Mies kutsui meille vieraita huomenillaksi
kysyi toki ensin sopiiko mulle.
Tänään kävin kaupassa sitä varten, mies oli silläaikaa päiväunilla. Kotona laitoin jääkaappia tarvitsevat kylmään ja kaikki muut jätin keittiön pöydälle. Ihan mielenkiinnolla odotan ymmärtääkö mies tedä niille mitään, en aio käskeä.
Olkoon sitten niin että olen pikkumainen, vittumainen ja lapsellinen mutta nyt katkes kamelin selkä.
Kommentit (22)
Meillä ne on hioutuneet, mutta on nisitä välillä ihan keskusteltukin.
Eli minä teen ja jaksun ja ajankäytön mukaan valkkaan minkälaista ja ehdotan että olisko miehen mielestä ok. Usein jotain helppoa ja nopeaa, mutta hyvää. Mä viihdyn keittiössä aika tarkkaan tunnin hirveellä tempolla heiluen ja mies kattoo ettei muksut tuu tielle, eikä tule ite myöskään (inhoan tehdä yhdessä yhtään mitään kotihommia). Minä otan katettavat esiin ja mies vie ja kattaa. Sekä korjaa pöydän ja siivoaa keittiön niin mun heilunnan jälkeen kuin ruokailunkin jälkeen. Ja tätä ennen minä käyn kaupassa jääkaapitukset ym. kaapitukset mukaan lukien, miehen imuroidessa sillä välin. jos on viikkosiivo siinä sopivasti, niin mä järkkään paikat, imuroin puolet ja mies imuroi loput ja pyyhkii pölyt miestyyliin ja mä hoidan sit loput jos katson tarpeelliseks (mies näkee vain sellaset pikasiivon verran tehtävät pölypyyhinnät, ei esim. puhdista koskettimia,kahvoja, ovipieliä tms.).
Näin se toimii. Ja mies on pariin otteeseen menny pyytämään "omia vieraitaan" multa kysymätä tai tietäen ettei mulle sovi, jolloin vain poistun paikalta ennen vieraiden tuloa omiin menoihin enkä asiaan korvaani lotkauta, enkä mitään valmistele enkä käy kaupassa tai hoida lapsia tms. Olenpa joskus tullut jostain kotiin, tervehtinyt vieraat ja poistunut suihkun kautta nukkumaan, eli toteuttanut sen mitä kalenterissani on ollut jo ennen miehen sooloilua vieraiden suhteen. Jos kyseiset vieraat pitävät minua epäkohteliaana, niin aivan sama, eivätpä ole ns. mun porukkaani, vaan miehen. Aika hyvin mies nykyään ymmärtääkin kysyä että käyk, sopiiko ja onko mulla muuta suunnitteilla.
Tehkää työnjako ennen ensi kertaa ja pitäkää siitä kiinni. Tällä kertaa tuo varmasti opetti miestä huomaamaan että ai niin, jotain voisi hänkin... ei huono konsti mun mielestä ollenkaan.
mies voisi puhditsaa grilin ja puutarhakalusteet ja vaimo tehdä marinadin, väkertää koristeet ja alkumaljat?
yhdessä katetaan pöytä - vaimo tuo astiat ja mies asetteelee ja tai toisinpäin?
MInuts a hyvä stradegia!