Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri lihottaa lapseni pulskaksi.

Vierailija
23.07.2011 |

Asumme maalla omakotitalossa ja naapuri asuu possutilalla ja on lihottanut omat lapsensa tosi pulskaan kuntoon ja on saanut minun lapseni jo pulleaksi. Joka kerta kun lapsi on kaverinsa luona (siis naapurissa) leikkimässä, saa siellä karkkia, jätskiä, pullaa, keksejä ja joskus ruokaa myös jäjkiruokaa. Eikä koskaan vain yhtä vaan esim. kaksi jätskiä ja keksiä ja karkkia. Tilanne on mennyt siihen, että lapset haluavat aina leikkiä vain naapurissa, koska sieltä saa herkkuja, joita tiukkis perhe ei kotona tarjoile. Ja kyllä meilläkin kesäisin jätskiä syödään, mutta ei joka päivä eikä montaa kerralla.

Harmittaa moinen, miten kannattaisi toimia? Entä onko tällainen lasten herkuilla täyttäminen kovinkin yleistä?

Ja millaiset on teidän naapurit?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän tästä olet vastuussa, ei naapurit sioilla tai ilman.

Lapseni syö kyllä kotona arki viikkolla. Mutta viikkoon loppuisin se on possutilan ruokia syö poika. Minä olen viikkoon loppuisin yöllä töissä niin ei ole kivaa jos poika lapseni nukkuisi yöllä omassa kotona niin tulin siihen tulokseen että poika on mielummin naapurissa jossa on sen kavereita. Ja possutila saa pitää pojastani huolta silloin.

Vierailija
2/37 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sekopäistä jankutusta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei käy vain päivällä leikkimässä ja syö kotona? Miksi lapsesi haluaa siellä olleessaan vain sydä koko ajan keittiössä? Mitä ne muut lapset tekevät, leikkiikö vai syö? Onko teillä kotona kovin tiukka politiikka herkkujen suhteen ja lapsi sitten mässää kylässä ollessaan?

Minä ymmärrän kyllä tuon punnitsemisen ym. Itse ainakin olettaisin, että jos kyläpaikassa omia lapsia on punnittu ja mitattu on lapseltasikin kysytty haluaako/saako mitata. Yleensähän lapset haluavat tehdä samaa kuin muutkin ja meidän lapset ainakin tykkäävät käydä vaa'alla tai pituuden mittauksesta. Samallahan siinä menee kaveri joukon jatkona.

Tosi pullealta kyllä vaikuttaa ap:n lapsi, ehkä kannattaisi kotonakin punnita, että tietää onko paino 30 vai 40 kg... Liikaa on kylässä aikaa viettänyt, jos muka kyläpaikan eväillä on lihonut. Ja kuten tuossa jo sanottiinkin, niin voihan sitä ruokaa kotona sitten syödä vähemmän, jos on juuri kylässä syönyt. Itse ainakin kysyn lapsilta ovatko syöneet jotain, jos ovat pidempään jossain olleet. Eihän sitä ruokaa tarvitse kotonakin tuputtaa kyläsyömisten päälle.

Vai onko ap:n lapsen ongelma se, ettei osaa yhtään kontrolloida syömisiään? Syökö niin kauan kun on ruokaa pöydässä? Tuollaiseen vaivaan kannataa hankkia jotain psyykkistä apua, ei se kyläpaikan vika ole...

Pullea poika lapseni ikä on 7v 125cm ja noin 30-40kg en tiedä että onko poika sitten sen possutilan syöttöporras. Poika on aika usein viikkoon loppuisin yötä siellä tilalla ja joskus viikkolla. Enkä haluaisi lapsestani mitään kauheen lihavaa possua ja lapseni kertoi että emäntä antaa sen syödä keittiössä koko ajan ja on viellä mittannut painon ja vatsan ympäryden lapselta siinä sivussa kun on omat tosi pulskat lapset tarkastanut heidän painon ja vatsan ympäryden.

Poika lapseni on naapurissa viikkoon loppuna sen takia kun itse olen pe la su ma töissä. Ja kun oon ti - to kotona poika on minun kanssani. Olen eronnut.

Poikani kertoi että possutilan emäntä ei enään punnitse keittiön vaaka kun se on rikki niin emäntä punnitsee ilman paitaa ja pikku kalsarit tai shortsit kalassa omat tosi pulskat lapset ja minun aika pullean poikani se punnitsee possujen aitauksen lähellä olevassa eläinten punnitus vaakaan.

Ja keittiössä se mittaa vatsan ympäryden ja sen jälkeen se emäntä taputtaa pojan vatsaa ja sanoo että oot oikeen

sopivan kokoinen pullea vatsa. Ja aina kun poika on syönyt vatsan täyteen niin emäntä on taputtanut pojan vatsaa kädellä.

Kysyin pojalta painat ko

30kg tai 40kg poika sanoi että painaa 40kg. Poikani kertoi että sen possu tilan kaksi vanhempaa 7v 128cm 52kg ja 8v 132cm 56kg. Poikani varmaan kokee olevan laiha niihin kavereihin ja haluaa olla yhtä lihavan pullea kuin

kaverit.

Poika leikkii siellä kyllä ja aina kun on ruokaa tarjolla tai herkkuja niin hän syö vatsan tosi täyteen ja makaa niiden vieras sänkyllä kun ei jaksa leikkiä sen jälkeen kun on syönyt.

Miksi ei käy vain päivällä leikkimässä ja syö kotona? Miksi lapsesi haluaa siellä olleessaan vain sydä koko ajan keittiössä? Mitä ne muut lapset tekevät, leikkiikö vai syö? Onko teillä kotona kovin tiukka politiikka herkkujen suhteen ja lapsi sitten mässää kylässä ollessaan?

Minä ymmärrän kyllä tuon punnitsemisen ym. Itse ainakin olettaisin, että jos kyläpaikassa omia lapsia on punnittu ja mitattu on lapseltasikin kysytty haluaako/saako mitata. Yleensähän lapset haluavat tehdä samaa kuin muutkin ja meidän lapset ainakin tykkäävät käydä vaa'alla tai pituuden mittauksesta. Samallahan siinä menee kaveri joukon jatkona.

Tosi pullealta kyllä vaikuttaa ap:n lapsi, ehkä kannattaisi kotonakin punnita, että tietää onko paino 30 vai 40 kg... Liikaa on kylässä aikaa viettänyt, jos muka kyläpaikan eväillä on lihonut. Ja kuten tuossa jo sanottiinkin, niin voihan sitä ruokaa kotona sitten syödä vähemmän, jos on juuri kylässä syönyt. Itse ainakin kysyn lapsilta ovatko syöneet jotain, jos ovat pidempään jossain olleet. Eihän sitä ruokaa tarvitse kotonakin tuputtaa kyläsyömisten päälle.

Vai onko ap:n lapsen ongelma se, ettei osaa yhtään kontrolloida syömisiään? Syökö niin kauan kun on ruokaa pöydässä? Tuollaiseen vaivaan kannataa hankkia jotain psyykkistä apua, ei se kyläpaikan vika ole...

Pullea poika lapseni ikä on 7v 125cm ja noin 30-40kg en tiedä että onko poika sitten sen possutilan syöttöporras. Poika on aika usein viikkoon loppuisin yötä siellä tilalla ja joskus viikkolla. Enkä haluaisi lapsestani mitään kauheen lihavaa possua ja lapseni kertoi että emäntä antaa sen syödä keittiössä koko ajan ja on viellä mittannut painon ja vatsan ympäryden lapselta siinä sivussa kun on omat tosi pulskat lapset tarkastanut heidän painon ja vatsan ympäryden.

Poika lapseni on naapurissa viikkoon loppuna sen takia kun itse olen pe la su ma töissä. Ja kun oon ti - to kotona poika on minun kanssani. Olen eronnut.

Poikani kertoi että possutilan emäntä ei enään punnitse keittiön vaaka kun se on rikki niin emäntä punnitsee ilman paitaa ja pikku kalsarit tai shortsit kalassa omat tosi pulskat lapset ja minun aika pullean poikani se punnitsee possujen aitauksen lähellä olevassa eläinten punnitus vaakaan.

Ja keittiössä se mittaa vatsan ympäryden ja sen jälkeen se emäntä taputtaa pojan vatsaa ja sanoo että oot oikeen

sopivan kokoinen pullea vatsa. Ja aina kun poika on syönyt vatsan täyteen niin emäntä on taputtanut pojan vatsaa kädellä.

Kysyin pojalta painat ko

30kg tai 40kg poika sanoi että painaa 40kg. Poikani kertoi että sen possu tilan kaksi vanhempaa 7v 128cm 52kg ja 8v 132cm 56kg. Poikani varmaan kokee olevan laiha niihin kavereihin ja haluaa olla yhtä lihavan pullea kuin

kaverit.

Poika leikkii siellä kyllä ja aina kun on ruokaa tarjolla tai herkkuja niin hän syö vatsan tosi täyteen ja makaa niiden vieras sänkyllä kun ei jaksa leikkiä sen jälkeen kun on syönyt.

ttä jos kyläpaikassa omia lapsia on punnittu ja mitattu on lapseltasikin kysytty haluaako/saako mitata. Yleensähän lapset haluavat tehdä samaa kuin muutkin ja meidän lapset ainakin tykkäävät käydä vaa'alla tai pituuden mittauksesta. Samallahan siinä menee kaveri joukon jatkona.

Kysyin pojalta painat ko

kaverit.

Kysyin pojalta painat ko

kaverit.

Vierailija
4/37 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä vihaan sua, todella :)

me ei saatu lapsena kotona juuri mitään herkkuja, kesällä jätkiä kerran tai korkeintaan pari viikossa, karkkia vielä harvemmin. perjantaisin oli kolmelle lapselle sellanen pieni sipsipussi jaettavaksi. ruoka oli monipuolista ja terveellistä (äiti pph, joten pakostakin :) ). ja silti kaikki vanhempia myöten ollaan ja ollaan aina oltu enemmän ja vähemmän pulskia. tasan ei käy onnen lahjat prkl!

muussa vikaa kuin naapurissa. Minä ja sisarukseni saimme kotona lapsena niin paljon herkkuja kun vain jaksoimme syödä, kesällä vaikka 6 pingviinituuttia päivässä + muut ruoat ja herkut eikä yksikään meisät ole lihava tai ole ollut lihava. Yksi on normaalipainoinen, 2 muuta hoikkia lähellä alipainon rajaa.

Sipsejäkin söin teininä vähintään 3 jättipussia viikossa + pari pakettia dominokeksiä + mielettömät määrät voileipiä, jugurttia myslin kera yms. tavallisen ruoan lisäksi, ja silti olin silloin alipainoinen. Nyt ikää on jo yli 30 vuotta ja edelleen olen aivan hoikka.

Vierailija
5/37 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän tästä olet vastuussa, ei naapurit sioilla tai ilman.

Vierailija
6/37 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi - varoitus taitaa sikatilallinen tietää miten porsaita lihotetaan...

Mitä tarkoitat

Ei kai sikatilan emäntä pidä lapsia ja nuoria syöttöporsaina omia ja lasten kavereita possuna?

Kirjoitin tuon VITSIN ja laitoin siihen vielä että varoitus... Tämä ketju nyt oli mielestäni vähän hassu, kun oli kyse sikatilallisesta ja naapurin sekä omien lasten lihoituksesta. Mielestäni oli oudolla tavalla vitsikästäkin jopa. Varmaan aika huono vitsi kyllä, outo oli aloittajan juttukin. Sinänsä en siihen juttuun osannut mitään laittaa, en alkaisi tuollasta itse täällä av:lla valittamaan.

Vierailija
7/37 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei asu naapurissa pysyvästi.

Vierailija
8/37 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sadusta tositarina hih;)

Minkä takia te luulette että villisikatila lihottaa sitä lasta lihavaksi ai sen takia kun he on villisikatilan hannu ja kerttu?

Mikä te luulette että se lapsi on sitten tosi pulskana sen tilan?

Vierailija
9/37 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko puhuminen. Sen verran pitää saada suutaan auki että pystyy naapurille tällaisesta asiasta sanomaan.

Lapsille aika jonka voivat päivässä siellä viettää ja sopimus naapurin kanssa että silloin ei herkkuja tarjoilla.

Ja jos se ei syystä tai toisesta käy, naapurin lapset tulevat teille leikkimään.

Lapset tietty protestoi, mutta jos et halua lapsestasi syöttöporsasta, pitää se suu saada auki.

Vierailija
10/37 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hän osaa kieltäytyä ruoasta.

ON väärin syyttää naapuria lihottajaksi, te mahdollistatte tuon toiminnan aivan itse.

Jos lapsi on ehtinyt lihoa naapurin eväillä se kertoo siitä että lapsi viettää liikaa aikaa naapurissa.

Olisiko syytä opetella olemaan kotonaan.

Vierailija
11/37 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon se mukelo siellä naapurissa oikein on?

Ei edes 3-4 tunnin aikana ehdi niin paljoa syömään että lihoisi.

Syötä muksullesi jotakin terveellistä juuri ennen naapuriin menoa, jolloin ei jaksa niitä herkkuja niin kauhiasti syödä.

Vierailija
12/37 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi sanoa että teillä on karkki/herkuttelupäivä vaan kerran viikossa ja olisit kiitollinen jos eivät tarjoilisi sinun lapsellesi makeita syömisiä. Ja eikö lapsille voisi sanoa vähän tiukemmin että tänään leikitään täällä meillä vuorostaan.

Vierailija
13/37 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heille pääsee harvoin kaverikylään, siis todella harvoin.

Ruokaa ja juomaa siellä ei saa.

Eivät edes vettä antaneet pojalleni, kun poika pyysi.

Poikani on 7v.

Tavallinen perhekeskeinen perhe.

Haluaisin vaihtaa naapureita.

Vierailija
14/37 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainahan voit sanoa lapsellesi, että vastedes syö ateriat ja välipalat kotona.

Mikä tässä on ongelma?

Vierailija
15/37 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkuvasti. Sitä paitsi lapsi voi mainiosti syödä joka päivä jäden, eikä tasan siitä tule syöttöporsaaksi.

Meillä käy monia tytön kavereita ja yksikään ei ole lihava kuten ei meidän tyttökään. Silti kaikilla yhden kaverin perhettä lukuunottamatta on rento asenne herkkuihin. Tämän nipoperheen tyttö on ainoa, joka heti keittiössäkin skannailee näkyisikö keskipakettia edes ja heti pyytää. Samoin yllyttää meidän tyttöä tutkimaan pakasteesta jäätelötilannetta jne. Aivan mahdoton herkkujen perään ja kerran söi yli 30 keksiä kerralla. Meillä oli iso keksilautanen (jaffakeksejä, ruskeita pipareita jne.) ja tytöt saivat jälkkäriksi istua mehun kanssa pöytään. Keksit oli kasattu lautaselle iltavieraita varten valmiiksi. Oma tyttö söi kaksi keksiä ja tuo toinen vadin tyhjäksi. Menin itse siivoamaan alakertaa ja palasin 30 minuutin päästä -> kaikki keksit syöty ja tasan oma ei ollut syönyt kuin ne kaksi. Ei se mitään, kaapista löytyy lisää, mutta haluaisinpa nähdä niiden terveysnatsivanhempien ilmeen. Siinäpä näkisivät, mitä siitä seuraa, kun kerran viikossa saa syödä yhden karkin tai yhden keksin.

Vierailija
16/37 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käskevät lapsemme(7 ja 9)kysyä vanhemmilta luvan ennen kuin antavat jätskiä yms. ja itse taas kysyn välipala-aikaan naapurin lapselta että oothan syönyt jo ruuan, naapurin lapsi jo vanhempi (10v). en anna usein ja eivät naapuritkaan.

Vierailija
17/37 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lihomiseen tarvita periaatteessa kuin 15min vierilu (ja yleensä kai lapset kuitenkin leikkivät 1-2h). Pari ylimääräistä jätskiä päivittäin lihottaa taatusti! Tai - ei ehkä kaikkia mutta suuren osan kyllä.

Syötä muksullesi jotakin terveellistä juuri ennen naapuriin menoa, jolloin ei jaksa niitä herkkuja niin kauhiasti syödä.

Vierailija
18/37 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on syönyt naapurissa jätskin ennen ruokaa, niin voihan sitä ruokaa annostella lautaselle pikkuisen vähemmän. Luulisi, että lapsella ei ole niin nälkäkään, eikä jaksa syödä yhtä paljon kuin ilman herkkuja. Kyllä meidän lapset ainakin lopettavat syömisen, kun ovat kylläisiä. Jättää sitten muut välipalat antamatta, jos välipala tuli korvattua herkuilla.

Ja tosiaan, kyllä lapsi voi itsekin herkuista kieltäytyä, kannattaa pitää kunnon keskustelu asiasta.

Eihän lihomiseen tarvita periaatteessa kuin 15min vierilu (ja yleensä kai lapset kuitenkin leikkivät 1-2h). Pari ylimääräistä jätskiä päivittäin lihottaa taatusti! Tai - ei ehkä kaikkia mutta suuren osan kyllä.

Vierailija
19/37 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan ovat mielestään erittäin vieraanvaraisia, koska vieraatkin pääsevät heillä nauttimaan pöydän antimista kuten perheenjäsenet. Mielestäni et voi vaatia heitä toimimaan toisin, vaan sinun on opetettava lapsesi sanomaan kohteliaasti kiitos ei tai sitten et päästä häntä naapuriin niin usein, että ihan terveyteen pystyvät vaikuttamaan.

Vierailija
20/37 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhua nyt ensin edes sen oman lapsen kanssa, että saako niitä herkkuja pupeltaa vai miten tulee toimia kylässä ollessaan. Herkuttelu sinällään on varmaan joissain perheissä ihan yleistä, on meilläkin. Ja meidän naapurit ovat ihan ok, alakerran mummo antaa namia lapsille aina nähdessään, muut eivät anna mitään ellei toisin ole sovittu.

Oletko ap jutellut naapurisi kanssa tästä? Entä mitä olet puhunut lapsesi kanssa herkuttelusta, käytöstavoista jne?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi