Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Olisitteko sinä ja vauva todennäköisesti selvinneet kotisynnytyksestä?

Vierailija
22.07.2011 |

Minä en varmaan olisi ekan kanssa, koska hänelle tuli hapenpuutetta ja piti saada äkkiä ulos. Tai siis itse olisin selvinnyt, mutta vauva olisi voinut saada aivovaurion. Toka olisi luultavasti syntynyt ihan yhtä hyvin tuloksin kotonakin.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukka ei irronnut ja jouduttiin repimään käsin leikkausalissa -> verenhukka. Seuraavat kaksi synnytystä sujuivat hienosti.

Vierailija
22/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 synnytystä (4 lasta). Ja olen myös huono synnyttäjä, koska synnytykset ovat mun omin voimin edenneet vain 4cm aukeamiseen ja tyssänneet siihen kokonaan kestosupistuksista huolimatta. Tuskin kotonakaan olisi paremmin mennyt, koska sairaalaan lähdettiin vasta, kun tuska oli liian kauhea kestettäväksi millään tavoin.

Komplikaatioita on ollut - tulehduksia minulla ja vauvalla, kuolemanvaarallista verenhukkaa, perätilavauvan (ei olisi saanut kotona syntyäkään) hätäinen ulosveto, hengitysvaikeuksia kolmella neljästä aluksi, jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä istukka ei irronnut ja alkoi pulputa verta. Äkkiä leikkaussaliin ja teholle pariksi päiväksi. Vuotoa yhteensä 7 litraa, joten ei ollut selviämiseni varmaa edes sairaalassa.

Vierailija
24/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitix3

Vierailija
25/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en oikeasti tiedä miten olisin itse selvinnyt, kivut oli niin tajuttomat, että ilman epiduraalia olisi varmaan taju mennyt ja en tiedä olisiko synnytys sitten edennyt kuitenkin omaa painoaan jos en olisi ollut tajuissani ponnistamaan?

Mulla on ihan näinkin hölmöt syyt siihen miksi en synnyttäisi kotona, en todellakaan halua sitä sotkua kotiini vaikka kuinka olisi muovit sängyssä tai lattialla tai missä vaan enkä haluaisi, että lapset on kuuntelemassa ja näkemässä sitä

Vierailija
26/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki synnytykset olisivat sujuneet hyvin, mutta en ole varma, olisivatko kaikki käynnistyneet ongelmitta. Missään nimessä en olisi halunnut enkä halua synnyttää muualla kuin sairaalassa. Kannatan tehokasta kivunlievitystä ja lastenlääkärivalmiutta ja kaikkea turvaa, jonka lääketiese tarjoaa.

Esikoinen ei olisi reipas 6v pian eskarilainen, jos oltais kotona synnytelty. Kivunlievitys ei niinkään mulle ole tärkeää mutta se että siellä on oikeasti apu lähellä jos vauvalle tai mulle tulee todellinen hätä.

Vierailija
27/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoja synnytyksiä, mutta kolmas oli perätilassa, joten siitä en tiedä. Syntyi kuitenkin sektiolla, ei yritetty alakautta synnyttää.

Vierailija
28/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalvot repesivät ylhäältä --> kahden päivän päästä käynnistettiin. (tulehdusriski)

Synnytyksessä vauvan sydänäänet heikkenivät--> eppari, imukuppi ja tikkaus.

Vierailija
29/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kaikki tietysti olisi voinut mennä hyvinkin. Esikoiskaksoset ja A perätilassa, suunniteltu sektio.

Vierailija
30/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tässäkin asiassa pitää mennä takapakkia??

kun on sairaalatkin keksitty. ei voi ymmärtää.

Vierailija
31/83 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisi kertaa!! Säännöllisiä synnytyksiä. Ensimmäinen lapsi toki kannattaa synnyttää sairaalassa, silloin jo tietää suuntaa tuleviin synnytyksiin.. se on meinaan totta että jos esim ekassa istukka jää kiinni, on seuraavassa siihen myös iso riski.

Vierailija
32/83 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien kolmen kohdalla kotona olisi selvitty vähintään yhtä hyvin. Esikoisesta todennäköisesti jopa paremmin, sillä muutama totaalisen turha toimenpide ei olisi hidastanut muuten luomuna mennyttä synnytystä turhaan.

Kivunlievitystä (ei lääkkeitä) ja ammattitaitosen kätilön toki olisin tarvinnut kotonakin.

Vierailija
33/83 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka syntyi kiireellisellä sektiolla ja toka hätäsektiolla.

Vierailija
34/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksessä oli ongelmia? Koska jos ei, niin yllättävän harvalla synnytys on tämän ketjun mukaan mennyt ilman ongelmia.

Itse uskon että minä ja vauva oltaisiin ihan hyvin selvitty kotonakin, tai vaikka metsässä. Istukka tosin oli repaleinen, mutta ei se aiheuttanut muuta toimenpidettä kuin sain vain sitten kotiuttaessa pari tabua sitä kohtua supistavaa lääkettä. Sitä varten olisi metsässä varmaan pitänyt pureskella vadelmanlehtiä tai jotain... Vitsi vitsi.

Vierailija
35/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisessa kyllä.. Tosin toista ei olisi ilman sairaalaa tullut ;)

Vierailija
36/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesien menosta ja supistuksien alkamisesta oli 10 tuntia kun olin 10cm auki ja sain luvan ponnistaa.

Minua vain ei repivistä supistuksista huolimatta ponnistuttanut. Tunsin vain kipua.

Vauva ei ollut laskeutunut riittävästi koska oli virhetarjonnassa jumissa.

Ponnistin 2h 45min kun lääkäri sai revittyä vauvan imukupilla ulos.

Syntyessään pikkuinen oli veltto ja valkoinen. Joutui elvytykseen. Lopulta kuitenkin kaikki melko hyvin.

Kuopuksesta en tiedä, oli suunniteltu (pelko)sektio.

Vierailija
37/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä sen olisi tajunnut itse kiepauttaa jotenkin pois kaulan ympäriltä. En tiedä miten se sairaalassa on tehty.

Minä olisin selvinnyt hengissä, vauvojen hyvinvoinnista en tiedä.

Vierailija
38/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sekä minä olisimme menehtyneet kotisynnytyksessä. Lapsi sairas, minulla istukan ennenaikainen irtoaminen ja hätäsektio.

Vierailija
39/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

istukka=napanuora :D

Vierailija
40/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kotisynnytyksessä ei hätätilanteen tullessa voi mitään tehdä, mikä ei pidä paikkaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi