Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Olisitteko sinä ja vauva todennäköisesti selvinneet kotisynnytyksestä?

Vierailija
22.07.2011 |

Minä en varmaan olisi ekan kanssa, koska hänelle tuli hapenpuutetta ja piti saada äkkiä ulos. Tai siis itse olisin selvinnyt, mutta vauva olisi voinut saada aivovaurion. Toka olisi luultavasti syntynyt ihan yhtä hyvin tuloksin kotonakin.

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä sitä silloin tiennyt. Kolmas meinas kotiin syntyä, ehdin kuitenkin sairaalaan ja olla jopa 6min siellä. Mutta se aika oli hyvin kortilla.

Kolmas oli matkalla tehny hätäkakat, mutta siitä ei seurannut mitään ongelmia.

Vierailija
2/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lapset ainakaan. Ekalla happivaje-> hätäsektio, toinen jumitti muuten vaan-> revittiin korkealta imukupilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut mitään mainittavaa, luomuna syntyivät kaikki. Sairaalassa.

Muistakaa te jotka kauhistelette että miten jotkut synnyttää kotona esim tyyliin "minun synnytyksessäni jouduttiin käyttämään imukuppia tms kun lapsi meinasi jumittua, kuoltu oltais ilman sitä", että sairaalassa tehdään toimenpiteitä jotka lisäävät riskiä ongelmiin. Esim. epiduraalipuudutus lisää riskiä virhetarjontoihin ja sen käyttö on lisännyt imukupin tarvetta.

Vierailija
4/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain yksi näistä olisi päättynyt onnellisesti kotisynnytyksessä.

Vierailija
5/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

istukka ei irronnut kunnolla ja repesi x 2

Vierailija
6/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki synnytykset olisivat sujuneet hyvin, mutta en ole varma, olisivatko kaikki käynnistyneet ongelmitta. Missään nimessä en olisi halunnut enkä halua synnyttää muualla kuin sairaalassa. Kannatan tehokasta kivunlievitystä ja lastenlääkärivalmiutta ja kaikkea turvaa, jonka lääketiese tarjoaa.

Vierailija
7/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä molemmat syntyivät luomuina lähinnä puolisoni avustuksella. Sattuipa molemmille aika tohinapäivät. Mutta tietysti sairaala toi turvaa enkä tosissani haluaisi kotona synnyttää..

Vierailija
8/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja helpot olivat synnytykset sairaalassakin.

Vierailija
9/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, molemmat tulleet pää vinossa, joten on jouduttu tekemään epparia ja paikkailemaan repeämiä... Että ehkä olisin ainakin itse mennyt huonoon kuntoon. Ekalla oli myös kakat vedessä, eli ei olisi ollut pölynimuria kummempaa imuvehjettä.

Vierailija
10/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin varmasti menehtynyt ensimmäiseen synnytykseen, jos se olisi tapahtunut kunnolla. Synnytys itsessään sujui ihan ok, mutta ongelmat alkoivat vasta sen jälkeen. Eivät saaneet veren vuotoa tyrehtymään, sillä istukka ei irronnut kokonaisena, ja jouduin synnytyksen jälkeen kiireesti leikkaussaliin kaavintaan. Ehdin ennen sitä kuitenkin jo vuotaa 3 litraa verta... Jos en olisi silloin ollut sairaalassa, ei näitä muita synnytyksiä olisi edes tullut.

Varmaan tästä syystä en ymmärrä miksi joku oikeasti haluaisi synnyttää kotona. Koskaan kun ei voi tietää mitä tapahtuu....

Vierailija
11/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli tulehdus ja vauva kärsi hapenpuutteesta.

TOISAALTA en tiedä, miten synnytys olisi sujunut, jos sen olisi annettu edetä luonnollisesti. Jostain syystä kätilölllä oli hirveä kiire saada homma etenemään, ja minulle annetttiin hurjat määrät oksitosiinia. Sitä ennen ei ollut mitään ongelmia, mutta oksitosiinin antaminen sai aikaan kovat supistukset, ja vauva alkoi kärsiä hapenpuutteesta.

Myös minun tulehdukseni johtui ilmeisesti pitkälti huonosta hygieniasta. Haavaani ommellut (sama) kätilö käsitteli ompeluvälineitä todella epähygieenisesti, ja poimi esim. pudonneita välineitä lattialta.

Vierailija
12/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa te jotka kauhistelette että miten jotkut synnyttää kotona esim tyyliin "minun synnytyksessäni jouduttiin käyttämään imukuppia tms kun lapsi meinasi jumittua, kuoltu oltais ilman sitä", että sairaalassa tehdään toimenpiteitä jotka lisäävät riskiä ongelmiin.

istukkani irronnut ja jäi pumppaamaan verta? Jouduin heti leikkaussaliin kaavintaan ja menetin silti 3,5 litraa verta.

Olisiko tämä mennyt jotenkin paremmin kotisynnytyksessä? Kerrothan?

Vierailija
13/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva juuttui kiinni hätä sektio, kohtu repes verta vuosin litra tolkulla jna jan

Vierailija
14/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka isokokoinen perätilavauva, itse olin 18v. Sektio.

Toka kohtutulehdus ja olin pyörtyä jo kipulääkkeistä huolimatta.

Kolmas kohtutulehdus.

Neljäs kohtutulehduksen estoantibiootti synnytyssalissa.

Viides kohtutulehduksen estoantibiootti synnytyssalissa.

Kuudes kohtutulehduksen estoantibiootti synnytyssalissa.

Kohtutulehdus siis jo synnytyssalissa, kahdessa keississä vauvalla keuhkoissa tulehdus heti syntymän jälkeen.

Ei tulis mieleenkään kotisynnytys :/

Vierailija
15/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sai infektion -> hätäsektiä, minulla tulehtui kohtu yms.

Monta päivää oltiin molemmat sairaalassa.

Lapsi vastasyntyneitten teholla melkein pari viikkoa. :/

Vierailija
16/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummassakin päädyttiin sektioon.

Vierailija
17/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskausmyrkytys ja istukka ei irronnut.

Vierailija
18/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

verenhukkaan (ellei olisi ehditty viedä ambulanssilla sairaalaan -olettaen että olisi kyseessä nykyaika). Istukka ei näet irronnut, vaan vuosin verta 3 litraa ja istukka irrotettiin käsin ja kaavinnalla.

Vauva oli virhetarjonnassa ja imukupilla kiskottiin ulos reilun tunnin ponnistamisen jälkeen. Hätäsektiota jo valmisteltiin. En tiedä oliko vaikutusta saamallani epiduraalilla, jota en toki kotona olisi saanut.

Vierailija
19/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli vaarassa tarjonnassa ja tuli hapenpuute. Kaksi seuraavaa synnytysta menivat kylla sinallaan "helposti" mutta koska olin niissa korkean riskin synnyttaja (mm. minulla korkea verenpaine, verenohennuslaakkeet kaytossa) niin en olisi kuuna kullan valkeana saanut synnyttaa kotona, riskit olivat periaatteessa sen verran suuret etenkin minulle, ja olin koko raskaudet erikoisseurannassa. Enka kylla ole kotisynnytksen peraan muutenkaan.

Vierailija
20/83 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etinen istukka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän