Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Olisitteko sinä ja vauva todennäköisesti selvinneet kotisynnytyksestä?

Vierailija
22.07.2011 |

Minä en varmaan olisi ekan kanssa, koska hänelle tuli hapenpuutetta ja piti saada äkkiä ulos. Tai siis itse olisin selvinnyt, mutta vauva olisi voinut saada aivovaurion. Toka olisi luultavasti syntynyt ihan yhtä hyvin tuloksin kotonakin.

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa oltaisiin todennäköisesti kuoltu molemmat(kiireellinen sektio). Tokassa lapsi oli ok, itse olisin vuotanut kuiviin. Kolmas olisi varmaan kyllä kotona sujunut muuten, mutta minulta ei istukat tahdo irrota, eli rutkasti lääkettä ja asiantunteva kätilö olisi tarvittu paikalle.

Vierailija
82/83 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti oltaisiin selvitty, varsinkin tässä jälkimmäisessä synnytyksessä jossa ei tarvittu mitään toimenpiteitä tai lääkkeitä.

Täytyy muistaa, että SUURIN OSA niistä tilanteista, joissa sairaalassa VARMUUDEN VUOKSI kiirehditään ja tehdään toimenpiteitä, olisi ratkennut positiivisesti "luomuoloissa". Mutta koska sairaalassa ei tietenkään haluta ottaa riskiä, niin varmuuden vuoksi lähdetään toimenpiteisiin kun tietyt merkit täyttyvät (esimerkiksi sydänäänissä laskuja -> joudutetaan ulosottoa imukupilla tms.).

Kotona sydänääniä ei seurattaisi jatkuvasti, eikä suurinta osaa näistä tilanteista edes havaittaisi -> ei toimenpiteitä. Ja suurin osa selviäisi ongelmitta.

Sairaalasynnytys lisää huikeasti toimenpiteiden määrää. Osa niistä on tarpeettomia. Ongelma on siinä, että emme tiedä etukäteen mitkä ovat tarpeettomia, mitkä eivät.

Kotisynnytys kokeneen kätilön avustuksella on todettu tutkimuksissa monta kertaa yhtä turvalliseksi kuin sairaalasynnytys (kun takana on normaali raskaus ja terve äiti). VAIKKA oma arkijärki sanoisi toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
23.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa linkkiä, kun sivusto tökkii. Tiedot otettu Tilastokeskuksen Hyvinvointikatsauksesta 2/2010 Helena Korven artikkelista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä