Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helteestä valittajat ovat yleensä hemmetin

Vierailija
21.07.2011 |

huonokuntoisia:) ja läskeillä ei siihen vaikutusta.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ihotyyppi on meilläkin emmekä nauti kuumuudesta. Nyt on olo tuskaa. Asuntoa ei saa viileäksi millään, asumme maantasalla, joten ovet pitää olla yöt kiinni. Etelän lomakohteissa jaksaa, kun välillä pääsee ilmastoituihin tiloihin ja hotellihuone on viileä.

Talvikaan ei ole meille paras vuodenaika, meillä on atooppinen iho, joka kutiaa talvella. Syksy ja kevät ovat parhaita.

Meidän koko perhe on sellaista valkonahkaista lajiketta. Emme rusketu, lapsilla iho alkaa punoittaa ja siinä se. Aurinkovoidetta läträtään jo heti toukokuussa.

Tai no, minä saan hiukan rusketusta pintaani, kun vertaa mieheen ja tenaviin :)

Meissä kaikissa on sen verran punapigmenttiä, ettemme rusketu juurikaan - mikä tekee myös sen, ettemme jaksa olla kuumassa tai auringossa! Väsyy, uupuu, ei vaan jaksa, lapset on pahantuulisia ja riitelee.

Monet hellepäivät ollaankin oltu ihan sisällä.

Uimarantakaan ei pelasta, kun sinne on automatka eikä minun kotterossa ole ilmastointia. Perillä on sitten pahatuuliset, riitelevät lapset, kaikki on väsähtäneitä, kukaan ei jaksa..

Eikä olla rapantoisia läskejä.

Ehkä on olemassa kantasuomalaisissakin joku lajike, joka nauttii siitä kuumasta kosteudesta, joka lävähtää naamalle kun oven avaa ja nukkuu hyvin yönsä hikisiin lakanoihin kietoutuneena, toteaa ettei ilmastointia tässä tarvita, ihanaa, aivan ihanaa.. joo.

Me olemme se ihmisrotu, joka nauttii syksyn viileydestä ja raikkaudesta ja talvesta. Kukaan ei pidä -35 asteen paukkupakkasista, ellei ole eskimo - en edes minä, vaikka oikeasti pakkasista pidänkin. Sadesääkin on ihana, sellainen lämmin kesäsade, lapset juoksee lätäköissä. Huomaan vain olevani aika laiska kun en viitsi pukeutua sadevaatteisiin ja mennä ulos... no, ehkä kun tämä muuttorumba on ohi ja vihdoinkin asetuttaisi aloilleen johonkin lopun iän asuntoon..

Vierailija
22/30 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. Tulis jo talvi, lunta ja 20 astetta pakkasta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse kärsin kylmästä talvesta monta kuukautta joka ikinen talvi niin tuntuu todella itsekeskeiselle jos joku äityy valittamaan muutaman päivän helteestä. Pikkasen suhteellisuuden tajua. Hellettä on Suomessa niin harvoin ja niin vähän aikaa, että on tosi noloa siitä alkaa valittamaan.

Kylmä talvi kestää enimmillään muutaman viikon. Kesän liian kuuma sää kestää useita kuukausia. Hellettä on Suomessa aivan liian usein. Jos kerran kylmyydestä saa valittaa, niin kyllä silloin saa valittaa kuumuudestakin.

Muutaman viikon helle on siihen verrattuna lastenleikkiä.

Vierailija
24/30 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan hellettä, mutta pakko se on porskuttaa... Eilen kävin aamupäivällä lenkillä, nyt lähden vasta kohta. Mattoja on pesty ja metsissä etsitty kanttarelleja. Pakko se on elää helteestä huolimatta, mutta on se perseestä.

Vierailija
25/30 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että JOPA sinä valittaisit jos joutuisit helteillä olemaan vanhassa, kuumassa keittiössä töissä jossa ilmastointi perseestä, tuulettimet pyörii muttei niitäkään voi joka paikassa olla. Tiskatessa ja höyry päällä varmaan 50-60 astetta lämmintä. Kyllä heikottaa vaikka kuinka joisi.

Vierailija
26/30 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteet on osin mukavia, mutta yöt on tuskaisia.

Lenkkeilen muutaman kerran viikossa.

Odotan pääsyä etelään rantalomille, vaikka näitä suomen helteitä inhoan.

Siellä saa ja voi nukkua yöt hyvin.

Vierailija
27/30 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina kärsinyt helteistä - olen sit ollut hyvässä tai huonossa kunnossa tai laiha tai lihava. Joillekin ihmisille ei vaan kuuma sovi.

Mulle ei valitettavasti nykyään sovi kylmäkään eikä kosteakaan. Mut lämmin on ollut ongelma jo ihan pienestä pitäen. Muistan 15v huippukuntoisenakin vain istuneeni Venetsiassa Markuksen torin laidalla kirkon portailla, kun en mihinkään muuhun pystynyt.

Vierailija
28/30 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonokuntoisia:) ja läskeillä ei siihen vaikutusta.

Sanopa tuo sydänsairaalle pikkulapselle, joka on ollut sairas vauvasta asti... eikä kestä hellettä...

Vierailija
29/30 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viimeisillään raskaana nämä helteet on ihan liikaa mun kropalle.

Vierailija
30/30 |
21.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyväkuntoinen, mutta olen kyllä napissut helteistä ainakin miehelleni, koska meillä on pieni vauva, jonka hoitaminen olisi helpompaa, jos lämpötila olisi alhaisempi. Vauvakaan ei ole lihava eikä huonokuntoinen, mutta ei hän tunnu oikein pitävän helteestä. ;)