Helteestä valittajat ovat yleensä hemmetin
huonokuntoisia:) ja läskeillä ei siihen vaikutusta.
Kommentit (30)
T. Tulis jo talvi, lunta ja 20 astetta pakkasta!
Kun itse kärsin kylmästä talvesta monta kuukautta joka ikinen talvi niin tuntuu todella itsekeskeiselle jos joku äityy valittamaan muutaman päivän helteestä. Pikkasen suhteellisuuden tajua. Hellettä on Suomessa niin harvoin ja niin vähän aikaa, että on tosi noloa siitä alkaa valittamaan.
Kylmä talvi kestää enimmillään muutaman viikon. Kesän liian kuuma sää kestää useita kuukausia. Hellettä on Suomessa aivan liian usein. Jos kerran kylmyydestä saa valittaa, niin kyllä silloin saa valittaa kuumuudestakin.
Muutaman viikon helle on siihen verrattuna lastenleikkiä.
Inhoan hellettä, mutta pakko se on porskuttaa... Eilen kävin aamupäivällä lenkillä, nyt lähden vasta kohta. Mattoja on pesty ja metsissä etsitty kanttarelleja. Pakko se on elää helteestä huolimatta, mutta on se perseestä.
että JOPA sinä valittaisit jos joutuisit helteillä olemaan vanhassa, kuumassa keittiössä töissä jossa ilmastointi perseestä, tuulettimet pyörii muttei niitäkään voi joka paikassa olla. Tiskatessa ja höyry päällä varmaan 50-60 astetta lämmintä. Kyllä heikottaa vaikka kuinka joisi.
Helteet on osin mukavia, mutta yöt on tuskaisia.
Lenkkeilen muutaman kerran viikossa.
Odotan pääsyä etelään rantalomille, vaikka näitä suomen helteitä inhoan.
Siellä saa ja voi nukkua yöt hyvin.
Mä olen aina kärsinyt helteistä - olen sit ollut hyvässä tai huonossa kunnossa tai laiha tai lihava. Joillekin ihmisille ei vaan kuuma sovi.
Mulle ei valitettavasti nykyään sovi kylmäkään eikä kosteakaan. Mut lämmin on ollut ongelma jo ihan pienestä pitäen. Muistan 15v huippukuntoisenakin vain istuneeni Venetsiassa Markuksen torin laidalla kirkon portailla, kun en mihinkään muuhun pystynyt.
huonokuntoisia:) ja läskeillä ei siihen vaikutusta.
Sanopa tuo sydänsairaalle pikkulapselle, joka on ollut sairas vauvasta asti... eikä kestä hellettä...
ja viimeisillään raskaana nämä helteet on ihan liikaa mun kropalle.
Olen hyväkuntoinen, mutta olen kyllä napissut helteistä ainakin miehelleni, koska meillä on pieni vauva, jonka hoitaminen olisi helpompaa, jos lämpötila olisi alhaisempi. Vauvakaan ei ole lihava eikä huonokuntoinen, mutta ei hän tunnu oikein pitävän helteestä. ;)
Sama ihotyyppi on meilläkin emmekä nauti kuumuudesta. Nyt on olo tuskaa. Asuntoa ei saa viileäksi millään, asumme maantasalla, joten ovet pitää olla yöt kiinni. Etelän lomakohteissa jaksaa, kun välillä pääsee ilmastoituihin tiloihin ja hotellihuone on viileä.
Talvikaan ei ole meille paras vuodenaika, meillä on atooppinen iho, joka kutiaa talvella. Syksy ja kevät ovat parhaita.