Kysymyksiä joihin te viisaammat saatte vastata!
1. Olen parisuhteessa, mies on töissä, meillä 6v lapsi. Olen lapsen kanssa kotona, teen kaikki lapseen liittyvät päätökset yksin ja hoidan hänet. Kysymys: Miksi yksinhuoltajilla on rankempaa koska hehän saavat 2 kertaa kuussa vapaan viikonlopun? Minä olen käytännössä yksinhuoltaja vaikka mies onkin eikä mitään vapaita viikonloppuja ole ollut kuuteen vuoteen. Mikä siinä yh:na on niin rankkaa ettei jaksa?
2. Kuuluuko isovanhempien auttaa lapsen hoidossa tai rahallisesti tukea?
3. Miksi raskauden aikana mitä vain syöneet, alkoholia juoneet ja tupakoineen äidit kehuskelevat sillä ettei lapselle ole mitään vaurioita tullut? Miksi ottaa riski?
4. Miksi jotkut vanhemmat kuvittelee että heidän lapsensa olisi jotenkin kehittyneempi kuin muiden esim. voi pelata 6 vuotiaana jo 15 vuotiaiden pleikkari pelejä koska todellisuudentaju on niin kehittynyt?
Kommentit (31)
Mutta voisiko joku nyt vastata siihen alkuperöiseen kysymykseeni eli miksi se on niin plajon rankenpaa kuin minulla?
Eikö vapaat helpota yhtään muka?
Niitä kotitöitä, ei todellakaan tule niin paljon tuon ikäisen kanssa. Ja se 6-vuotias osaa jo monta asiaa itse. jos ei ole vielä eskarissa, niin syksyllähän ap:lla on omaa aikaa sitten joka päivä, kun lapsi sinne eskariin menee.
Kyssäri ap:lle? käytkö koskaan nykyisin ilman lastasi ruokakaupassa? Kampaajalla? Voitko ripustaa viikonloppuisin pyykit rauhassa? Hoitaako miehsesi mitään perinteistä miestenhommaa?
iloisia lapsen kehityksestä ja asioista? Eikö yksinhuoltajalla ole mahdollisuus puhua exän kanssa vaikkapa joka päivä jos asia koskee lasta?
onko teillä niin huonot välit että kostatte ne lapselle ettei miestä enää edes kiinnosta lapsen hyvinvointi?
Olen täysin varma että parisuhteissä joissa molemmat tai mies on töissä, ei vanhemmila ole aikaa sen kummemmin pitää tunteja kestäviä kehityskeskusteluja lapsesta tai lapsen hyvinvoinnista.
EIkä muutenkaan pidetä mitään ihania parisuhdeiltoja tai keksustella henkeviä.
Kyllä se arki menee muillakin aika rutiinilla, meidän tapauksessa minä hoidan kodin ja lapsen, mies tuo rahan kotiin. Homma toimii mutta mutta vapaata ei ole koskaan. Ei ole isälläkään. Eli tässä ollaan 24/7 vuosia, saahan lasen joskus johonkin kaverille hoitoon mutta niin saa yksinhuoltajakin. Ja edelleen, sillä yksinhuoltajalla on 4 päivää kuukadesta vapaata tehdä mitä haluaa, eikö kukaan arvosta sitä?
Eikö kukaan tajua että parisuhteessa olevalla ihmisellä näin ei ole?
Ja tottakai kaikkilla yh.lla on helpompaa kuin sinulla, koska ilmiselvästi olet aika marttyyri. lastasi et vie hoitoon, vaikka tarvitsisit omaa aikaa. Miehen kanssa et puhu. Sinun ei tarvitse huolehtia taloudellisista asioista. saat olla yhden lapsen kanssa kotona, yh:lla ei ole tätä mahdollisuutta, koska täytyy maksaa ne laskut...
Mutta voisiko joku nyt vastata siihen alkuperöiseen kysymykseeni eli miksi se on niin plajon rankenpaa kuin minulla?
Eikö vapaat helpota yhtään muka?
viikonloppua kuussa?
Mulla oli tänä kesänä 1 vrk, toinen oli kielikurssilla ja toinen fudisturnaúksessa, edellistä kertaa en edes muista -on siitä ainakin 3 vuotta. Lapset eivät ole olleet koskaa isänsä luona, hän unohti nämä lapset samantien kun löysi uuden misun -ja pani paksuksi.
Kampaajalla olen käynyt kerran vuodessa ja silloin lapsi on naapurilla. Uskon että jokainen 6 vuotiaan lapsen äiti voi ripustaa pyykit rauhassa viikonloppuisin ja muutenkin. Mies ei osaa miestenhommia, niitä varten tulee aina erillinen työmies.
ap
tykkään olla kotona mutta haluasin todella jsoksu omaa aikaa mutta en näe että sen vuoksi veisin lapsen hoitoon. Eskari alkaa nyt syksyllä joten siitä sitten saan päivällä muutman tunnin.
Miehen kanssa on juteltu asioista mutta tilanne nyt vaan on tällä hetkellä näin. Kun lapsi menee kouluun niin tilanne on taas toinen kun menen töihin.
Silloinkaan tosin ei ole vapaata niinkuin niin yh:oilla joilla on viikonloppuvapaat.
vaikka kuinka olisi hyvät välit.
Ihan on teistä itsestänne kiinni, jos olette tuollaisen järjestelyn tehneet. Normaalissa parisuhteessa kyllä, ehtii niitä parisuhdeiltojakin tehtä.
Miksi et lähde viikonlopuksi pois? tai passita miesta ja lasta pois?
Miten muuten luulet, että jos mies sekoittaa pakan nyt, niin sitten kun olisit yh, ei hän sekoittaisi sitä, kun lapsella olisi ihan eri säännöt isällään?
Luuletko että on helppoa olla yksin taloudellisesta vastuusta? Käydä töissä, maksaa laskut ja tehdä vielä se kaikki kodin ja lasten eteen mitä sinä teet?
iloisia lapsen kehityksestä ja asioista? Eikö yksinhuoltajalla ole mahdollisuus puhua exän kanssa vaikkapa joka päivä jos asia koskee lasta?
onko teillä niin huonot välit että kostatte ne lapselle ettei miestä enää edes kiinnosta lapsen hyvinvointi?
Olen täysin varma että parisuhteissä joissa molemmat tai mies on töissä, ei vanhemmila ole aikaa sen kummemmin pitää tunteja kestäviä kehityskeskusteluja lapsesta tai lapsen hyvinvoinnista.
EIkä muutenkaan pidetä mitään ihania parisuhdeiltoja tai keksustella henkeviä.
Kyllä se arki menee muillakin aika rutiinilla, meidän tapauksessa minä hoidan kodin ja lapsen, mies tuo rahan kotiin. Homma toimii mutta mutta vapaata ei ole koskaan. Ei ole isälläkään. Eli tässä ollaan 24/7 vuosia, saahan lasen joskus johonkin kaverille hoitoon mutta niin saa yksinhuoltajakin. Ja edelleen, sillä yksinhuoltajalla on 4 päivää kuukadesta vapaata tehdä mitä haluaa, eikö kukaan arvosta sitä?
Eikö kukaan tajua että parisuhteessa olevalla ihmisellä näin ei ole?
niihin viikonloppuihin olen töissä. Aikamonella yh:lla on näin. Silloin myös monesti tehdään tuplavuorot, joten nukkumisaikaakin on paljon vähemman kuin tavallisesti.
ensinnäkin sinulla on mahdollista valita olla noin pitkään kotona, olisit voinut olla töissä.
Toiseksi voit valita, että viet sen lapsesi hoitoon, mutta et tahdo.
Voit valita, että eroat, mutta et tahdo.
Olet valinnut sen mitä tahdot. Jos elämäsi on liian raskasta, niin älä valita, vaan muuta elämääsi. Olet itse valinnut elämäntilanteesi, johon kuuluu tietyt edut ja tietyt murheet. Kaikkea et voi saada.
Minulle kyllä kelpaisi, että tekisin kaikki kotityöt ja saisin olla noin vanhan lapsen kanssa kotona, minulla ei vaan tuota mahdollisuutta ole.
tykkään olla kotona mutta haluasin todella jsoksu omaa aikaa mutta en näe että sen vuoksi veisin lapsen hoitoon. Eskari alkaa nyt syksyllä joten siitä sitten saan päivällä muutman tunnin.
Miehen kanssa on juteltu asioista mutta tilanne nyt vaan on tällä hetkellä näin. Kun lapsi menee kouluun niin tilanne on taas toinen kun menen töihin.
Silloinkaan tosin ei ole vapaata niinkuin niin yh:oilla joilla on viikonloppuvapaat.
Sinullakin on mahdollisuus laittaa lapsesi hoitoon päivisin, jos kaipaat omaa aikaa. toisekseen en ymmärrä miten yhden 6-vuotiaan hoitaminen on noin rankkaa.
Olet aika epänormaali, kun luulet, että on sama asia kertoa lapseen liittyvät ilot ystävälle kuin toiselle vanhemmalle. Kukaan muu ei ole lapsesta niin kiinnostunut kuin lapsen oma vanhempi. Miehesi voi kuunnella sinua joka päivä, harvalla yh:lla on tämä mahdollisuus.
sanot, ettei mies voi olla pitkään pois töistä? En tunnin, päivän, kahden? tuttavani joutui sairaalaan, ja piti soittaa sinne sossut paikalle, koska ei ollut muuta paikkaa. Ei edes niitä kummeja, joita teillä on.