gallup:mitä ruuuaksi tänään?
Mitä tette illalla perheelle. Pitäisi kohta lähteä kauppaan ja pää lyö tyhjää.
Kommentit (36)
munakastike?? Sitä vois kokeilla, kun alkaa ideat olla vähän vähissä..
(karjalanpaistilihat, suolaa, pippureita, laakerinlehtiä, sipulia, porkkanaa) jonka hauduttelin viime yönä. Keitän uudet perunat ja teen vihersalaatin kaveriksi.
Ja tämä jos mikä on talviruoka. Mutta oli lihat tarjouksessa lähikaupassa ja tuli mielihalu. Sitäpaitsi meillä ei grilliä käytetä todellakaan joka päivä, eikä mies ja poika voi sietää silliä... Että kyllä sitä ihan perinteisiäkin sapuskoja tulee tehtyä näin arkisena kesäpäivänä :)
Musta kaikki salaatit on just ihanteellisia lämpimän ilman ruokia kun itseni ei ainakaan tee mieli mitään kuumaa keittoa tai välttämättä muutakaan lämmintä ruokaa jos on kuuma.
munakastike?? Sitä vois kokeilla, kun alkaa ideat olla vähän vähissä..
meillä riisiä ja kanaa vaihteeksi kun on noita uusia perunoita syöty koko kesä.
kalalientä (+ valkoviiniä), runsaasti pieneksi hakattua, kovaksi keitettyä kananmunaa ja ruohosipulia, vähän voita, suolaa ja valkopippuria. Ihanaa hauen kanssa :)
Itse en todellakaan osaa tehdä ruokaa, meillä mies kokkaa, mutta muistan joskus ehkä koulussa syöneeni tuota munakastiketta ja hyvää oli :). Just tuo valkokastikehommeli.
Eli kysymys kuuluu:
miten tehdään valkokastike/munavalkokastike?
tavalliseen ruokaan. Lisäksi käynnistin säästölinjan ja teen ruokia sen mukaan. Siihen sopii, että käytän aktiivisesti pakastimen sisältöä. Esim. nyt otin sieltä hirven jauhelihaa ja pekonia hernekeittoon. Herkuiksi olen tehnyt vispipuuroa ja mustikkapiirakkaa viikonloppuina. On kiva tehdä kunnon kotiruokaa, vaikka onkin säästöbudjetti. Ei tarvitse lähteä 10 kalapuikkoa 4 hengelle - linjalle.
Itse en todellakaan osaa tehdä ruokaa, meillä mies kokkaa, mutta muistan joskus ehkä koulussa syöneeni tuota munakastiketta ja hyvää oli :). Just tuo valkokastikehommeli.
Eli kysymys kuuluu:
jauhot,maito,suola ja valkopippurit kylmilteen sekoitat yhteen,kiahautat lisäät voi ja munat.siinä se on! ei ole vaikeata.
Eli kysymys kuuluu:
jauhot,maito,suola ja valkopippurit kylmilteen sekoitat yhteen,kiahautat lisäät voi ja munat.siinä se on! ei ole vaikeata.
niin että aloittaa voin lämmityksellä,sitten jauhot ja maito plus mausteet.
ei ole niin tarkkaan..
Eli kysymys kuuluu:
niin että aloittaa voin lämmityksellä,sitten jauhot ja maito plus mausteet.
ei ole niin tarkkaan..
että tuo valkopippuri on siis jauheena..
joten meidän grillailu lähinnä tapahtuu silloin kun mennään grillailemaan muille, eikä nyt joka päivä saati joka vkl viitsi mennä muiden tykö grillailemaan.
Kyllä harmittaa, kyllä mun tekisi mieli syödä useamminkin grilliruokaa, mutta minkäs teet kun asutaan kerrostalossa. Saisihan tuossa parvekkeella vissiin olla joku sähkögrilli(?) mutta ei se ole sama asia.
Ei jaksa joka päivä noita "kesäruokia" ja grillata. Niihinkin kyllästyy. Salaattia tulee kyllä tehtyä joka päivä lisukkeeksi näin kesäisin.
Karppaajanversiona tehty, ilman riisiä.
Piti kysymän miksi.
19