Mitä hemmettiä on tubulaariset rinnat?
Kommentit (60)
Pienet rinnat ennen silarileikkausta?
muuttavat muotoa lämpötilan mukaan (kulmässä ovat ihan ok, lämpimässä suipot tötteröt. Kutsutaan myös ketunnokiksi. Kyse on usein siitä, että teini-iässä on ollut hormonihäiriö, jonka vuoksi rinnat ovat ikään kuin alikehittyneet.
Ja se on hormonihäiriö. Esim. liikaa testosteronia.
Mutta näköjään mulla on itellänikin sellaset! Jestas, kaikkea sitä oppii. En kyllä tajua noita joitakin kuvia, esim tämä: http://www.cosmetic-md.com/breast/unequal-and-tubular/patient-87/
22-vuotias, minusta nuo alkuperäisetkään ei näytä missään tapauksessa siltä että leikata pitäisi. Onhan sellaset pyöreät rinnat kauniit kyllä, mutta silti, leikkaus on aina leikkaus.
Mä melkein arvasin tosta nimestä, että tää on joku av-sairaus.
Toppaliiveillä ne maskeeraa vaikka miksi.
Tuskin niitä kamalasti leikataankaan muualla kuin Ameriikoissa, onhan kyseessä vain esteettinen haitta. (joka voi muuttua psykologiseksi, jos on liian tissikeskeinen)
Vaan nännipihojen (?) kudostyyppi on erilainen, venyvämpi siis. Jossain tiedoissa käytetään termia "malformation" kylläkin.
ja PCOS, joka on hormonihäiriö. Ei ollut kuukautisia koko lukioainana - juuri kun tissien olis pitänyt kasvaa ja kehittyä.
Mäkään en tiennyt. Mutta näköjään mulla on itellänikin sellaset! Jestas, kaikkea sitä oppii. En kyllä tajua noita joitakin kuvia, esim tämä: http://www.cosmetic-md.com/breast/unequal-and-tubular/patient-87/
22-vuotias, minusta nuo alkuperäisetkään ei näytä missään tapauksessa siltä että leikata pitäisi. Onhan sellaset pyöreät rinnat kauniit kyllä, mutta silti, leikkaus on aina leikkaus.
Wikipediasta: Tuberous breasts are not simply small or underdeveloped breasts. The effect of the deformity on the appearance of the breast can range from mild to severe, and typical characteristics include: enlarged, puffy areola, unusually wide spacing between the breasts, minimal breast tissue, sagging, higher than normal breast fold,[3] and narrow base at the chest wall. The condition can affect the ability of women to breastfeed as in some cases the breasts, including the milk glands, have not developed enough to produce breast milk.[4] However other physical aspects of fertility and pregnancy are not affected by the condition.
Mulla olisi tuo "enlarged areola", "wide spacing between breasts" ja "sagging" vähän, "narrow base at the chest wall". Aika "mild". Tissit on kylläkin ihan hyvän kokoiset, E taitaa olla kuppikoko tällä hetkellä, ja toimineet hyvin. Jännä nähdä millaiset niistä tulee. Olisi tietty kiva jos rinnassa olisi sellaiset kauniit terhakkaat tissit, joissa nänni on pieni ja sievä, mutta harvoinpa sitä omia tissejä toisaalta tulee niin mietittyä arkielämässä. Varmaan tuo voi kuitenkin olla kiusallinen ominaisuus jos se on vakavaa eikä rinnat ole juurikaan kehittyneet. En ole menossa mihinkään muutosleikkauksiin itse, en pidä näitä epänormaaleina, ainoastaan vähemmän kauniimpina ehkä ainakin lämpimässä.
Mulla siis on tubulaariset rinnat. Olen teinistä asti hävennyt rintojani kun ovat näyttäneet miltä ovat, rumilta. Edelleen 30-vuotiaana häpeän näitä. Niinkin tyhmän paljon että hävettää olla kavereiden kanssa saunassa, missä sitten istun aina polvet sylissä ettei ne näy, vaikka tiedänkin etteivät kaverit katso tai että se ainakaan ketään haittaa. Onhan tuollainen teinistä asti rintojensa häpeäminen jotain mielelle aiheuttanut. Pahimmasta olen päässyt yli sillä että mieheni on hyväksynyt mut semmoisena kuin olen, se auttaa itseäni hyväksymään itsensä myös.
Ennen menkkoja rinnat turpoaa kuitenkin semmoisiksi että näyttävät kivoille kun ovat silloin kiinteämmät.
Nyt kuitenkin kun perheenlisäys on tullut ajankohtaiseksi, on tullut sitten nämä "rinnat" taas nousseet ajatuksiin. Haluisin imettää sitten joskus kun sen aika on, mutta pelottaa ettei se tule olemaan helppoa tai edes mahdollista. Rinnat ovat pienet,a-kuppi. Imetyksen epäonnistuminen harmittaa.
Sitten jossain olen törmännyt siihen että pco ja tubulaariset rinnat kulkis käsikädessä, onko niillä yhteyttä?
Sitten mietityttää myös että kuinka nämä rinnat siitä vielä sitten muuttuvat, jos pystyykin imettämään? Tahtoisin kuulla kokemuksia onko muuttuneet paremman näköisiksi? Kasvaneet? Onko nänni tullut paremmin esille? Muuttuneet entistä tyhjemmiksi?
On sitä mieltä että koko termi on plastiikkakirurgien keksimää hapatusta, jolla yritetään saada naiset leikkauttamaan lääketieteellisesti katsoen aivan normaaliin variaatioon mahtuvia rintojaan.
Rinnat ovat ihan normaalit. Itse imetin pulleapihaisilla nänneilläni kumpaakin kaksi vuotta. Maidonnousun aikaan käytin rintakumia kun nänniä ei ollut, mut sitten ne pehmenivät ja antoivat periksi.
Olen täysimettänyt kolme lastani puolivuotiaiksi ja osittaisimettänyt yli vuoden ikään. Onneksi en tiennyt että mulla on tub.rinnat tai että niillä ei ehkä voi imettää :-) .
Tubulaarisista puuttuu se kova klöntti keskeltä, joka on maitorauhaskudosta.Sitä tarvitaan imnettämiseen!
Plastiikkakirurgithan määrittelevät tissit tubulaarisiksi pelkän muodon perusteella, ja kyllä näistä useimmilla on maitorauhaskudosta ja pystyvät imettämään. Itsekin olen kaksi lasta "tubulaarisilla" imettänyt ongelmitta. Ainoa pieni ongelma oli että koska koholla olevaa nänniä ei ole, piti aina ennen imetystä houkutella nänni esiin sitä sivelemällä - niiin edes pieni nännikohouma nousee esiin.
mun kaverilla oli tubulaariset rinnat. se on kehityshäiriö, jossa rinnat ovat tosi kaukana toisistaan ja putkilomaiset. Hänellä ei kehittynyt rintarauhaset kunnolla ja imettäminen oli mahdotonta.
Kaverini sai korjausleikkauksen julkisella puolella. Toinen rinta ei kyennyt tuottamaan maitoa ollenkaan ja toinenkin vain vähän.
Kerro tarkemmin miten kaverisi kohdalla homma eteni ja kauako meni aikaa. Pitikö käydä useammalla lääkärillä, vähättelikö kukaan ongelmaa? Mikä oli diagnoosi että hän pääsi leikkaukseen?
http://www.cosmetic-md.com/breast/unequal-and-tubular/