Jehovantodistajat kulkevat lapsi mukana
ovelta ovelle. Yrittävätkö kerätä myötätuntoa lapsen kautta vai mikä juttu tää on?
Kommentit (27)
Toivottavasti elämäsi on nyt parhaimmillaan!
Olen soittanut pari kertaa poliisille tien varressa nukkuneesta sammuneesta ukosta. Olen mennyt siihen viereen katsomaan ettei ole epilepsiakohtaus päällä yms ja odottanut että poliisi tulee.
Kerran kovalla pakkasella olin keskustorilla matkalla töistä kotiin kun samaan bussiin oli tulossa laidankadunkulkija joka kaatui ja löi päänsä ja sai verta valuvan haavan. Soitin jälleen poliisille, bussi tuli ja odotettiin vartin verran merkityn lähtöajan jälkeen että poliisit haki miehen.
Kerran olen soittanut poliisille kun epäilin yhtä ihmistä humalassaajosta. Olin kaupan parkkiksella ja parkkikselle ajoi setä joka hoiperteli kauppaan. Kerroin auton värin, merkin ja rekkarin. Kiittelivät oikein erikseen soitosta.
Keskustassa Vappuna olen seurannut juopottelevia lapsia ja katsonut että alueella liikkuvat poliisit on ne löytänyt. Soittaisin erikseen jos ei olisi poliisi siinä ollut jo muuten!
Mutta yhä: soitan poliisille jos lapsi tuodaan Jumalan sanaa kuljettamaan meille. Ihan sama pidätkö sinä toimintaa normaalina mutta lapsen elämään tollanen ei kuulu vaikka vanhemmat saavat valistaa muita niin lapsia ei siihen saa sotkea. Ei muutenkaan lapsien anneta osallistua kerjäämiseen.
Kyllä te voitte tulla kokeilemaan soitanko poliisille, ei kaikki paiskaa vaan ovea kiinni.
10
oletko soittanut näistä virpojalapsistakin? vai etkö hiffannut asiaa silloin? Vai kannatko huolta aikuisista humalaisista vain?
Miten kerjääminen liittyy vanhempien kanssa tapahtuvaan raamatulliseen työhön?
itse olen käynyt ovilla noin 15v ajan ja koskaan emme ole mitään kerjänneet, päinvastoin annamme ihmisille kirjallisuutta. Jos joku haluaa antaa vapaaehtoisen lahjoituksen sen toki viemme eteenpäin mutta kirjallisuudelle ei ole määrätty hintaa. Emmekä saa tästä vapaaehtoistyöstä palkkaa ja ihan omilla autoilla ja bensoilla ajelemme.
Lapsemme ovat mukana siksi etten heitä voi kotiin yksinkään jättää...
tulen surulliseksi. Ei ollut mukavaa mennä oville, usein menin pakotetusti. Pelotti että koulukaverit näkee ja tulee kiusaamista ja tulihan sitä. Rankkaa se on lapsille vaikka joku muuta väittäisi. Kyllä miänkin joskus olin innoissani ovilla mutta se oli vain silloin kun sai hyvän vastaanoton ja ehkä herkkuja tarjottiin tms.
uskonut saati kokenut tarvetta autta muita oppimaan...
lähteä kertomaan toisille raamatun opetuksia, heillä on ihan halu kerto asiaa
mitää eivät kaupittele, vaan kertovat kaikille halukkaille raamatun sanomaa
halu auttaa toisia on motiivi
ja raamattu vallan käskee saarnaamaan kaikille kansoille
raamatussa on ennustus; tämä valtakunnan hyvä uutinen saarnataan kaikkialla maailmassa ja sitten tulee LOPPU..
elämme siis tätä aikaa, jolloin ihmisille asiaa viedään ja ihmiset tekevät ihan itse päätöksen kenen puolelle kuuluvat ja miten elävät jne....
eli voitte ystävällisesti sanoa, jos ette halua tietoa...
ja Suomessa on uskonnonvapaus ja vapaus saarnata, eli ette voi sitä yleisesti kieltää, oven avattuaanne voitte sanoa :EI KIITOS.
toki parempi olisi ottaa ensin asiosta selvää, voisitt yllättyä iloisesti ;)))
Toivottavasti elämäsi on nyt parhaimmillaan!