Lasten harrastuksista.
Mä olen aina sanonu, että mun muksut saa harrastaa mitä ikinä haluavat. Mulla ei ollu lapsena siihen mahdollisuutta. Mutta...
Oikeesti. Pianotunnit. 30 min/viikossa. Koko lukuvuosi 770€. 7-vuotiaalle pianonsoiton aloittajalle.
Ei meidän talous ihan tuollaista kestä...
Kommentit (5)
Ei luulisi pianon pimputtelun olevan noin kallista. Meidän kolme lasta harrastaa samalla hintaa (siis yhteensä) tanssia ja kestää tunnin.
vaan ihan tavoitteellista opetusta konserttiohjelmistoineen, musiikkitutkintoineen jne. Meillä maksaa noin 700 e per lapsi musiikkiopistossa, ja meillä on neljä musiikinharrastajaa. Jostain vaan ne rahat revitään, ei sitä itselle sitten jääkään
Yks laps harrastaa luistelua. Luistimet 500 euroa, syyskausi maksoi 400 euroa. Lisäksi kisat ja kuskaukset.
Voimistelua harrastaa toinen, ei niin kallis laji mutta hirveeti kisamatkoja ja ne maksaa.
Lisäksi käyvät baletissa ja sekin maksaa.
Nyt kesällä on urheiluleirejä ja yleisurheilua, kaikki nekin maksullisia. Lasketteleen vielä hinkuvat talvisin, eli rahaa uppoo ja paljon.
Samasta syystä kuin sinä, olen minäkin vannonut, mutta kevyemmin:
Teen parhaani, että jokainen lapsi saa edes yhden harrastuksen, josta tykkää ihan hirveästi. (olisin itse halunnut laulaa, soittaa pianoa ja jatlaa telinevoimistelua)
Näin on tehtykin yh:n varoilla ja myöhemmin suurperheessä. On ollut partio, fudis, kendo, pingis, kitaratunnit, kuntosali, laskettelu, skeittaus, rullaluistelu... Kiakkea on saanut kokeilla, mutta yksi harrastus kerrallaan.
Voimaan jäivät kitaransoitto, piano ja kuntosali. Lenkkeily ja parkour on ilmaista.
mitä se tekee kuukaudessa, jos lapsesi harrastaisi vaikka ratsastusta kerran viikossa, niin eihän se raha riittäisi alkuunkaan.
Ja esim lätkävarusteet ja lisenssit on myös kalliita, joten ei se teidän lapsi sittenkään ihan mitä vaan saa harrastaa, harrastukset ovat kalliita