Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

totaalikasvisyöjä sulaa hulluutta!

Vierailija
20.07.2011 |

En ole koskaan ymmärtäny ihmisiä, jotka eivät eettisistä/tai muista kummallisistä syistä syö lihaa tai kalaa..

ihmiselle on kautta aikain ollut tärkein ravinnonlähde eläinkunta..se on luonnollisin keino ravita itseämme.sitä varten me pysytmme hallitsemaan eläinkunnan eri edustujia.

ymmärrän että tehotuotanto loukkaa ja on välillä moraalitonta. mutta emme voi estää sitä tapahtumasta sillä että lopetamme syömisen..sama kuin olisimme antautuneet hitlerille taistelutta toisessa maailmasodassa..jos kaikilla ois sama ajattelutapa maatalouseläimet kuolis ku niillä ei olis virkaa

sitä paitsi miksi jättää esim lehmän maito juomatta ?? LEHMÄ KÄRSII ELLEI SITÄ LYPSÄ! naurettavampaa on luonnottomin menetelmin uuttaa kaikenmaailman kasvisperäisiä sörsseleitä jossa ei VARMASTI OLE PISAARAAKAAN mitään eläinkunnasta..

en itse hyväksy geenimanipulaatiota MUTTA JÄRKI KÄTEEN HYVÄT IHMISET! mitä vikaa on esim kunnon karjalapaistissa..NAM..mutta toki toki..jokainen on mitä on..ihmettelen vaan joidenkin sairasta maailmankuvaa

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko todella väittää, että ap ei olisi aika järkiheitto :)

Vierailija
22/24 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitler oli kasvissyöjä ja minä olen vegaani, ei meillä sentään muuta yhteistä ole, mutta tässäpä Eeva Kilven ajattelemisen aihetta antava runo.

" Jokainen eläin on subjekti.

Se on: oman elämänsä keskipiste,

itsensä puolustaja,

varuillaan joka suuntaan

niin kuin sinä ja minä.

Omanarvontuntoinen:

ei sallisi itseään loukattavan

Kohteita on vain rakkaudella

ja julmuudella ja toiveilla,

muuten on kaikki vain omaa kokemusta.

Omaa kokemusta kaikki.

Kaikki on minä.

Minä riipun sinun olkapäilläsi tapettuna.

Minä pelkään kun lähestyt pihdit kädessä.

Minä istun ja odotan sinun häkissäsi.

Minä palelen. Minulla on ahdasta.

Minuun koskee.

Olet unohtanut jotain oleellista.

Olet unohtanut että

minä olen minä

Ei tämä ole stressiä.

Minä kärsin. "

- Eeva Kilpi -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lailla tärkeä ravinnonlähde on ollut kasvikunnan tuotteet, ellei jopa enemmänkin. Alkuaikojen homo sapiens on ollut enemmän keräilijä kuin metsästäjä - neandertalilaiset vastasivat paremmin kuvaa stereotyyppisestä luolamiehestä, he tosin kuolivat melko nopeasti sukupuuttoon. "Näin on aina tehty"-perustelu on huono, mitä kaikkea muuta me voisimme tällä logiikalla oikeuttaa? Eiköhän oleellista ole se, mikä on ravitsemustilanne nyt ja millä eri tavoilla voi syödä terveellisesti.

Ja vaikka kuinka uskottelisimme itsellemme muuta, me emme hallitse eläimiä ja luontoa. Me olemme osa eläinkuntaa ja olemme siitä riippuvaisia - riippuvaisuus ei ole hallitsemista. Ja miten ihmeessä kysynnän vähentyminen ei vaikuttaisi tuotantoon? Liiketoimintaa sekin on, myyntiä suuremmat tuotantomäärät merkitsevät tappiota. Ei se mitään hyväntekeväisyyttä sentään ole.

Tuotantoeläimet kuolevat nimenomaan silloin kun niillä on virkaa. Jos lihankulutus vähenisi, eläimiä tuotetaan vähemmän - tuotantoeläinten lisääntyminen on säännösteltyä, ja tällöin säännösteltäisiin enemmän. Se kannattavuus, edelleen.

Joo, äitinä minäkin ymmärrän että täysien rintojen tyhjentämisen estäminen on verrattavissa kidutukseen. Lehmät kuitenkin ovat siinä tilanteessa, koska ihmiset ne siihen laittavat. Lehmä keinosiemennetään ja vasikka vieroitetaan jotta maito tulisi ihmisten käyttöön. Jos lehmä on niin jalostettu ettei se kärsi tilanteesta ( kuten olen joskus kuullut väitettävän), ollaan silloinkin melkoisen arveluttavilla vesillä.

Mitkä kasviperäiset sörsselit ovat valmistettu "luonnottomin menetelmin"? Mitä luonnollista on mm. jalostetuissa viljoissa, toisen eläinlajin maidon juomisessa ( vieläpä aikuisiällä), raaka-aineissa jotka pitää kuumentaa jotta ne olisivat syömäkelpoisia, ruuan ostamisessa kaupasta, muovikääreisiin ja suojakaasuihin pakkaamisessa, eläinten tehotuotannossa? Valitettavasti yhtä harvempi ruoka-aine on luonnollinen, ihmisten elämä ylipäätään ei ole luonnollista. Se ei johdu kasvissyönnistä tai ole erityisesti kasvissyöntiin liittyvä ominaisuus. Uskaltaisin jopa väittää, että lisäaineettomuus, luomu, raakaravinto ja kaikenlainen luonnollisuuteen pyrkiminen on suhteellisesti yleisempää kasvissyöjien keskuudessa.

Mutta jokainen on mitä on... Ihmettelen vaan tällaista maailmankuvani leimaamista sairaaksi, selkeästi vailla minkäänlaista käsitystä sen sisällöstä. Minusta tappaminen on luonnollista ja elämän kiertokulkua, mutta en nosta ihmistä muiden eläinten yläpuolelle ja mielestäni kaikilla eläimillä tulee olla tietyt perusoikeudet elämänsä suhteen. Tätä taustaa vasten eläinten "hallitsemiseen" (tunnetaan myös nimellä spesismi) perustuva kohtelu, jalostaminen, suunnitelmallinen synnyttäminen vankeuteen, esineellistäminen jne. on se ongelma, josta eläinten kaltoinkohtelu on vain oire ja jäävuoren huippu. Silloin luonnollisesti vältän tämänkaltaiseen toimintaan osallistumista - voisin syödä lihaa kenties toisenlaisissa olosuhteissa, mutta tilanteessa jossa se ei ole välttämätöntä, on eläimen hyväksikäyttö/tappaminenkin turhaa.

Vierailija
24/24 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoit kirjoittaa sen, mitä me muut mietimme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi