Mitä häälahjaksi, kun toive on ei mitään!
Saimme kutsun mieheni ystävän avioliiton siunaustilaisuuteen ja sen jälkeisiin juhliin.Ovat siis maistraatissa jo avioituneet.
Kyseessä on ilm. melko hieno tilaisuus, ainakin juhlapaikka on hieno.
Hääpari on ollut yhdessä 15 v , lapsiakin on ja ovat melko varakkaita.
Itse en ole käynyt heillä, mutta ilmeisesti antiikkia on sisutuksessa kotona.Mies harrastaa autourheilua. Vaimoa emme oikein tunne.
Jotakin jännää olisi kivaa keksiä.
Lahjalistaa siis ei ole ja kysyttäessä toive oli, mukava, kun vaan tulette paikalle.
Kommentit (18)
Jos he eivät itse tarvitse mitään, niin lahjoita hyväntekeväisyyteen heidän nimissään.
vaan menisin hyvällä juhlamielellä.
Jos ehdottomasti haluatte viedä jotakin, niin kiertäkää antiikkikauppoja jos vaikka löytäisitte jotkut kauniit lasit - niitä ei tarvitse olla kuin kaksi.
Tavaran sijaan voi esim lupautua tarjoamaan, illallisen, jossain hyvässä ravintolassa, hääpari voi itse päättää ajankohdan.
Meilläkin luki hääkutsussa hartaana toiveena että ei lisää rojua ahtaaseen ja tupaten täynnä olevaan kotiimme. Ainoa joka toivetta ei noudattunut oli anoppi, grrr.. Saimme kyllä paljon ihania aineettomia lahjoja.
Mutta jos jotain haluat antaa niin just esim. rokotuksia kehitysmaahan on mun mielestä hyvä ja siitä ei varmasti kukaan ole pahoillaan.
Meilläkin luki hääkutsussa hartaana toiveena että ei lisää rojua ahtaaseen ja tupaten täynnä olevaan kotiimme. Ainoa joka toivetta ei noudattunut oli anoppi, grrr.. Saimme kyllä paljon ihania aineettomia lahjoja.
Mutta jos jotain haluat antaa niin just esim. rokotuksia kehitysmaahan on mun mielestä hyvä ja siitä ei varmasti kukaan ole pahoillaan.
Oletko varma, ettei tuosta rokottamisesta kukaan pahoita mieltään? Sehän kuitenkin lisää maapallon väkilukua, ja ihmisiä on jo nyt liikaa.
Hemmottelupäivä jossain tai hieronta. Löytyy myös tosi edullisia esim. kylmähuone- ja suolahuonehoitoja kahdelle.
Oletko varma, ettei tuosta rokottamisesta kukaan pahoita mieltään? Sehän kuitenkin lisää maapallon väkilukua, ja ihmisiä on jo nyt liikaa.
Kai sitä nyt mielensä voi pahoittaa mistä vaan, mutta yleensä tuttavapiiri on tietoinen tuonsuuntaisista ajatuksista.
Jos lapsikuolleisuus (ja muu terveydenhoito) saataisiin kehitysmaissa länsimaiden tasolle, myös syntyvyys kehitysmaissa vähenisi, kun lapsia ei enää tarvitsisi tehdä isoa liutaa siinä toivossa, että edes yksi selviäisi hengissä vanhuuden turvaksi.
Lahjakortilla on aina käyttöä, vaikka joku kulttuurisellainen?
Jos ehdottamasti haluat keksiä "jotain jännää", niin mieti, onko se yhtä jännää saada.
tuli yhestä synde-lahjakortista vaan paineita enkä sitä ehtinyt vuodessa käyttää joten ketuttaa edelleen... Tuo lahjoitus on hyvä idea!! Jollei kehitysmaahan, niin ota selvää mikä kiinnostaa? Onko heillä lapsia? Silloin vois laittaa annerheiminlastensuojeluyhdistykseen, tms. Eläimiä, silloin voi laittaa rekkurescuelle, eläinsuojeluyhdistykseen, pelastetaan koirat ja vaikka mitä vaihtoehtoja löytyy. Musta tosi upea idea ois toi lahjoitus. Alkoi pää tulvii ideoita :D Kiitos jollekin vinkistä, jossa ajatusta mukana, tulen itse takuulla sitä jossain vaiheessa tarvitsemaan.
kehitysmaalahjan ilman muuta. Kertoo saajalle, että olet ajatellut heitä, mutta noudattaa silti toivetta.
http://www.toisenlainenlahja.fi/fi/
Hanki kesän juhliin Toisenlainen Lahja!
Toisenlainen Lahja on eettinen ja ekologinen lahja, jolla ilahdutat ystävääsi ja autat samalla kehitysmaiden ihmisiä. Lahjoituksella autat Kirkon Ulkomaanapua turvaamaan elämän perusedellytykset kehitysmaiden köyhimmille ihmisille. Voit valita lahjaksi esimerkiksi riittävän ruuan, puhtaan veden tai vaikkapa toimeentulon.
Ilahduta syntymäpäiväsankaria, valmistunutta, hääparia, eläkkeelle jäävää tai hanki lahja itsellesi. Lahjasi tulee aina tarpeeseen.
Lahjoituksestasi saat sähköisen- tai perinteisen postikortin, jossa kerrotaan hankkimasi lahjan merkityksestä kehitysmaiden ihmisille.
lahjan saajana noista hyväntekeväisyyslahjoista. Mutta pullo kuohuvaa kyllä kelpaisi :)
Minä en ymmärrä mikä väkipakko suomalaisilla on viedä ja tuoda niitä lahjoja. Varsinkin silloin se oikein lisääntyy kun sanotaan että EI MITÄÄN. Muttakun MINÄ haluan viedä lahjan, MINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄ v***u.... Ei yhtään ajatella sitä juhlistajaa joka pyytämällä pyytää tai jopa käskee että EI lahjoja..
Kun anoppi kuuli syntymäpäiväni päivämäärän (kolmen vuoden salailun jälkeen) hän alkoi roijaamaan sitä turhaa kamaa meille minkä kerkesi. Ja todellakin sanoin kun sain kuulla että hän tietää sen päivämäärän että minulle EI SAA tuoda MITÄÄN.... Mutta ei kun umpikallo roudaa niitä tiimarikoristeitaan ja viinipulloja (en käytä alkoholia ollenkaan)..
Anteeksi. Syntymäpäivät lähestymässä ja minua risoo. Suunnittelin varaavani hotellihuoneen josta en puhu kenellekään ja menen sinne piiloon. Ja hän ei siis ymmärrä että minä en halua mitään. EN häneltä enkä keneltäkään muulta. Lapset saavat halutessaan tehdä jotain, mutta muutoin ei mitään. Ei edes mieheltä, eikä minun suvultani.
ARGH! ANteeksi...
Minä en ymmärrä mikä väkipakko suomalaisilla on viedä ja tuoda niitä lahjoja. Varsinkin silloin se oikein lisääntyy kun sanotaan että EI MITÄÄN. Muttakun MINÄ haluan viedä lahjan, MINÄMINÄMINÄMINÄMINÄMINÄ v***u.... Ei yhtään ajatella sitä juhlistajaa joka pyytämällä pyytää tai jopa käskee että EI lahjoja..
Kun anoppi kuuli syntymäpäiväni päivämäärän (kolmen vuoden salailun jälkeen) hän alkoi roijaamaan sitä turhaa kamaa meille minkä kerkesi. Ja todellakin sanoin kun sain kuulla että hän tietää sen päivämäärän että minulle EI SAA tuoda MITÄÄN.... Mutta ei kun umpikallo roudaa niitä tiimarikoristeitaan ja viinipulloja (en käytä alkoholia ollenkaan)..
Anteeksi. Syntymäpäivät lähestymässä ja minua risoo. Suunnittelin varaavani hotellihuoneen josta en puhu kenellekään ja menen sinne piiloon. Ja hän ei siis ymmärrä että minä en halua mitään. EN häneltä enkä keneltäkään muulta. Lapset saavat halutessaan tehdä jotain, mutta muutoin ei mitään. Ei edes mieheltä, eikä minun suvultani.
ARGH! ANteeksi...
se on ihan eri juttu. Minusta on kohteliasta vastata, että ei toivo mitään lahjaksi, jos itsekin tietää, ettei tarvitse mitään. Silti voi ilhaduttaa jollain mukavalla pienellä jutulla ja ap. on saanutkin hyviä vinkkejä jo.
ARGH! ANteeksi...se on ihan eri juttu. Minusta on kohteliasta vastata, että ei toivo mitään lahjaksi, jos itsekin tietää, ettei tarvitse mitään. Silti voi ilhaduttaa jollain mukavalla pienellä jutulla ja ap. on saanutkin hyviä vinkkejä jo.
Mulla ei ole ikäongelmaa vaan kuuro anoppi joka ei tajua että en halua lahjoja. En ole ikinä halunnut.
Äitini kertoi että kun sain lahjoja 6-vuotis syntymäpäivillä, olin kysynyt häneltä että onko nämä pakko pitää.
Siitä eteenpäin lahjat olivat pysyneet pakkauksissaan hyllyssä, ja ovat olleet käyttämättöminä siihen asti kun sain omia lapsia. =D En suostunut leikkimään vieraiden ostamilla leluilla.
Edelleen kammoan lahjoja. Häät pidettiin juuri tuosta syystä salassa ja inhottaa ajatus siitä että joudun joskus vielä järjestämään lapsille syntymäpäiviä joille ne vieraat tuovat sitä roinaa ja turhanpäiväistä rojua...
Ja ei oikesti todellakaan ole ikäkriisiä xDDD
laittaisin jonkun herkku korin tms. Katoavaa tavaraa joka joka ei jää pyörimään nurkiin.esim jotain hienompaa kahvia ja teetä. Ja jos ei ole mitään toivottu niin lahjan ei tarvitse olla kuin nimellinen.