Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Käytätkö korkokenkiä?

Vierailija
19.07.2011 |

Miksi, miksi et? Missä ja milloin?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asusta riippuu tietenkin kenkävalinta, mutta satsaan kenkiin paljon (liikaa...) ja korkkareitakin on ainakin pari tusinaa: osa laatikoisssa kaapissa, osa aktiivikäytössä.

Etenkin kesä on korkkareiden kulta-aikaa, hameen/mekon kanssa korkkarit ovat ihan ykkösvalinta! Talvella mulla on monissa saaappaissakin korkoa, tokia mataliakin ja järkeviä jalkineita löytyy.

Kengät tekevät asun, ja vielä herkemmin pilaavat sen: vaikka olisi miten hienot ja hyvin mietityt vaatteet, huonot kengät voivat viedä terän pois kokonaisuudelta.

t. Imelda

Vierailija
2/34 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sääri tulee hyvin esille, ryhmi paranee jne.

Käytän aina julhissa ja kun lähden jonnekin ulos. Töissä en voi käyttää, työmatkoilla kyllä jos kuljen bussilla. Koroilla pitää olla korkeutta n 8cm niin ne on ideaaliset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvisin saappaita / nilkkureita, kesällä sandaaleja, juhlaan avokkaita. Käytän kyllä mataliakin kenkiä, mutta "ihmisten ilmoille" lähtiessä jalassa on lähes aina korkkarit. Saan vähän lisää mittaa, näyttää hyvältä. Korkeimmat 12-senttisiä. Ei mitään ongelmaa kävellä niillä vaikka mukulakivillä, se on harjoituskysymys ;)

Vierailija
4/34 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen poikatyttö, joten mulle tuokin vähäinen käyttö on saavutus. Mieluummin hengaan tennareissa, sortseissa... Asiaan vaikuttaa myös se, että liikun joka paikkaan pyörällä tai jalan enkä jaksa montaa vaatekertaa ja kenkiä kantaa mukanani, niin menen käytännöllisissä kuteissa.

Mulla on vielä niin iso jalkakin, että vaikea löytää hyvältä tuntuvia korkkareita.

Vierailija
5/34 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden jälkeen jalat levisivät puoli numeroa ja korkkarit tuntuvat jostain syystä aika pahalta. Nyt olen ostanut parit sopivat ja vähän paremmat (janat ja clarksit), niin niillä saan sentään oltua yhden illan tai päivän.

Vierailija
6/34 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään ongelmaa kävellä niillä vaikka mukulakivillä, se on harjoituskysymys ;)

Minä olen mukulakivillä aina huolissani, että korko rikkoutuu ja siksi en osaa kävellä luonnollisesti, jos maasto on epätasainen. Esim. nahalla päällystetyt korot menee pilalle - vai eikä sinulla mene?

Vierailija
7/34 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa käytän töissä, mutta joskus myös vapaa-ajalla ja juhlissa aina.

Musta korkokengillä on helppo kävellä. Tietysti se helppous on kiinni kenkävalinnasta. Lisäksi korkokengät antaa ryhtiä ja tykkään siitä kopinasta, joka koroista lähtee. Ja kylläpä päät kääntyy, kun korot kopisee!

Vierailija
8/34 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on nivelrikko polvissa (ja selässä ja sormissa)

Äitini minua aina jaksaa parjata matalien kenkien käyttämisestä. Hänen mielestään naisellisuus on terveyttäkin tärkeämpi asia. Kyllähän korkkareita voi käyttää jos vetää tarpeeksi särkylääkettä ..ja nivelet kiittää :/

Vierailija
9/34 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa käytän töissä, mutta joskus myös vapaa-ajalla ja juhlissa aina. Musta korkokengillä on helppo kävellä. Tietysti se helppous on kiinni kenkävalinnasta. Lisäksi korkokengät antaa ryhtiä ja tykkään siitä kopinasta, joka koroista lähtee. Ja kylläpä päät kääntyy, kun korot kopisee!

elävästi mieleen entinen työkaveri, jonka korkojen kopina kuului todella kauas. Muutamat tuumasivat, että on kuin hevoslauma rymistäisi ohitse Minnan ohi kävellessä. Käänsi kyllä katseita, mutta enemmän ihmetteleviä kuin ihailevia ;)

Useimmat osaavat kävellä koroillakin ilman hirveää rymistelyä.

Vierailija
10/34 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun mahdollista! Paljon mukavampi ja ryhdikkäämpi kävellä. Yli 180cm pituus + korot ei myöskään yhtään haittaa. ;)

Vierailija
11/34 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, miksi et? Missä ja milloin?

käytännössä aina.

Nyt en oikeastaan koskaan.

Elämän tilanne on muuttunut.

Ennen käytin hameita ja mekkoja, en juurikaan housuja koskaan.

Nykyisin käytän lähes pelkästään sporttisia vaatteita, casual-tyyppistä.

Siksi.

Vierailija
12/34 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltariennoissa, kun pukeudun muuhun kuin arkivaatteisiin. Juhlapukeutumisessa (häät, hautajaiset, ristiäiset jne). Korkeita kiilakorkokenkiä saatan käyttää vain sikis että on hieno kesäpäivä ja hame päällä.

Aika vähän käytän nyt, koska polvi on kipeänä. Odotan tähystystä (ja leikkausta)

Vierailija
13/34 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat näyttävät kauniilta, olo on naisellinen ja seksikäs. Ja kyllä, ne tuntuvat jalasskin hyviltä.

Vierailija
14/34 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin käytin töissä ja vapaallakin. Mutta kärsin jalkaongelmista eli päkiöissä on pahat kovettumat (ehkä juuri korkkarien takia). Lisäksi päkiässä oli syylä, joka leikattiin pois ja sen operaation jälkeen ei saanut koroilla kävellä. Ja lääkärin mukaan kovettumista ei pääse eroon kuin päkiän kuormitusta vähentämällä.

No more heels for me.....

Vierailija
15/34 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, helteelläkin tietysti jos on juhlat. Mutta ilman sukkahousuja korkkarit ovat mielestäni vähän epämukavat jalassa, varsinkin jos jalat ovat yhtään hikiset. Talvella käytän korollisia saappaita.

Yksinkertaisesti pidän korkokengistä. Ne ovat kauniimpia kuin latuskat.

Vierailija
16/34 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain tosi laadukkaita kenkiä, joissa voisi kävellä vaikka maratonin verran :)

Mitä kenkiä ostat, niin voisin itsekin kokeilla, en ole vielä löytänyt niin mukavia, joissa ei jalat kipeytyisi parissa tunnissa.

Vierailija
17/34 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankala ja epämukava kävellä

Vierailija
18/34 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ymmärrä mitenkä kenenkään jalat kestäää niitä käyttää... joskus johonkin juhlaan yrittää jotkut todella matalat laittaa ja parin tunnin jälkeen on sit oltava ilman kenkiä... ehkä mun reumalla on jotain tekemistä asian kanssa mut en vaan pysty pitämään minkäänlaisia korkoja pitää olla ihan lättäpohja kengät

Vierailija
19/34 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun se on mahdollista. Siis ei liian pitkiä kävelymatkoja tai huonokulkuista "maastoa". Käytän koska ne näyttää nätiltä.

Vierailija
20/34 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan juhlissa käytän.

Siksi en käytä muulloin, kun on huono selkä, että tykkäisi pahaa jos vaihtaisin tasapohjat korkeisiin. Työpaikka on myös sellainen, ettei korkokenkiä voi siellä pitää ja vapaa-ajalla tuntuisi turhalta, eikä edes sopisi muuhun tyyliini.