Luokan kiusaaja saa hymypatsaan, miksi???
Miten voi olla mahdollista?
Lapsemme luokassa on tyttö, joka on erittäin määräilevä, minä itse tyyppi ja tämän vuoden vielä kiusannut todella montaa samalla luokalla olevaa.
Nyt kuulin, että tämä tyttö tulee saamaan hymypatsaan.
Millä ihmeen ansiolla??
Kysyin lapseltani miten tämä asia päätettiin niin jokainen sai kirjoittaa jonkun nimen paperiin.
Lapseni sanoi ihan suoraan ettei uskaltanut olla laittamatta tämän tytön nimeä kun oli kuulemma maininnut asiasta välitunnilla aika selvään sävyyn, että hänen nimi sitten paperiin.
Onko oikeasti näin nykyään???
Mä oon ihan ihmeissäni jos oppilaat nykyään saavat tehdä valinnan.
Miten yleensä valinta tapahtuu?
Kommentit (59)
miehellä ja kaikilla kolmella lapsella on hymypatsaat ja varmasti ansaitusti. Minä olen jäänyt ilman. Sen ainoan kerran kun meidän luokalla äänestettiin, äänet menivät tasan minun ja erään toisen tytön kesken. Hänen vanhempansa olivat molemmat koulumme opettajia. Ope ratkaisi ja se toinen tyttö sai sen patsaan eikä open tarvinnut edes harkita asiaa vaan päätös oli selvä saman tien. Melko katkera tappio. Meillä olikin jonkin aikaa kirjahyllyssä rivissä neljä hymypatsasta ja musta pässi toisena vasemmalta.
Hymytyttö(-poika)patsas ei todellakaan ole mikään tae kiusaamattomuudesta.
Musta koko systeemin voisi lopettaa.
Oppilaat äänesti itse ja sitten pomohahmot saivat usein paljon ääniä. Ja kerran luokan karmein kiusaaja (tyttö) sai patsaan poikien äänillä. Sattui olemaan kaunis.
luokkakavereiden äänestyksellä. Tosin äänestyksen perusteella opettaja päättää viime kädessä, kenelle patsas menee.
Meillä pojan kiusaaja sai viime keväänä hymypojan ja kiusaaminen vain jatkuu..
Eli jokainen saa äänestää yhtä tyttöä ja yhtä poikaa. Harmi, jos lapsesi ei uskalla äänestää omaa suosikkiaan. Voittaja tai häiväjätkään eivät kuitenkaan saa tietää, kuinka moni on äänestänyt ko tyyppiä. Hassua tuokin, että jo nyt on kaikkien tiedossa, kuka tulee saamaan tuon hymypatsaan, teillä lie pska koulu kaikkineen.
kun opettajan kasvot punehtui ja ääni tärisi kun hän tajusi, että pahin kiusankappale sai eniten hymypoikaääniä.
Oppilaat tiesivät että sitä helpompi luokassa on olla mitä paremmalla tuulella tuo ilkimys on. Hymypatsas sai hänet toki hyvälle tuulelle.
Hymypatsas on aina äänestetty. Eikä se siis mene välttämättää kilteimmälle tai parhaalle oppilaalle. Mutta tuossa tilanteeessa kai olisi enemmän aihetta olla huolissaa oman lapsen (ja kavereidensa) itsetunnosta jos suljetussa lippuäänestyksessä eivät kiusaajaa uskalla uhmata.
siitä kun oma lapsi ei saakaan hymypatsasta.
millä perusteilla sen hymypatsaan saa kun usein menee kiusaajalle tai muuten "häirikölle".
Voisko muuten ollakin, että tää patsas meneekin tarkoituksella kiusaajalle vaikka ajatuksella, että kiusaaminen tai häiriköinti loppuisi?!
Vaan ajatus, että semmoisen kun jatkossa näkee jollain niin sen perheen lapsi ei olekaan ihan viaton tapaus luokassa tai koulussa ;)
heidän luokan kiusaaja sai sen ILOTYTTÖPATSAAN! =DD
Kyllä ne luokkakaverit sen kivoimman frendin nimen siihen äänestyslippuun laittaa.
Toisaalta tyyppi on myös se ketä oma lapsesi kadehtii, eli haluaisi olla samanlainen.
Aikuiset sitten urputtaa kun oma muksu ei patsasta kotiin tuonutkaan. Älkää jaksako.
Kyllä ne luokkakaverit sen kivoimman frendin nimen siihen äänestyslippuun laittaa. Toisaalta tyyppi on myös se ketä oma lapsesi kadehtii, eli haluaisi olla samanlainen. Aikuiset sitten urputtaa kun oma muksu ei patsasta kotiin tuonutkaan. Älkää jaksako.
Unohdin laittaa ja lapseni on luokan kingi, hajotkaa siihen!
mutta opettajat laskevat äänet. Kiusaaja ei saa patsasta, vaikka saisi äänistä 90%.
ja sai sen patsaan. Moni äänesti kaiketi vitsinä. Suut porukalla kyllä loksahti auki, kun patsaan saajan nimi julkistettiin.
Ja tämän vuoksi heidänlaisia kakaroilta viillellään kurkut auki, ettäs tiedätte.
Ja tämän vuoksi heidän kurkkunsa viillellään auki, ettäs tiedätte.
Riikka Leppämäki Karjaa
Kiusaaja kiusaa kaikkia muita, jolloin on tietysti ainoa, joka hymyilee. Siksi.
Mieheni on saanut aikoinaan 2 x hymypoikapatsaan ja ansaitusti; kiltti, auttavainen ja kaikkien kaveri. Ja jos joku nyt puuttuu tuohon, että ei ole voinut saada 2x niin kyllä vaan sai, opettaja oli sanonut anopille, että hän antaa sen sille joka eniten ääniä sai, vaikkakin oltiin mainittu ettei miestäni saisi äänestää. Tämä tapahtui pienessä kyläkoulussa.