Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin "turhaan" teidän perheellä menee eniten rahaa?

Vierailija
18.07.2011 |

Siis sellaiseen, jota ilman voisi elää (vaikka tunnetasolla asia voikin olla erittäin tärkeä)?

Meillä se asia on lemmikkieläimet.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli lemmikit. Sitten oli vaihe, että autoilu ja autot.

Nyt se on matkailu.

Lemmikeistä oli pakko luopua sairastumisen takia. Ennen pidin tärkeänä, että auto oli suht uusi. Tein elämänremonttia ja vaihdoin autoni vanhempaan ja halvempaan. Ei autolainaa ja ne rahat menee kokonaan matkusteluun.

Matkustamme 3-4 rantalomaa vuodessa.

Vierailija
2/33 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kenkiin ja laukkuihin.

Kirjoihin ja levyihin menee paljon. Mutta en koe niitä turhina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en koe niitä turhina.

päinvastoin. Monen silmissä ne kuitenkin sitä olisivat ja rahamäärä, joka niihin uppoaa, on huikea. :) Samoilla rahoilla tekisimme tosiaan esim. monta ulkomaanmatkaa vuosittain.

Vierailija
4/33 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jonkun verran matkusteluun...

Vierailija
5/33 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee herkkuihin, sekä syötäviin että juotaviin. Nytkin on pöydässä limsapullo, kakku (itse tehty) ja muutenkin meillä on ruoka se, jossa ei säästetä kuin pakon edessä. Onneksi ollaan sen verran omavaraisia, että lihaa,marjoja, perunaa ja muuta sellaista löytyy.

Toinen paha on tietoliikenne, mukaanluettuna tietokoneet, netti ja puhelimet. Siitä voisi kyllä karsia.

Myös autoihin menee rahaa, mutta niistä on vaikea enää enempää säästää: pakko päästä liikkeelle ja autot ovat jo niin halpoja, että pakollisten vakuutusten lisäksi ei mitään muuta ole pidetty aiheellisena.

Ja sitten vielä harrastus, joka tosin periaatteessa kirjanpidon mukaan pitäisi olla jokseenkin nollatasolla, eli ei menoja jos ei tulojakaan.

Vierailija
6/33 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon kylpylöissä, ulkona syömässä, kahviloissa leivoksilla, ostan tötteröitä suoraan kojusta... Ostan myös aika paljon leluja kun on itsekin kiva saada joskus jotain. Kokkaan joskus sisäfileetä vaikka maha tulisi täyteen jauhelihallakin. Ja rakastan hyviä oluita! Käyn kerran kuukaudessa myös baarissa...ajelen taksilla ja juon niitä oluita. Käydään myös museoissa, taidegallerioissa, konserteissa, teattereissa... On vähän epätaloudellinen elämäntapa mut en mä aina jaksa säästääkään.

Vierailija
7/33 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kirjoihin

- lihatiskin valmisruokiin

- erään kahvilan salaattiin (syön kerran viikossa, vaikka voisin syödä työpaikalla)

- luomuruokaan? Tämä ei kai kuitenkaan ole turha, mutta voisin tietysti valita toisinkin. Valitsen aina luomuvaihtoehdon, jos sitä löytyy.

- kahviloihin aina silloin tällöin

Vierailija
8/33 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee n. 4-5 tonnia vuodessa. Ei se silti turhaa ole, koska ilman reissaamista elämä olisi aika tylsää.

Vierailija
9/33 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on vain aina PAKKO saada. Syödään lapsilta salassa.:D

Vierailija
10/33 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkailu: muutama kymppitonni menee joka vuosi.

Autot: kaksi on vaikka yhdelläkin pärjättäisiin, eikä niisä tarvitsisi yhteensä reilusti yli 700 hevosvoimaa olla.

Kaikki mahdolliset maksu-tv -kanavat löytyy.

Vierailija
11/33 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kun ei ois muuta tekemistä kuin televisioin katsominen. sitten kun näistä maksaa niin pakkohan niitä on sitten vähän väliä tiirailla

Vierailija
12/33 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tuhlaan kirjoihin ja levyjäkin meillä tulee kyllä ostettua. Ruokaan tuntuu menevän myös tosi paljon rahaa ja tiedän kyllä, että sieltä löytyy paljon turhaakin, jossa voisimme säästää.

Nyt kun mietin tarkemmin, en oikeastaan keksi mitään turhaa, mihin mieheni käyttäisi rahaa. Ongelmallinen rahankäyttäjä taidan siis olla minä itse :)

Vierailija
13/33 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olisi pakko käydä töissä, elettäisiin hyvin muutenkin. Mutta kun tuli se tutkinto hankittua, niin käyn kodin ulkopuolella hakemassa rahat pois.

Vierailija
14/33 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

70e/kk pelkästään nettiyhteyksiin (laajakaista kotiin ja netti kahteen puhelimeen).

Pienemmillä/halvemmillakin yhteyksillä pärjäisi,mutta nuo nyt on vaan niin näppäriä, että ei tulisi mieleenkään hidastaa.

Kahviin menee kanssa kauheasti. En jaksa aamuisin ruveta keittämään, joten ostan sitten työatkalla kahvin. Hirvittää ajatella paljonko siihen menee vuositasolla aivan turhaa rahaa.

Vierailija
15/33 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me hurahdetaan helposti kaikenlaiseen, elektroniikkaan, sisustusjuttuihin, matkusteluun...

Vierailija
16/33 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksia lukiessaan, että rahaa menee tosiaan paljon kaikenlaiseen muuhunkin turhaan (pelit, kirjat, elektroniikka, karkit yms. herkut jne.). :) Ei kuitenkaan mihinkään yhtä paljoa kuin lemmikkeihin.

Meillä jäis varmaan rahaa aika paljon säästöönkin jos ei oltais näin tuhlaavaisia. :D

Vierailija
17/33 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka viineihin, ylellisiin luomu-ruoka-aineisiin, matkusteluun, kirjoihin, elokuviin, konserttilippuihin, kalliisiin keittiötarvikkeisiin, hajuvesiin, käsilaukkuihin ja kenkiin...

Vierailija
18/33 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex antaa 100 euroa per lapsi kuussa lasten vaatteisiin ja menoihin ja yritän sen myös vuodessa kuluttaa. Esim täksi kesäksi he eivät juurikaan saaneet uusia vaatteita, koska viime vuotiset mahtuivat hyvin. Päättäisiin saivat pari vaatekappaletta, siinä kaikki.

Mutta siis mä ostan n 2500 eurolla vuodessa lapsille vaatteita ja oikeesti musta se on tosi paljon rahaa. Toisaalta heidän isä ne maksaa, joten maksakoon ja mielellään mä niitä heille kannan.

Itse ostan itselleni vuodessa max 50 eurolla jotain.

Tänä vuonna olen ostanut muutaman parin sukkia, kulmiin ja ripsiin kestoväriainetta, olisko siinä kaikki ? Siinä tapauksessa ei ole mennyt edes 20 euroa rahaa.

Vierailija
19/33 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä ruokaan, siitä en jaksa pihistää.

Vierailija
20/33 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monia kymmeniä tuhansia on "tuhlattu" talon laittoon. Kyllähän tässä talossa ihan hyvin olisi voinut asua vaikka olisi rumempaa, mutta meille on tärkeää että koti on kaunis.

Autoihin myös on mennyn kymppitonneja turhaan. Autoja tarvitaan, mutta huomattavasti vanhemmat mallitkin ajaisivat saman asian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan