Mihin "turhaan" teidän perheellä menee eniten rahaa?
Siis sellaiseen, jota ilman voisi elää (vaikka tunnetasolla asia voikin olla erittäin tärkeä)?
Meillä se asia on lemmikkieläimet.
Kommentit (33)
puolta pienempi talo riittäisi mainiosti
ja itse ostelen jäätelöä ainakin kerta viikkoon, sekä ostelen irtonumeroina sisustuslehtiä silloin tällöin.
Rahaa tuhlaantuu myös vuokraleffoihin, niitä katsellaan ainakin 2 per viikko, joinakin viikkoina miltei joka ilta.
minulla shoppailuun, lapsilla lemmikkeihin. Jokainen nauttii omasta turhuudestaan, ei siis haittaa.
että onko meillä ihan ainutlaatuiset kulutustottumukset, kun meillä ei tuhlaudu rahaa mihinkään siihen asti mainituista. Siis toki meillä on autot ja joskus herkkujakin ostetaan. Mutta kymmenen vuotta vanhoja autoja tuskin kukaan pitää tuhlailuna.
Mutta sitten kaksseiska osui samaan kuin meillä: Asumiseen ollaan tuhlailtu - mekin mahduttais paljon pienempään taloon asumaan. Tässä on 250 neliötä, joten voitte kuvitella, että ei ole ahdasta.
Mutta silti pröystäilyksi tätäkään ei voi sanoa: Talossa kaikki on rakennettu mahdollisimman halvalla, sisustus on niukkaa. Ja kaiken lisäksi tää talo palvelee meille paitsi kotina, myös työpaikkana ja vapaa-ajanpaikkana. Meillä kun ei työn luonteen vuoksi ole kokonaisia vapaapäiviä kuin muutama vuodessa, joten ei ehditä vapaahetkinä kovin kauas kotoa poiketa.
Joten sekin on sitten tulkinnanvaraista, että kuinka turhaa ja tuhlailevaa nuo neliöt meille on.
-viineihin
-autoiluun
-ravintolaruokailuun
-rakennekynsiin ym kauneudenhoitoon
-lastenvaatteisiin olen hulluna ja niitä on liikaa, vaikka eihän ne turhia ole
ex antaa 100 euroa per lapsi kuussa lasten vaatteisiin ja menoihin ja yritän sen myös vuodessa kuluttaa. Esim täksi kesäksi he eivät juurikaan saaneet uusia vaatteita, koska viime vuotiset mahtuivat hyvin. Päättäisiin saivat pari vaatekappaletta, siinä kaikki.
Mutta siis mä ostan n 2500 eurolla vuodessa lapsille vaatteita ja oikeesti musta se on tosi paljon rahaa. Toisaalta heidän isä ne maksaa, joten maksakoon ja mielellään mä niitä heille kannan.
Itse ostan itselleni vuodessa max 50 eurolla jotain.
Tänä vuonna olen ostanut muutaman parin sukkia, kulmiin ja ripsiin kestoväriainetta, olisko siinä kaikki ? Siinä tapauksessa ei ole mennyt edes 20 euroa rahaa.
Jos ei lapset tarvi mitään, niin eikö ois järkevämpi laittaa se raha lapsen tilille vaikka, jotta sitten kun tarvii jotain isompaa, vaikka ajokortin, niin ois jotain mistä ottaa.
tupakka, alkoholi, karkit ja muut herkut. Jälkimmäisiin ei niin tunnesiteitä mutta varmaan pieniä riippuvuuksia
kauneuskirurgiaan: uudet tissit ja mahdollisesti vielä vatsanahan kiristys ;)
On meillä kissojakin, syödään melko kalliisti jne. mutta ne jäävät kirkkaasti kakkoseksi noihin em. menoeriin verrattuna.
Enemmän voitas juosta tarjoussafkan perässä ja ostaa lapsille(7kpl) vaatteet useammin kirppareilta.
Asumismenoihin, ja lisäksi vakuutukset on toinen.
Syömme ihan turhan kalliisti