Tiedätkö koska voit varata ajan 4. koronarokotukseen, jos sellaisen aiot ottaa?
Ja sinä joka et aio ottaa, kysely ei koske sinua.
Kaupungissani mun (riskiryhmäläisen) rokotusaikojen varaus alkaa maanantaina. Ja en muuten olisi tiennyt, mutta menin kaupungin nettisivuille tarkistamaan asiaa.
Kommentit (30)
No eiköhän ne siellä kaupungin sivuilla kerro koska oman ikäiset voi alkaa varata aikoja. Sieltä olen ennenkin katsonut tiedot.
Tiedän, koska luen lehtiä ja seuraan kotikaupunkini nettisivuja. Molemmissa kerrottiin, milloin neljännet rokotukset alkavat ja kenelle niitä annetaan.
Tämän tietoni perusteella sitten varasin ajan ja saan rokotteeni ensi viikolla.
En saa vielä, kun olen 59 v. Kiva olla töissä isossa peruskoulussa. Tosin haluan sen uuden omikron-rokotteen, niin täytyy vaan odotella.
Olisin voinut ottaa sen jo aikoja sitten. En ole vaan vielä saanut aikaiseksi.
Niin, sen takia ne kuntien ja kaupunkien nettisivut juuri ovat, että sieltä voi tämänkin asian selvittää.
Tänään varasin. Tänään aukesi nettivaraus 60 vuotta täyttäneille.
Vierailija kirjoitti:
Niin, sen takia ne kuntien ja kaupunkien nettisivut juuri ovat, että sieltä voi tämänkin asian selvittää.
Ne joita asia parhaillaan koskee eivät ole netin innokkaimpia käyttäjiä. Jäin miettimään mistä muuta kautta tieto saavuttaa heidät. ap.
ps: ja nuorempi polvi ei tunnu olevan kiinnostunut asista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne joita asia parhaillaan koskee eivät ole netin innokkaimpia käyttäjiä. Jäin miettimään mistä muuta kautta tieto saavuttaa heidät. ap.
Sen sijaan he ovat perinteisten sanomalehtien innokkaimpia lukijoita. Paikallislehdet pitävät kiitettävästi tätä asiaa esillä, sieltä varmasti saavat tiedon.
Itse 67-vuotiaana löysin tiedon oman kuntani rokotusaikataulusta sekä lehdestä että kunnan verkkosivuilta.
Hyvä että saadaan eläkepommia vähän purettua. Nyt kaikki seniorit kipinkapin piikille....!
En tiedä, koska täällä ei vielä ole aikoja saatavilla alle 65-vuotiaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaavat varmasti käyttää puhelinta ja soittaa, jos netin käyttö ei onnistu. Aika iso osa eläkeikäisistäkin kyllä nykyisin jo nettiä käyttää ihan sujuvasti.
No, kun ottaisi edes sen ensimmäisenkään...
Vierailija kirjoitti:
Itse täytän 60 joulukuun alussa. Ihme touhua, että ei saa sitä 4. jo nyt. Mitä eroa olla 59v 9kk kuin 60v?
Ei mitään, mutta johonkin ne rajat on vedettävä ja tasavuodet ovat helpoin keino tehdä rajaus.
Vierailija kirjoitti:
No, kun ottaisi edes sen ensimmäisenkään...
Lukutaito hukassa?
Ap kirjoitti: Ja sinä joka et aio ottaa, kysely ei koske sinua.
Onko kyseessä uusittu rokote? Vanha ei kiinnosta, kun olen sairastanut jo omikronin = tuorempaa immuniteettia kuin vanhan rokotteen Wuhan-kanta.
En saa, 3 rokotetta +korona=4 rokotetta, saan kuulemma viidennen vasta.
En tiedä tarkkaan, juuri eilen mietin joko 60-vuotiaat saa. Pitääpä nyt tarkistaa asia kaupungin sivuilta.
Tieto löytyi kaupungin nettisivuilta ja saman sivuston kautta pystyi tekemään ajanvarauksen. Myös ilmaisjakelulehdessä oli ilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tieto pitää itse hankkia tavalla tai toisella. Hyvin harva on niin avuton, etteikö sitä osaisi tehdä. Monet 60-75-vuotiaat ovat aikanaan työssäänkin käyttäneet nettiä, joten osaavat kyllä halutessaan sitä käyttää. Yli 80-vuotiaille kunnat soittavat ja tiedustelevat halua rokotteeseen. Hoitokodeissa tiedustelu tulee henkilökunnan toimesta.
Itse täytän 60 joulukuun alussa. Ihme touhua, että ei saa sitä 4. jo nyt. Mitä eroa olla 59v 9kk kuin 60v?