Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avaatteko puolisonne postin

Vierailija
18.07.2011 |

Onko tavanomaista, että puoliso avaa toiselle puoliskolle tullutta postia.

Minusta koko ajatus on ihan absurdi: jos postilähetyksessä on nimi, kyseinen lähetys on tarkoitettu nimetylle vastaanottajalle. Ei minun kuulu tietää, mitä minun vaimoni Visallaan makselee, ellei hän siitä minulle halua kertoa.

On kyllä toki rajatapauksia, esim. sähkö- tai kotivakuutuslasku. Nämä sopimukset ovat vain toisen nimissä, mutta vuorotellenhan niitä maksetaan, eikä näissä tapauksissa laskussa ole mitään henkilöön kohdistuvaa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en.

Sama toisinpäin. Ja koskee myös kännykkää, se on henkilökohtainen, sitä ei kurkita.

Vierailija
2/25 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis esim. miehen pidempien työmatkojen aikana. Koskee ihan kaikkea postia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin avaamatta jäisi ja saman tien laskut maksamatta. Pariin kertaan hänen Visa-korttinsa on ollut menossa sulkuun, kun ei ole avannut laskuja. Minä avaan ja käyn maksamassa hänen tililtään.

Vierailija
4/25 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ne kuitenkin maksan. Pankin tiliote on aina avaamatta, ei kuuluu minulle (näen kuitenkin miehen tilitapahtumat verkkopankissa, eikä ne kiinnostaa). Jos tulee jokin hämärä kirje, missä on vain mieheni nimi, en avaa.

Eli laskut ja vakuutuskirjeet. Ai nii, ja nyt kun rakennetaan talo, avasin kaikki rakennuslupa kirjeet, liittymis-sopimukset jne

Vierailija
5/25 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim laskut ja muut vastaavat. Jos nimi käsin kirjoitettu, en avaa vaikka näyttäisi joltain mainospostilta. Mainospostit heitän avaamatta keräykseen

Vierailija
6/25 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mieheni ei avaa mun postia.

Vierailija
7/25 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttöystävä (huom. tyttöystävä, ei edes avovaimo) avaa kaikki minulta tulleet sähköpostit ja tekstiviestit (3 lasta, joten siis lasten asioita) ja vastaa niihin mieheni nimissä. JOskus yötämyöten lähettelee viestejä ja pitää huolta, että viesteistä tulee ilmi että mies ei halua olla missään tekemisissä eikä edes lasten asioissa saisi lähettää viestejä vaan että mielummin tälle naisystävälle pitäisi olla yhteydessä jos tulee jotain lasten juttuja...naiset on OIKEASTI viheliäisiä...tämä on lyönyt mut ihan ällikältä...miten onkin niin omistushaluinen ja sairaalloisen mustasukkainen ihminen joka tällä toisen ihmisen elämään puuttumisellaan myrkyttää kokonaisen toimivan huoltajuussuhteen. Prkl.

Hiukan asian vierestä mutta enivei.

Vierailija
8/25 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle on sama vaikka mies avaisikin, mutta mies ei tykkää, joten en avaa kuin luvalla.

Vierailija
9/25 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan luvalla saan avata. Tosin ei siellä mitään salaista ole.

Vierailija
10/25 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan olut edes puhe että pitäisikö avata.

Yhdessä on oltu tänä vuonna 18v.

Vierailija
11/25 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä on muu kuin oma nimeni, ei sen avaaminen kuulu minulle. Oli sisältö mitä hyvänsä. Laskut tai muut sellaiset jos uhkaavat jäädä avaamatta nurkkiin pyörimään, kiikutan puolison nenän eteen jotta tekisi asialle jotakin.

Vierailija
12/25 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki laskut koska ne maksankin ja meillä homma toimi näin,ainoastaan palkkakuittinsa haluaa avata itse en tiedä miksi.

Vierailija
13/25 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan laskut ja jos mä en avaa posteja, niin miehen nimissä olevat laskut jäävät maksamatta todennäköisesti. Mä en ole antanut miehelleni lupaa aukaista esim. kirjeitä, mutta laskut ja sellaiset saa aukaista, mutta hän hakee aika harvoin postin.

Vierailija
14/25 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siinä on muu kuin oma nimeni, ei sen avaaminen kuulu minulle. Oli sisältö mitä hyvänsä. Laskut tai muut sellaiset jos uhkaavat jäädä avaamatta nurkkiin pyörimään, kiikutan puolison nenän eteen jotta tekisi asialle jotakin.

Itse toimin noin. Sähkölaskun osalta tehtiin erillinen sopimus, että saan avata kysymättä, kun mies ei "kiikuttelusta" huolimatta avannut ja maksanut sähkölaskuja ajoissa. Otin sen sitten omalle vastuulleni ja maksan yhteiseltä tililtä.

Ymmärrätteköhän te puolison posteja availevat, että kyseessä on rikos?

Vierailija
15/25 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin muutaman päivän sairaalassa mies toi jotain posteja (ei mainoksia ja laskuja) mukanaan vierailulla. Joskus kun olemme olleet pidemmällä matkalla, äiti on käynyt kastelemassa kukat ja katsomassa postin. Soittaa sitten jos on jotain joka näyttää päältä että on tarpeellista avata.

Meillä on sitten puhelin auki, kun äiti avaa kirjeen ja lukee sisältöä jonkin verran ääneen. Hassutapa, mutta on ollut meillä vuosia käytössä.

Vierailija
16/25 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidan perheemme talousasiat yms, siksi avaan. Tosin joskus soitan miehelleni ja kysyn, että saanko avata kun veroehdotus (esim) saapui. Aina olen saanut avata.

Vierailija
17/25 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaan kun ne maksankin, muita en. Saisin avata muutkin, mutta en avaa, ellei erikseen pyydetä.

Vierailija
18/25 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei kumpikaan puolisoista avaa toisen postia ellei toinen niin pyydä. minä kotona olevana haen postit mutta jonkun kirjeen kohdalla saatan soittaa puolisolle että tuli täältä firmasta kirje. jos erikseen pyytää avaamaan ja kertomaan mikä on silloin niin teen. tekstiviestejä en evaa/ lue ellei toinen niin pyydä. puhelimiin vastailemme jos toinen pyytää vastaamaan on vaikka sellaisessa hommassa ettei itse pysty tai mies unohtaa työpuhelimet kotiin silloin vastaan firman nimellä ja kerron numeron mistä tavoittaa. näin toimin siihen asti että mies saa jollain keinolla puhelimet itselleen.

Vierailija
19/25 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosa kirjeistä on tietysti laskuja ja koska on yhteinen tili niin tottakai ne avataan.

Eipä meillä kyllä ole muutenkaan mitään salaisuuksia, joten postin voi avata. Silloin harvoin kun tulee oikea kirje niin yleensä en avaa.

Vierailija
20/25 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toimin noin. Sähkölaskun osalta tehtiin erillinen sopimus, että saan avata kysymättä, kun mies ei "kiikuttelusta" huolimatta avannut ja maksanut sähkölaskuja ajoissa. Otin sen sitten omalle vastuulleni ja maksan yhteiseltä tililtä.

Ymmärrätteköhän te puolison posteja availevat, että kyseessä on rikos?

Ymmärrätkö sinä, että vaikka sinun puolisosi tahtookin salata postinsa sinulta, kaikilla ei näin ole? Jos on yhteisesti sovittu (kuten esim. meillä), että se avaa kaikki kirjeet joka postit laatikosta hakee (ihan sen takia ettei mitään tärkeää unohdu mihinkään kuljeksimaan), oli siinä kuoressa kumman nimi tahansa. Ja todellakaan tämä ei ole mikään rikos, älä nyt ole naurettava!!!