Miksi ihastun vain korkeasti koulutettuihin miehiin?
Kaikki seurustelusuhteeni ovat olleet uramiehiin joilla korkea koulutus. Ja usein olen tiennyt taustasta vasta kun treffit on sovittu, eli ei ole tarkoituksellistakaan. En ole koskaan ollut ulkona ns. duunarin kanssa..
Kommentit (20)
sliippi pukeutuminen ja sliippi käytös! Jos kuitenkin haluat perustaa perheen ota selville miten suhtautuvat lapsiin ja vanhempiisi. Siis livenä ettei vaan mielipiteenä. Tee koe jos uskallat:)
Olen itse korkeasti koulutettu, mutta ihastun aina itseäni matalammin koulutettuihin, jotka kuitenkin ovat fiksuja. Eniten ihastun sellaisin sanavalmiisiin, älykkäisiin duunareihin. Miehiin jotka olisivat päässeet opiskelemaan vaikka minne, mutta olivat nuoria kapinallisia. Mitä tämä kertoo musta?
Voisiko olla niin? Sinulla on heidän kanssaan enemmän yhteistä (ja heillä sinun kanssasi).
Yksi vaihtoehto tietty on, että elämänpiirisi on sellainen, että et tutustu kuin "uramiehiin", mitä sekin sitten tarkoittaa suhteessa korkeaan koulutukseen. Oletko tullut sellaista ajatelleeksi?
Mun mielestä ihan normaalia. Itselle ei ole koskaan tullut mieleenkään seurustella niin eri tyylisen henkilön kanssa, joka ei ole korkeaa koulutusta hankkinut. Todennäköisyys yhteisille kiinnostusten kohteille, arvoille ja tulotasolle tulevaisuudessa on paljon parempi, kuin duunarin kanssa. Enkä tässä halua halventaa ketään! Yhteiselo sujuu kuitenkin parhaiten, kun taustassa ja elämässä on niitä yhdistäviä tekijöitä.
Mun mielestä ihan normaalia. Itselle ei ole koskaan tullut mieleenkään seurustella niin eri tyylisen henkilön kanssa, joka ei ole korkeaa koulutusta hankkinut. Todennäköisyys yhteisille kiinnostusten kohteille, arvoille ja tulotasolle tulevaisuudessa on paljon parempi, kuin duunarin kanssa. Enkä tässä halua halventaa ketään! Yhteiselo sujuu kuitenkin parhaiten, kun taustassa ja elämässä on niitä yhdistäviä tekijöitä.
Jotkut taas ovat epäsovinnaisempia, eikä heitä haittaa vaikka mies olisi duunari.
muovituolibaareissa juomassa taskulämmintä kaljaa muovituopeista. Sen tässä voi päätellä.
Lika barn lekar bäst on yleisellä tasolla ihan totta, vaikka poikkeuksiakin on.
Näissä aina sekoitetaan koulutus sinänsä ja luonne, joka johtaa siihen, että koluttautuu ja hankkii itsenäisen ja kohtuullisen tasokkaan elämän.
Mulle on ihan sama, mikä miehen koulutus ja työ on, mutta ihmeesti vaan ne kiinnostavat persoonat ovat olleet melko pitkälle kolutettuja tai muuten "menestyneitä".
muovituolibaareissa juomassa taskulämmintä kaljaa muovituopeista. Sen tässä voi päätellä.
Duunarimieheni ovat olleet trenditietoisia ja paremmannäköisiä kuin tapaamani akateemiset.
oli just tänään juttua siitä kun vanhasta kaljusta kaljamahaisesta ällötyksestä tulee varteen otettava sulhaskanditaatti heti kun vuositulot ylittää 380 000 euroa....
edes katsoisin vanhan kaljamahaisen ukon perään.
ihastuu "samalla hiekkalaatikolla" leikkiviin lapsiin.
Kyllä mä harkitsin kumppanin valinnassa miehen taustaa. Korkeasti koulutetulla miehellä on usein korkeasti koulutetut vanhemmat, tietynlainen tapakulttuuri, parempi elintaso ja harrastukset jne.
Olen käynyt alakoulun luokkakokouksessa ja melkoisen eri suuntiin elämässä on lähteneet ne miehet, jotka valitsivat amiksen (tai ei koulua ollenkaan) peruskoulun jälkeen kuin ne, joista tuli kauppatieteilijöitä, juristeja ja DItä. Sen huomaa käytötavoissa, ulkonäössä ja keskusteluaiheissa. Mänttejä ja sivistymättömiä voi olla ihan kaikissa ammattiryhmissä, mutta kyllä koulutus vaan kulkee käsi kädessä niin monen muun asian kanssa.
Eli ei se koulutus pelkästään, mutta tietynlainen ihminen hakeutuu tietynlaiseen koulutukseen ja tietynlaiset perheet tukee lapsensa opiskeluja.
ihastuu "samalla hiekkalaatikolla" leikkiviin lapsiin. Kyllä mä harkitsin kumppanin valinnassa miehen taustaa. Korkeasti koulutetulla miehellä on usein korkeasti koulutetut vanhemmat, tietynlainen tapakulttuuri, parempi elintaso ja harrastukset jne. Olen käynyt alakoulun luokkakokouksessa ja melkoisen eri suuntiin elämässä on lähteneet ne miehet, jotka valitsivat amiksen (tai ei koulua ollenkaan) peruskoulun jälkeen kuin ne, joista tuli kauppatieteilijöitä, juristeja ja DItä. Sen huomaa käytötavoissa, ulkonäössä ja keskusteluaiheissa. Mänttejä ja sivistymättömiä voi olla ihan kaikissa ammattiryhmissä, mutta kyllä koulutus vaan kulkee käsi kädessä niin monen muun asian kanssa. Eli ei se koulutus pelkästään, mutta tietynlainen ihminen hakeutuu tietynlaiseen koulutukseen ja tietynlaiset perheet tukee lapsensa opiskeluja.
Saa vammaisia lapsia, jos etsit miestä samalta hiekkalaatikolta, voi olla vaikka sukulainen.
hauska, tykätä lapsista, lukea kirjoja ja keskustella henkevästi mistä tahansa aiheesta, olla sivistynyt ja pitkä.
Muihin mä kyllästyn välittömästi. Ihan turha edes yrittää muunlaisia, koska ne on kahdessa kuukaudessa ohi.
Sitä saa mitä tilaa.
olen ollut suhteessa vaan huippuälykkäitten, akateemisten "älykköjen" kanssa. Ilman sen kummenpaa tavoitetta "hankkia koulutettu mies". Itsekin olen kyllä koulutettu.
Mutta huomaan tuntevani vetoa kyllä noin muuten fyysisiin, isokokoisiin miehiin: poliiseihin, palomiehiin. En ehkä valitsisi puolisoksi, mutta no, makuukammariin voisin ottaa ;-).
Itse taas pidän duunarimiestä aika "luonnollisena" valintana vaikka itse olen akateemisesti koulutettu. Olen kuitenkin duunariperheestä ja arvostan käden taitoa ja ns. maalaisjärkeä hyvin korkealle. Valitettavasti monella kanssaopiskelijalla (ainakaan akateemisista perheistä olevilla) ei ollut kumpaakaan.
olen ollut suhteessa vaan huippuälykkäitten, akateemisten "älykköjen" kanssa. Ilman sen kummenpaa tavoitetta "hankkia koulutettu mies". Itsekin olen kyllä koulutettu. Mutta huomaan tuntevani vetoa kyllä noin muuten fyysisiin, isokokoisiin miehiin: poliiseihin, palomiehiin. En ehkä valitsisi puolisoksi, mutta no, makuukammariin voisin ottaa ;-).
Mä jään koukkuun aina sellaiseen mieheen, jonka kanssa saan parhaimmat orgasmit. Olenkin miettinyt, että olenko ainoa tälläinen. Olen jättänyt pari rikasta miestä ihan vain sen vuoksi, että seksi oli huonoa ja mies tylsä. Niin ja olen itse akateeminen, mutta myös seksiriippuvainen.
palomies makuuhuoneeseen
runoilija tai filosofi viinilasillisen ääreen keskustelemaan
toimitusjohtaja mieheksi ja
lapsia sairaanhoitajan kanssa.
Ihme, että polygamia ei ole sen suositumpaa
koko elämä menee ammattiaan pohtiessa ja kailottaessa:) Muista kuitenkin et ammatti sinällään ei kerro sivistystasosta eikä älykkyydestä! Vai ajattelitko et insinöörin koulutustaso merkkaa samaa kuin kulttuurin tuntemus tai että saanut hyvän kotikasvatuksen tai on sydämeltään sivistynyt ja hyväkäytöksinen tai älykkäämpi?
Toki ahkeruudestakin on pisteitä annettava!
Itse suosittelin aikanaan lapselleni hyvin koulutettua ammattiduunaria. Sellaisen kanssa elämä maistuu ja jalat pysyy maassa. Rahaakin sellainen tuo perheeseen sekä pystyttää talon ihan itse!
Itse olen tavannut sen verran monta hauskaa ja älyllisesti ketterää duunaria ja toisaalta tosikkoa ja umpitylsää akateemista, että en tosiaankaan näe ap:n ongelmalle muuta selitystä. Koulutus ei kerro ihmisestä mitään muuta kuin koulutuksen, toki jollakin naisella saattaa olla koulutusfetissi, ja silloin on vaan pakko saada korkeasti koulutettu mies. Toinen taas ei tyydy muuhun kuin libanonilaiseen tai poliisiin - fetissi kuin fetissi.
aika moni on ns. korkeasti koulutettu, joten tilastollisesti hyvin todennäköistä törmätä tällaiseen mieheen. Kuinka suuri otanta sinulla on tässä? Ja miten määritellään "korkeasti koulutettu uramies"?