Eikö joitain haittaa jos vuokra-asunto on huonossa kunnossa?
Siis että kuitenkin sähköt ja vedet toimii ja jääkaappi on, mutta pinnat saattavat olla kuluneita ja halkeilee. Kellastuneita kohtia yms...Tällaiset ihmiset ei ehkä kovin paljon oleskele kotona?
Kommentit (10)
Ei haittaa. Olen muutenkin sellainen boheemi pieruverkkarityyppi, joka kirppistelee. Ymmärrän kyllä, että puku&kraka myös kotona ja kesämökillä-tyypit vaatii kotinsa pinnoiltaan max yhden vuoden ikää ja sitten vaihtoon.
Riippuu vuokran määrästä. Mulle tärkeämpää on asunnon sijainti, rauhalliset naapurit ja riittävä lämpö talvella.
Tottakai haittaa mutta jos ei ole rahaa muuhun ja jossain on asuttava, niin ei voi nirsoilla. Olen ollut tuollaisessa tilanteessa.
Minua ei haitannut, koska asunto oli väliaikainen, hinta halpa ja sijainti loistava. Kaikki toimi, mutta pinnat olivat kuluneet, kaapistot alkuperäiset jne.
Mulle tärkeämpää on toimivuus kuin estetiikka. Ja olen lähes aina kotona.
Ei sille voi mitään jos vuokranantaja ei korjaa niitä asioita, pakko se on jossakin vain asua. Kannattaa siivota hyvin ja voi myös mainita jos jokin paikka vaatisi korjausta tai uusintaa mutta koskaan ei voi luvata mitään, eivät mielellään korjaa ellei mene ihan rikki.
Kannattaa siis asua siististi, huolehdi kodistasi aina kuin se olisi sinun täysin omasi. Enkelitkin kiittävät kun teet oman osuutesi yhteiskunnassa.
Vähän nuhruinen ja vanha mutta aurinko paistaa keittiöön koko päivän joten en vaihda mihinkään! Ja tässä on siis ovellinen keittiö eikä mikään nurkkaus olkkarin seinällä.
Miksette pyydä vuokranantajalta remontti tarvikkeita ja maalaa itse seiniä. Tämä opp kiintistön asunto missä nyt asun niin oli aika huonot seinät joten kysyin että saako maalata ja tapetoida seinät. Sain luvan ja vuokranantaja sanoi heti että maksaa välineet ja tapetit. Maalasin eteisen myös ja laitoin keittiön lattiaan uuden muovimaton. Sain vielä 2 kk vuokrat kaupan päälle koska tein itse remontin. Kannattaa oikeesti kysyä siltä vuokranantajalta.
Ei voi varaton olla ronkeli.