Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä menee omiin harrastuksiin rahaa vuodessa?

18.07.2011 |

Mietin tässä, että olisiko ihan järjetöntä pistää omiin harrastuksiin 1200 euroa vuodessa eli 100 e kuussa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän me kaikki muutenkaan harrasteta samoja asioita ja eletä samaa elämää.

Vierailija
2/12 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuloista, pakollisista menoista, omista mieltymyksistä ja arvojärjestyksestä.

Minun harrastuksiini menee rahaa seuraavasti:

- uimahalli 20-30 euroa kuukaudessa

- ristikko- ja tehtävälehdet 5-10 euroa kuukaudessa

- langat neulomista varten 20-30 euroa kuukaudessa (tosin tämän rahan voisi periaatteessa laskea myös vaatebudjettiin silloin kun neulon itselleni tai muille perheenjäsenille)

- lenkkeily 0 euroa kuukaudessa

- lukeminen 0-5 euroa kuukaudessa (lainaan kirjat kirjastosta, joten on periaatteessa ilmaista, mutta välillä varaan kirjoja, jolloin tulee varausmaksut maksettavaksi)

- lisäksi silloin tällöin satunnaisia vaate- ja tarvikehankintoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusiin juoksutossuihin. Lidlistä ostan muut juoksuvaatteet, ovat todella edullisia ja hyviä. Niihin menee noin 50e vuodessa.

Eipä sitten muuhun oikeen mee.

Vierailija
4/12 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan se on ihan omista tuloista ja arvomaailmasta kyse, et mikä on paljon ja mikä on vähän, mut kunhan vähän kartoitan, et mikä on sellainen yleinen summa.

Mulla on tosi veteen piirretty viiva ollut tähän mennessä harrastusmenot. Eli rakastan esim. teatterissa käyntiä, mut sit herää kysymys, et onko se harrastus vai normaalia elämää? Jossain kai se raja menee - ehkä kerran vuodessa jos käy juoksulenkillä tai teatterissa, niin se ei ole harrastus, mut jos se on säännöllisempää, niin sit ehkä?

Sit olen harrastanut taloutta, jossa on tullut ostettua kirjoja ja käytyä kursseilla. Ne sillä tapaa hassu harrastus, että ne voi vähentää sit verotuksesta.

Nyt lähinnä mietin liikuntaharrastuksia, joihi menisi minun maulla sit tuo 100 e kuussa. Lisäksi tulis päälle varmaan nuo talous ja kulttuuripläjäykset edelleen.

Lapsista meillä nuorempi harrastaa noin 100 e edestä vuodessa ja isompi taas 100 e edestä kuussa. Rahasta meillä ei ole harrastukset kiinni, toisaalta sit kun harrastetaan, niin yleensä halutaan sit laatua ja helppoutta, joka maksaa. Mieluummin ilman harrastusta kuin huono harrastus.

Ihmettelen tuota lenkkeilyä 0 e vuodessa. Eikö nyt edes juoksukenkiä tule ostettua?

Vierailija
5/12 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen tuota lenkkeilyä 0 e vuodessa. Eikö nyt edes juoksukenkiä tule ostettua?

rahaa 0-5e vuodessa. Luen kirjaston kirjoja sekä lenkkeilen koirani kanssa. Kesällä pyöräilen uimarannalle lasten kanssa ja pulahdan mereen.

Mulla on ainakin semmoset "jokaipaikan höylät" noi mun lenkkarit. Kävelen haravoin, käyn puistossa yms noilla samoilla kengillä. Ne on jo 3v vanhat, mutta edelleen hyvät :)

Kyse ei ole siitä, etteikö meillä olisi rahaa minun harrastuksiin. En vain välitä ottaa mitään harrastusta joka sitoo aikatauluihin.

Lasten harrastuksiin menee n 300e vuosi (jalkkista, pehmopalloilua, pesistä yms)

Vierailija
6/12 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan koiranäyttelyissä käymistä kotimaassa ja ulkomailla. Olen myös kasvattaja. Rahaa menee useita satasia kuukaudessa eläinten ylläpitoon ja siihen liittyvään toimintaan. Lisäksi harrastan laitesukellusta. Juuri keväällä hankin uuden kuivapuvun ja uusian varusteita. Olin sukellusreissulla ja seuraavasta on varausmaksu maksettuna.

Arviolta 400-500e/kk

Kukin varojensa mukaan...

Vierailija
7/12 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta mitään joten eipä mene rahaakaan. Tai no, kait harrastukseksi voisi sanoa kirjoittaminen, joten periaatteessa sähkölaskussa se vain näkyy.

Vierailija
8/12 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä veneily nielee tosi ison osan harrasterahoista. Eli itse vene on ihan tolkuttaman kallis, siihen päälle laituripaikka + talvisäilytys + reissut + varusteet + huollot, jne.

Mutta toisaalta, tämä on meidän tapa rentoutua.

Vierailija
9/12 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastamme viinejä, mutta ne voidaan laskea myös ruokakuluihin. Harrastan puutarhanhoitoa, kukkiin ja kasveihin menee vaihtelevasti rahaa, samoin lannotteisiin ym.

Jos nuo katsotaan normaaliin elämään kuuluvaksi, niin sitten mun harrastukset ei maksa mitään...

Vierailija
10/12 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta saan siihen menemään useamman satasen vuodessa. Vaatteita ostelen alennuksesta aina kun löydän, mutta lenkkareista on maksettava enemmän. Yhdet kestää pari kesää, talvikengät tarvitsee erikseen. Tänä keväänä ostin uuden polkupyörän ja samalla kypärän. Edellisellä ajoin 16 vuotta, joten kai tuokin loppujen lopuksi halvaksi tulee, vaikka kertaostoksena vähän kirpaisikin. Ajan sillä myös työmatkat, eli ei se pelkkä harrasteväline ole. Kaksi vuotta sitten hankin uudet sukset. Yllättävän paljon menoja tulee lenkkeilystäkin. Rullaluistimistakin haaveilen, vanhoilla alkaa olla jo ikää. En osaa äkkiseltään summia laskeskella, mutta useampi satanen taitaa vuodessa mennä, vaikkei tuollaisia suurostoksia joka vuosi tarvitsekaan tehdä.

Käsitöitä teen melkein päivittäin ja lankoihin menee ihan liikaa, mutta en laske sitä harrastukseksi. Säästänpähän samalla pipo-, hanska- ja villasukkaostoksissa ja vähän joulu- ja muissa lahjoissa.

Vierailija
11/12 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 10 euroa syksy ja 10 euroa kevät + seuran jäsenmaksu 15 euroa vuodessa.

Vierailija
12/12 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodessa 440 e kuntosalikorttiin ja 15 e/viikko pilatekseen. Käytännössä aika lailla tonni vuodessa, kun pilatesta ei ole ihan jokaikisellä viikolla.

Haluaisin taas aloittaa ratsastuksen, mutta en halua tinkiä noistakaan. Enkä pysty perustelemaan reilua satasta lisää kuussa omiin juttuihini, vaikka rahaa sinänsä olisikin vähän tavallaan ylimääräistä.

Mitään sisustusta tai puutarhaa en laske omiksi harrastuskuluikseni, koska ne olisi tehtävä joka tapauksessa ja minä en ole ainoa niistä hyötyvä. Vaikka ne harrastuksia ovatkin, kun niistä pidän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän