Mitä mieltä olette? Jos Huutiskohteessa ei ole ilmoittettu pk;ta, niin pitääkö ne maksaa? Ov
Tarkoitan siis tällaista kohdetta, missä EI ole pk:ta ilmoitettu EIKÄ kohteessa ole mainintaa "Pk:t ostajalle tms.".
Voitin torstaina yhden kohteen nolla palautteiselta myyjältä, kohteessa ei pk:ta eikä mainintaa niistä.
Myyjäpä sitten laittoi, että pk:t on 10 euroa (=laitan tulemaan postiennakolla). Vastasin, että mistäs hän nuo pk:t pieraisi, kun niitä ei ollut mainittu kohteessa ollenkaan JA en mä ala maksemaan mitään postiennakko kuluja, koska kohteessa väität postittavasi tavis pakettina!
Ja kyllä ne pk:t pitäisi ilmoittaa kohteessa tai ainakin sen, että ne tulee huutajalle maksettavaksi, kun Huutiksessa kuitenkin on niin paljon myyjiä, jotka postittavat "ilmaiseksi".
Sain vastaukseksi haistattelua ja valitusta siitä kuinka hän ei tienaa mitään jne. jne.
Pakko kait se sitten on maksaa nuo järkyttävät kulut (=huutosumma oli tollaset 3 euroa..). Tai jättää koko paketti lunastamatta postista.
Kommentit (23)
Jos myyjä ei suostu lähettämään tavallisena pakettina vaikka ilmoituksessa ei puhuttu mitään postiennakosta.
Peru kauppa, ota nega vastaan, anna kostonega ja jatka elämää!
Ja noista postikuluista yleensä: huutiksessahan käydään kauppa vaan tavarasta, ja on ostajan vastuulla miten hän sen saa itselleen. Eli minusta pk:t kuuluvat aina ostajalle jos hän haluaa tuotteen postitse. Eri asia jos myyjä nimenomaisesti ilmoittaa että pk:t sisältyvät huutohintaan.
saatanan lutka tajuatko, että kostonegaa ei anneta jos itsessä on syy?
lähettämään tavaran ja ei ole varmistanut postikuluja joutuu ostaja ottamaan harmin omalle kontolle. Jos myyjä ei ole maininnut kuluja voi syy lla siinä ettei hän ole postivirkailija ja täten ei tiedä kuluista mitään.
Vai pitääkö kaikkien huutiksessa myyjien olla postivirkailijoita?
Jos kohteessa on mainittu, että NOUTO niin silloin myyjä ei ole ajatellutkaan postittaa ja jos joku on niin pässi, että huutaa silti on itse vastuussa kuluista ja niiden maksamisesta.
Kaikenlaisia tlloja on vuosien varrella huutiksessa huutanut ja niitäkin pässejä jotka antaa kostonegan ja siksi sanon niille jotka neuvoo antamaan kostonegan, että ime munaa.
jollei toisin ole mainittu.
Vuosia niin ikään olen huutiksessa pyörinyt, ja kaikki nämä vuodet olen ollut tätä mieltä. Vasta muiden huutoja ja ilmoituksia sekä varsinkin palautteita seurattuani, olen tajunnut kuinka moneen junaan meitä siellä pyörii...
Joten myyjänä ilmoitan nykyään tarkasti toimitusehdoissa,että toimituskulut tulee ostajalle postin taksojen mukaan. Enkä osta myyjältä joka ilmoittaa jotain ihan utopistista toimituskuluiksi. Mutta näköjään pitää tuossakin olla vielä tarkempi. En nimittäin olisi valmis myöskään maksamaan mitään postiennakkokuluja. En tee mitään kalliita ostoksia (niin etten pääse hakemaan myyjältä), ja maksan aina etukäteen toimituskuluineen.
Paljon olen myynyt myös "postitus sis. hintaan"- ehdolla, ihan siksi ettei noista kuluista tulisi mitään natinaa...