Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yh-ystäväni lähti viikko sitten Floridaan lapsensa kanssa, olen kade

Vierailija
16.07.2011 |

siis oikeesti mua ottaa päähän, kun ne vähintään kaksi kertaa vuodessa tekee kunnon ulkomaanmatkat. Mä vaan homehdun täällä kahden lapsen kanssa kotosuomessa, jonka kohokohta on Tukholman risteily.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Floridassa on kuumaa ja kosteaa näin kesällä. Ei paras aika matkustaa sinne.

Vierailija
2/14 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinhuoltajuuden ansiota vai miksi mainitset asian erikseen? Miksi sua ottaa muiden matkustelu päähän? Et kai kuvittele että jos ystäväsi ei voisi matkustaa, hänen matkansa jotenkin kummallisesti tulisi sinulle?

Ei hitto mitä tyyppejä täällä on....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi matkoja? Mikset tee itse samoin? Säästä ja matkusta. Ja lopeta vikinä!

Vierailija
4/14 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin olen aika kateellinen ihminen, vaikka tiedän että teen sillä hallaa vaan itselleni.

Lähinnä kadehdin varallisuutta ja kuinka paljon jotkut saavat apua lasten- ja kodinhoidossa.

Kun kateus iskee, yritän tietoisesti miettiä miksi olen kateellinen ja onko siihen ihan oikeasti aihetta, -joskus on :)

Vierailija
5/14 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodessa ulkomaille. Mielestäni se on aivan järkyttävää ympäristön tuhoamista. Mielestäni makustelulle pitäis pistää vielä lisähintaa ja siitä kootut tulot kohdistaa ympäristön hyväksi.

Vierailija
6/14 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustamme 2 krt vuodessa niillä rahoilla. Saa kadehtia. Kalliin hinnan olemme mielestäni maksaneet matkoistamme.

Vierailija
7/14 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdesti vuodessa. Ja minun tuntemani yh, asuu uudenkarheassa omakotitalossa ja käy kyllä ihan töissäkin.

Taitaa ap olla tämän yh:n lapsen isän uusi hoito.

Vierailija
8/14 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästi vuoden, että pääsi lapsensa kanssa kaukomatkoille. Lounaalla söi vain kaurapuuroa, siis koko vuoden. Asuivat silloin pienessä vuokra-asunnossa, ei omistanut autoa, ei merkkituotteita. Matkustelusta piti niin paljon, että elivät näin ja halusi lapsensakin päästä kotoa kauemmas.

Vierailija
9/14 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yh, ei oikein ole varaa matkustella kuuden lapsen kanssa.. Ystäväni on yhden lapsen yh, ja matkustelee kuin ap:n ystävä, ihan palkallaan maksaa. Mistä niitä huimia yh-tukia saa?

Vierailija
10/14 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yh, ei oikein ole varaa matkustella kuuden lapsen kanssa.. Ystäväni on yhden lapsen yh, ja matkustelee kuin ap:n ystävä, ihan palkallaan maksaa. Mistä niitä huimia yh-tukia saa?

Liian köyhille.

Vierailija
11/14 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä todellakaan maksellut matkoja millään tukirahoilla!!! Palkkani oli yli 5000 €/kk, joten maksoin täydet päivähoitomaksut yms., helkkarin paljon veroja (kun ei ollut enää asuntolainaa, mutta ok tulot) ja sain sen ruhtinaalisen alle 50 €:n yh-lisän. Siitäkö tuesta olet kateellinen?!?

Vierailija
12/14 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelen lapseni kanssa 1-2 krtaa vuodessa ulkomaille ihan omalla palkallani, se säästetään sitten jostain muusta. 46 euron yh-korotuksella ja minimielareilla se ei onnistuisi, joten turhaan ihmiset kadehtivat yksinhuoltajia. Meillä ei sitä vastoin ole viimeisimpiä i-podeja tai kotiteatteria vaan ikivanha kuvaputki-tv ja kämppäkin kaipaisi varmaan jonkun mielestä pintaremonttia vaikka siisti onkin. Kysymys on siitä mihin rahansa haluaa laittaa.

Vierailija
13/14 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka matkustaa lasten kanssa pari matkaa vuodessa (toinen niistä lähes aina laskettelumatka). Ihan palkallani ja säästöilläni matkat maksan, lapsi-lisän yh-korotuksella tai kelan maksamilla minimielareilla ei pahemmin juhlita.

Yh:n varakkuus ei tarkoita, että se exä jollain tapaa olisi osallinen siihen varakkuuteen.

Vierailija
14/14 |
17.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh korotus on alle 50e/kk. Jos ei ole töissä, tai saa pientä palkkaa, niin saa keltalta asumistukea. Niihän asia on kuitenkin avioliitossakin, jos molemmat vanhemmat saavat pientä palkkaa. Lapsen isältä (tai Kelalta) saa elatustukea. Niillä tietty paremmin, joilla isät rikkaat ja saavat hyvää elatustukea. Itse saan 142 e/kk Kelalta. Lasken niin, että se menee lapsen huoneesta vuokraan. Jos asuisin yksin, niin en tarvitsisi tuota ylimääräistä huonetta.

Myös lapsien isistä eronneet, ja uudessa liitossa saavat tätä elatustukea. Ei vain yh:t.

Mieti miten pitkälle 50 eurolla/kk pääseee. Ei sillä tee Floridan matkoja. Sit myös joutuu maksamaan KAIKKI yksin: vuokran, ruoat, laskut, vaatteet ym.

Mekin matkustetaan jonkin verran. Säästän rahaa pienistä tuloista. En tuhlaa rahaa vaatteisiin, meikkeihin, kapakoihin, uuteen telkkariin ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi