Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

7-vuotiaan uhmailu

Vierailija
16.07.2011 |

Alan olemaan neuvoton 7-vuotiaan tyttäremme kanssa. Joka ikinen päivä saan vääntää hänen kanssaan jostain asiasta. Hän on sitä mieltä että itse saa päättää kaikista omista asioista. Puhelimen käytöstä, nukkumisesta ym.kaikesta mahdollisesta. Puhuu myös minulle todella röyhkeästi ja epäkunnioittavasti. Periksi en anna. Väännän asioista niin kauan kuin tarvii ja sanon viimeisen sanan. Olen selittänyt hänelle ettei voi käyttäytyä noin muita kohtaan, ja hän ei tee päätöksiä meillä (tietenkin pienistä omista asioista saa päättää). Laitan arestiin, otan puhelimen pois ym. rangaistuksia. ei auta, hetken päästä on taas uusi valtataistelu.

onko muilla samaa ongelmaa perheessä? mitä vinkkejä voisit antaa minulle?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ihan noin pahaa ole, mut muutosta on tapahtunut, eli haluaa itsenäistyä ja saada lisäää tilaa, reviiri laajenee yms

haluaa olla ns iso tyttö

eli taitaa kuulua asiaan

ap yritä pysyä rauhallisena, keskustele tytön kanssa sitten kun tilanne on rauhoittunut, jotta menisi rauhallisesti keskustelu

positiivisessa hengessä , eli kokeile mieluummin positiivista palautetta, anna aina kun jokin menee hyvin,

meillä kerätään tarroja, kun joku asia mennyt hyhin, palkkiona on kiva lapsen haluama reissu esim lintsille nyt menossa keräys..

tytön kanssa yhdessä ollaan kirjallisena tavoitteet asetettu ja kirjoitettu, sitten se tarra saa kun mennyt hyvin ja kun niitä tarroja pon tarpeeksi monta niin tehdään reissu

Vierailija
2/5 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tottele kuin pakon edessä. Kai se on jotain koulunalkamisuhmaa. Ennen eskaria oli ihan samaa, välillä rauhoittui selvästi ja nyt taas sama vänkäys. Väsyttävää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan välillä meinaa palaa hihat ihan totaalisesti ainaiseen vänkäämiseen ja jankuttamiseen. Mutta vois ollakin hyvä idea enemmin palkita hyvästä käytöksestä kuin rangaista huonosta. täytyypä yrittää :)

Vierailija
4/5 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viisaasti sanonut tota ikää "kuningasiäksi". Pk:ssa tai eskarissa tulee uusia taitoja ja muut on niin pieniä. Taidot ja ego kasvaa haastamaan aikuista.

Kyllä koulumaailma taas asettaa alimmalle portaalle. Lapsi huomaa, miten on paljon asioita ja kasvamista edessä. Tsemppiä vanhemmat!

Vierailija
5/5 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi oli ekaluokkalaisena juuri samanlainen. Lapsi oli aina ollut melko kiltti, mutta ekan luokan alkaessa alkoi uhmata joka asiassa. Sitä kesti reilu puoli vuotta ja sen jälkeen lapsi on taas ollut mukava ja yhteistyökykyinen.