Häpeän miestäni :( Olen alkanut jännittämään
mitä mies päästää suustaan ihmisten ilmoilla. Kommentit ovat aina ihan uskomattoman tyhmiä. Jotenkin sellainen yleissivistys puuttuu kokonan ja kaikki asiat tajuaa puoli tuntia myöhemmin kuin muut. Nuorempana viehätti jotenkin sellainen aitous ja viattomuus (olimme tosi nuoria alkaessamme seurustelemaan), mikä nyt iän myötä on paljastunutkin tyhmyydeksi ja hidasjärkisyydeksi, mikä nyt ei kovin viehättänää ole miehessä :( Muuten mies on kunnollinen, ei mikään naistennaurattaja, viihtyy kotona ja tekee jopa kotitöitäkin jonkin verran.
Nyt on jo kaksi lastakin. Olen ahdistunut tilanteesta. Mies ei etene noilla järjenlahjoilla lainkaan työssään, sitä on aivan turha odottaa. Nyt jo itsellä paljon parempi palkka.
Onko muita, joilla tyhmä mies? Onko niin, että jos on älykäs ja charmikas mies, niin sitten saa koko ajan pelätä, että joku toinen nainen vie sen?
Meneekö se niin? Kumpi parempi?
Kommentit (33)
Sama juttu täällä.Mun mies on sellanen että puhuu esim.kaupungilla ym.kaupassa ym. ihmisistä."Tossakin menee Tyyne Alatölviö"
Olen monta kertaa hävennyt miestäni.Siis just tota tyhmyyttä ja sitä että kaupassakin keksitään juttuja vanhoista rouvista ym. Ja jos jonkun katse viipyy miehessäni edes sekunnin alkaa tämä huutaa "Mitä vi---- sää saatana siinä toljotat.Häh.Painu vi----"
En jaksa enään.Siis mieheni on tyhmä ja ilkeä.
Eikä hän juurikaan tee kotitöitä,valittaa vaan.Töissä käymme molemmat ja minä joudun lisäksi hoitamaan kodin ja lapset.
Ja suoraan sanottuna mieheni on minullekkin aika v-mäinen.Jos lihon kilonkin,hän huomauttaa heti,mutta herralle ei saa puhua hänen painostaan,muuten on sellanen riita etä oksat pois.
Eikä tässä kaikki.Mieheni nimittelee minuakin miehen nimillä.Lähikaupassa en kehtaa enään edes käydä...hän kerran huuteli vieressäni "Paavo,täällä on alelihaa,tuu katsoon"
Siksi en siis käy kaupassa koska olen nainen ja hän kaupassa sanoo minua Paavoksi ja monet ovat luulleet että olen transu ja katselleet tissejäni ja alapäätäni että onko siellä munat.
Olen kyllä huumorintajuinen,mutta tuo menee liiallisuuksiin.Ero onkin mielessä,vaikka lapset siitä kärsisivät.
Meillä on melkein sama juttu.Mies on kuin apina.(Ei ole käynyt kouluja ym,vain ylä-asteen) En sano ettenkö rakastaisi miestäni,nimittäin rakastan ja kovasti,mutta ei se ole aina kovin kivaa,kun mies hölmöilee usein ja töksäyttelee asioita esim. Juhlissa.On vähän niinkuin Frendit-Sarjan Joey,hölmö,mutta suloinen
Sama juttu täällä.Mun mies on sellanen että puhuu esim.kaupungilla ym.kaupassa ym. ihmisistä."Tossakin menee Tyyne Alatölviö"
Olen monta kertaa hävennyt miestäni.Siis just tota tyhmyyttä ja sitä että kaupassakin keksitään juttuja vanhoista rouvista ym. Ja jos jonkun katse viipyy miehessäni edes sekunnin alkaa tämä huutaa "Mitä vi---- sää saatana siinä toljotat.Häh.Painu vi----"En jaksa enään.Siis mieheni on tyhmä ja ilkeä.
Eikä hän juurikaan tee kotitöitä,valittaa vaan.Töissä käymme molemmat ja minä joudun lisäksi hoitamaan kodin ja lapset.
Ja suoraan sanottuna mieheni on minullekkin aika v-mäinen.Jos lihon kilonkin,hän huomauttaa heti,mutta herralle ei saa puhua hänen painostaan,muuten on sellanen riita etä oksat pois.
Eikä tässä kaikki.Mieheni nimittelee minuakin miehen nimillä.Lähikaupassa en kehtaa enään edes käydä...hän kerran huuteli vieressäni "Paavo,täällä on alelihaa,tuu katsoon"
Siksi en siis käy kaupassa koska olen nainen ja hän kaupassa sanoo minua Paavoksi ja monet ovat luulleet että olen transu ja katselleet tissejäni ja alapäätäni että onko siellä munat.
Olen kyllä huumorintajuinen,mutta tuo menee liiallisuuksiin.Ero onkin mielessä,vaikka lapset siitä kärsisivät.
Muahahahahah
Miksi koet häpeää asiasta, joka on sinun ulkopuolellasi? Miehesi on erillinen persoona ja jos hän kommentoi jotain sinun mielestäsi tilanteeseen sopimantonta, hän vastaa itse sanoistaan. Voithan sinä rakkaudella ja ystävällisesti valistaa häntä asioista, joita hän ei tiedä. Jos huomaat, että häneltä puuttuu tietoa jollain osa-alueella, kerro hänelle tuo tieto lempeästi ja rauhallisesti ilman että asetut miehesi yläpuolelle.
Miksi miehelläsi pitäisi olla parempi palkka kuin sinulla? Eikö se riitä että toimeentulo on kuitenkin turvattu?
voisi olla ap:n teksti mun näppikseltä. Täysin sama tilanne, että häpeän miestäni. Häpeän juuri sitä, että hän on tyhmä ja tietämätön. Olin teini, kun aloimme olemaan yhdessä. Silloin en itsekään ollut sivistynyt, omannut käytöstapoja ym. mutta sittemmin olen mennyt miehestäni heittämällä ohitse.
En voi muutakun katsoa miestäni halveksuvalla katsella, kun hän ei tiedä yksinkertaisimpiakaan asioita. Ei pysty lukemaan mitään, eikä ole edes kiinnostunut oppimaan uutta, saatika seuraamaan edes päivittäisiä uutisia.
Miehellä tuntuu olevan hyvin rajoittunut sanavarasto. Sanomattakin selvää, että en arvosta miestäni enää juuri ollenkaan vaan häpeän häntä. Tämä on yksi syy siihen, miksi olemme eroamassa.
oma älykkyys riittää vallan hyvin. Pian ap alkaa vaatimaan myös muulta maailmalta älykkyyttä, kun muu maailma niin hävettää häntä :D
Olen monta kertaa hävennyt miestäni.Siis just tota tyhmyyttä ja sitä että kaupassakin keksitään juttuja vanhoista rouvista ym. Ja jos jonkun katse viipyy miehessäni edes sekunnin alkaa tämä huutaa "Mitä vi---- sää saatana siinä toljotat.Häh.Painu vi----"En jaksa enään.Siis mieheni on tyhmä ja ilkeä.
Vähän naurattaa, mutta voin kyllä kuvitella, ettei elämä tuollaisen mulkvistin kanssa ole herkkua...
koska hän ei tiennyt mikä on lupiini. Se oli morjens!
kummallakin meistä yliopistotutkinto takana ja mies on todella hyvä asiantuntija alallaan, jostä mä en todellakaan tiedä yhtään mitään.
Mulla on taas laaja yleissivistys, seuraan asioita aktiivisesti, luen kirjoja ja keskustelisin mielellään monesta ajankohtaisesta asiasta.
Mies on todellakin tosi fiksu tällä yhdellä alalla, ja kunnioitan häntä siinä. Välillä ärsyttää, että kaikesta muusta hän on usein vähän pihalla eikä edes viitsi ottaa selvää, vaikka se ei häneltä sinänsä mitään älyllisiä ponnisteluja vaatisi.
Eli munkin mies saattaisi hyvin ihmetellä ruokalistan outoja termejä, hänen kanssaan ei voi keskustella ajankohtaisista uutisista. Musta olisi kiva käydä elokuvissa, teatterissa yms. kulttuuritapahtumissa miehenkin kanssa, mutta hänelle suurinta hupia on vaan jääkiekko ja jotkut jenkkiteinileffat.
Mutta tähän on jo tottunut ja yritän ystävien kanssa sitten toteuttaa tätä toista puoltani.
Ihastuin aikoinaan todella komeaan, sporttiseen mieheen, jonka perässä moni muukin tuntui juoksevan. Luonteensa ei kuitenkaan ollut sieltä helpoimmasta päästä - oli kiivasluontoinen ja suorasanainen. Ja jossain vaiheessa varmaan olimmekin aika "tasoissa". Opiskelin kuitenkin lisää, matkustelin työn puolesta ja ehkä maailmankuvani siinä samalla vähän muokkaantui.
Mies alkoi vaikuttaa pikkuhiljaa aika tyhmältä. Ei siksi, että yleissivistystä olisi puuttunut, mutta siksi, että ongelmanratkaisukykynsä on jotenkin niin eritasoista kuin omani. Oli vaikea käsittää, miten joku ei näe ilmiselvää ratkaisua asioihin, jotka mielestäni olivat hyvin yksinkertaisia. Samalla mietin, että miksi hänen kanssaan olen, kun hänellä ei ole mitään muitakaan käytännön avuja.
Olen kuitenkin päässyt siitä yli. Hyväksyn sen, että mieheni hoitaa työnsä (tuo tilipussin kotiin), näyttää todelliselta namupalalta ja on erinomainen sängyssä. Minä hoidan sitten ne ongelmanratkaisua vaativat jutut....
Vierailija kirjoitti:
Aikoinani rakastuin mieheen taman hyvan ulkonaon takia. Vahitellen aloin huomata, miten huono yleissivistys hanella on ja tyhmat kommentit alkoivat arsyttaa. Tiedan, etten isekaan pida ylla hyvaa yleistietoa mm. politiikasta, mutta omaan maisterin tutkinnon, ja jotkut asiat vain luulin kaikkien tietavan. Loppujen lopuksi en enaa kestanyt koko tyyppia, kun havetti ja arsytti niin. Han oli valmis naimisiin, kun mina ilmoitin erosta. Eli siina kohtaan ei komeus riittanyt.
Ja kaikenmaailman pilipalimaisterit LUULEVAT olevansa jotain erityistä!
Haavekuva kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinani rakastuin mieheen taman hyvan ulkonaon takia. Vahitellen aloin huomata, miten huono yleissivistys hanella on ja tyhmat kommentit alkoivat arsyttaa. Tiedan, etten isekaan pida ylla hyvaa yleistietoa mm. politiikasta, mutta omaan maisterin tutkinnon, ja jotkut asiat vain luulin kaikkien tietavan. Loppujen lopuksi en enaa kestanyt koko tyyppia, kun havetti ja arsytti niin. Han oli valmis naimisiin, kun mina ilmoitin erosta. Eli siina kohtaan ei komeus riittanyt.
Ja kaikenmaailman pilipalimaisterit LUULEVAT olevansa jotain erityistä!
Tulit sitten kertomaan tämän 8 vuotta vanhaan ketjuun..
Mihin tarvitaan toisen älykkyyttä?
Tarvitaanko toisen älykkyyttä lisäämään omaa älyllistä uskottavuutta?
Jos on älykäs niin sen voi pitää omana tietonaan. Miksi siitä pitää kuuluttaa muille? Usein älykkyys ja sen kailottaminen otetaan vastaan agressiivisesti ja vastassa on lähinnä kateellisuuteen verhottua katkeruutta.
Älykäs keskustelu ei johda mihinkään. Se on vain joutavaa. On valheellista väittää että kaksi älykästä viihtyy toistensa seurassa pitkään.
Siihen tarvitaan jotain muuta, kuten vaikka se iso muna tai muita avuja. Älykäs viihtyy hyvin myös kirjallisuuden parissa ja omien aivoitustensa kesken. Älykkyys ei tarkoita sitä että pitäisi hakeutua samaan seuraan tai pysytellä erossa enemmistöstä.
Tätä mieltä minä olen huippu älykkäänä. On tärkeää ymmärtää pointtini, mutta tärkeämpää olisi oppia elämään, kuten sanon.
Onko tämä selvää?
T: Sherry Lady