Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi on asunut meillä nyt kaksi viikkoa, olen ihan hajalla ja tätä kestää vielä yli kuukauden.

Vierailija
16.07.2011 |

Anopin luona siis tehdään putki, kylppäri ja keittiöremppa. Anoppi keksi tulla meille asumaan tämän noin 1,5kk ajaksi. Esitti asian kasvotusten tilanteessa jossa oli paljon ihmisiä paikalla joten tuli luvattua..muut anoppin lapset myöntelivät tilanteessa että he toki ottaisivat äidin luokseen mutta asunnot ovat pieniä, se onkin totta ja meillä on iso okt mutta tuskin kukaan olisi oikeasti häntä luokseen tahtonut. Anoppi nukkuu joka aamu lähemmäs yhteentoista ja odottaa aamupalaa, siis minun pitäisi se tehdä koska hän ei kylässä tahdo mennä kaapille..aluksi odottelin mutta nyt olen tehnyt aamupalan valmiiksi pöytään lämpenemään jo yhdeksältä koska minun on lähdettävä lasten kanssa ulos ja muihinkin puuhiin ennen anopin heräämistä. Anoppi ei osallistu ruuanlaitoon mitenkään eikä kuluihin, kuitenkin esittää toiveita että haluaa tänään syödä kalaa ja muurinpohjalettuja jne. Anopin auttama vierashuone on kamalassa sotkussa, eilen imuroin ja pesin lattioita ja anoppi tuli pois huoneestaan että pääsen sinnekin järjestelemään..ym. Ym..en helvetti kestä. Toisaalta anoppi antoi meille taannoin aika paljon tahaa..siis tuhansia euroja ja tunnen olevani kiitollisuuden velassa.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
26.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sun pitää nyt puhua anopin kanssa ja sanoa, että et halua että hän tuntee oloaan vieraaksi vaan remontin ajan teidän koti on myös hänen kotinsa ja hän saa touhuta kuten kotona: laittaa ruokaa, siivoilla, pyykätä. Ja sano, että lapsista on niin ihanaa kun mummi on nyt kylässä, että haluaisivat mummin vievän heidät puistoon.

Kyllä sä keksit, aikuinen ihminen.

Jos sama raha on annettu kaikille, niin ei edellytä teiltä erityispalveluja.

Vierailija
42/50 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset, sinä ja anoppi ja mies jää kotiin kun on kerta töissä ja voihan sekin tulla vkonloppuna.

Siellä mökillä sitten muistat ettet mene toisen kaapeille tai koskemaan ruokiin ja esittelet toiveita itsesi ja lastesi puolesta, niin palaa anopillekin mieliin mitä se koko poppoon passaaminen voi olla ja saattaa palattuanne vaikka olla vähän oma-aloitteisempi. Ja kaikki tämä möksällä käynti ihan hyvässä hengessä.

Toinen ratkaisumalli olisi että buukkaat itsellesi ihan hirveesti menoja aina heti kun mies on kotiutunu ja olet koko illat aina jossain.

Mies hoitakoon illan ajan lapset ja äitinsä, jollei voi nakittaa äitiään lapsenpiiaksi ylöspitoa ja täysihoitoa vastaan.

Muutenkin otatte mummon kyläilystä kaiken lastenhoitoavun nyt irti ja käytte kaksistaankin vaikka ja missä kun kerrankin pääsette.

Jos mummo sanoo ettei jaksa tai ei viitsi, niin sitten voit miettiä ääneen että kyllä tässä muutkin jaksavat vähän yhtä ja toista kuten pitää lepokotia eräillekin sukulaisille.

Vierailija
44/50 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän soittaa minulle vaikkapa ulos ja pyytää tekemään, kun sanon että ota vaan kaapista hän toteaa tuohtuneena että ei se kuulu hyviin tapoihin, hän on sitten syömättä vaikka verensokeri laskee jne. Pyykit myös pesettää minulla, sen unohdin sanoa. Antoi vaan sylillisen pyykkiä minulle ja pyysi pesemään. En voi sille mitään mutta nyppii.

Minä kyllä sanoisin tuohon, kuten toi edellinen vastaaja ehdotti, että kuuluuko sinun mielestäsi sitten toisten komentelu ja passuuttaminen hyviin tapoihin. Täällä ei palvella aikuisia terveitä ihmisiä, sinä olet valitettavasti sitten syömättä jos tämä on ainoa tapa jolla meinaat täällä syödä.

Pyykit voisin pestä, muitten pyykkien ohella.

Mutta käyttäisin anoppia kyllä lastenhoitoapuna.

Tosta vaan ilmoittaisin, että taidankin nyt käydä omilla asioillani, tulen silloin-ja-silloin.

Lapsille on iltapalaa jääkaapissa, voit laittaa ne nukkumaan silloin-ja-silloin. :D

Vierailija
45/50 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää te tosiaan lasten kanssa sitten sinne ja jättäkää miehesi kotiin selviytymään ton

märisijä-äitinsä kanssa.

Vierailija
46/50 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää koko perhe viikonloppuna sinne anopin mökille. Yöpykää siellä pari yötä niin ehkä anoppikin tottuu nukkumaan siellä. Ja sinä et tietenkään passaa anoppia vieraassa paikassa. Laitat anopin hoitamaan lapsiasi ja menet itse vaikka mustikkaan. Anoppi jaksaa todennäköisesti hoitaa muksujasi ja passata teitä yhden päivän ajan ja on hitsin tyytyväinen, kun te lähdette kotiin ja hän saa jäädä rauhassa mökille.

Vierailija
47/50 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta anoppi on yksinäinen, eikä ymmärrä, että häiritsee miniäänsä, Kaipaa juttuseuraa ja todella ehkä pelkää mökillä.

Ei vain ymmärrä, että hänen pitkä vierailunsa käy hermon päälle miniällä, koska miniä ei ole hänen tyttönsä.

Minusta sinun pitäisi rauhallisesti keskustella anopin kanssa asiasta, eikä tyhjää valittaa jossain nettipalstalla.

Menkää te tosiaan lasten kanssa sitten sinne ja jättäkää miehesi kotiin selviytymään ton

märisijä-äitinsä kanssa.

Vierailija
48/50 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pikku juttu.

Ainoa hankala tuossa on se, että pakota nyt ihmeessä anoppi itse tekemään aamupalansa. Tuohan on naurettavaa.

Vierailija
49/50 |
19.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin lapsenne on olleet kyydissä?

Kyllä mä nyt vaan paasaisin. Yks ja puol kuukautta on aika lyhyt aika.

Kattosin tv:täkin yöpaidassa sen kanssaa. mitä sitä nyt häpeilemään. Sähän olet kuin sen oma lapsi, samaa perhettä.

Suomalaisten asenne sukulaisiin on joskus ihan outo. Pese vaik sen pyykit mut sano et aamupalat saa ottaa itte kaapista. Ihan ku vaikka siskos tai veljes ois käymässä tai asumassa. Kyllä sä voit niille sanoo.

MUTTA muista, ilmainen raha ei ole koskaan ilmaista.

Vierailija
50/50 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutkaan anopin lapset perheineen näytä antavan lahjarahaa vastaan anopille täyshoitolamajoitusta noin pitkäksi aikaa, niin ei sinunkaan pidä olla ainoa, joka ottaa asian noin. Voitko ehdottaa miehellesi, että hän sanoo sisaruksilleen, että tilanne teidän perheenne kannalta on mennyt siihen pisteeseen, että anoppi saa mennä seuraaviksi viikoiksi seuraavan lapsensa luo. Mikäli lapsia on useampia, voi vastuuta jakaa, eikä kaataa kaikkea yhden lapsen perheen niskaan. Eihän tuollaista jaksa millään ja kumma kyllä ne anopit lyöttäytyy aina miniänsä seuraan, eikä poikansa viihdytettäviksi. Minulla vastaavanlainen anoppi, joka yritti tulla meille asumaan yli vuodeksi. Hänkin esitti asian juuri noin; suuren porukan läsnäollessa ilmoitti vaan asiasta. En minä siinä voinnut kieltäytyä, mutta mieheni otti "syyn niskoilleen" ja ilmoitti mylhemmin äidilleen, ettei meille mahdu (oikeasti ei ollut tilasta kiinni, vaan anopin vuosia jatkuneesta epämiellyttävästä käytöksestä). Minunkin anoppini aikoinaan yökyläillessään kehui, kuinka on kuin olisi hotellissa, kun on niin hyvät järjestelyt. Muut seikat tosin ajoivat tilanteen siihen pisteeseen, ettei anoppi enää meidän hotelliin tule.

Hankalahan tuossa tilanteessa on olla ja kyllä se anoppi oikeasti kehtaisi kaapille mennä, kunhan passuuttaa itseään, kun tietää sinun passaavan. Mielestäni miehesi pitäisi ottaa tilanteessa jämäkämmät otteet ja sanoa äidilleen, että "maassa maan tavalla" eli teidän kodissa teidän säännöt ja itse joutuu jääkaapille menemään, kuten iltateensä keittämään. Epäkohteliaampaa tuo passuuttaminen on kuin oma-aloitteisuus. Jos ette pistä ajoissa pistettä touhulle, voi jatkossa olla vielä hankalampaa (sanon kokemuksesta).

Anoppi kiertoon tai menet itse lapsien kanssa mökille tai anoppi mökille. Aikuinen ihminen kantaa itse vastuun itsestään, myös anoppi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme