Anoppi on asunut meillä nyt kaksi viikkoa, olen ihan hajalla ja tätä kestää vielä yli kuukauden.
Anopin luona siis tehdään putki, kylppäri ja keittiöremppa. Anoppi keksi tulla meille asumaan tämän noin 1,5kk ajaksi. Esitti asian kasvotusten tilanteessa jossa oli paljon ihmisiä paikalla joten tuli luvattua..muut anoppin lapset myöntelivät tilanteessa että he toki ottaisivat äidin luokseen mutta asunnot ovat pieniä, se onkin totta ja meillä on iso okt mutta tuskin kukaan olisi oikeasti häntä luokseen tahtonut. Anoppi nukkuu joka aamu lähemmäs yhteentoista ja odottaa aamupalaa, siis minun pitäisi se tehdä koska hän ei kylässä tahdo mennä kaapille..aluksi odottelin mutta nyt olen tehnyt aamupalan valmiiksi pöytään lämpenemään jo yhdeksältä koska minun on lähdettävä lasten kanssa ulos ja muihinkin puuhiin ennen anopin heräämistä. Anoppi ei osallistu ruuanlaitoon mitenkään eikä kuluihin, kuitenkin esittää toiveita että haluaa tänään syödä kalaa ja muurinpohjalettuja jne. Anopin auttama vierashuone on kamalassa sotkussa, eilen imuroin ja pesin lattioita ja anoppi tuli pois huoneestaan että pääsen sinnekin järjestelemään..ym. Ym..en helvetti kestä. Toisaalta anoppi antoi meille taannoin aika paljon tahaa..siis tuhansia euroja ja tunnen olevani kiitollisuuden velassa.
Kommentit (50)
ja lisään tähän tekstiini vielä, että aika hyvin on, jos putkiremontista ja muista selvitään kuudessa viikossa.
Miksi vaimon pitää passata anoppia kesälomallaan, jos poika on saanut äidiltään rahalahjan? Passaako muidenkin lasten puolisot eukkoa?
Nyt se mies sieltä autotallista taloon äitinsä seuraksi. Ja ap sanoo tädille tiukasti, että jos aikuinen ihminen ei osaa mennä luvan saatuaan jääkaapille, niin kärsikööt verensokeristaan sitten.
Anoppi on kai antanut rahalahjan pojalleen, eikä ap:lle, jota anoppi nyt passuuttaa. Olkoon mies sitten palvelemassa äitiään, jos on järjestelyn sopinut. Tuolla menolla remontti ei valmistu ikinä, jos täyshoidossa saa olla. Löytyisikö, ap, teille paikkaa, mihin voisitte mennä lomaa viettämään ilman anoppia? Ehkä sinne anopin mökille?
saa suutanne auki ja sanottua ihmiselle, miten teidän kodissanne eletään. Ennen tuollaisen arkuuden, suorastaan nynneryyden olisi ymmärätnytkin. Nykyaiakan vaan luulisi naisilal olean enemmän rohkeutta. t. anoppisi ikäinen
Ja anoppi antoi ne liki kaksi vuotta sitten, ei nyt tämän asian yhteydessä..ja ei en minä niitä rahoja myöskään käyttänyt vaan mies maksoi niillä osan uudesta autostaan silloin jonka olisi siis ostanut muutenkin, eli anoppi ei antanut niitä mihinkään tarpeeseen eikä niitä pyydetty. Silti vaan tuntuu että tämä pitää tehdä vähän kuin vastapalveluksena. Ei anopin tarvitse minun puolestani ruokaa maksaa mutta olisi kiva jos vähän osallistuisi, edes sen verran että pesisi ne pyykkinsä ja söisi aamupalat itsenäisesti. Anopin mökille ei voida lähteä koska sinne on parin tunnin matka ja mies ei ole lomalla, anoppi voisi hyvin olla siellä vaikka viikon ja ehdotinkin sitä hänelle mutta ei kuulemma yksin uskalla yöpyä siellä. Olen kyllä anopille näistä asioista sanonut, kohteliaasti kehoittaen mutta tämä vetoaa aina siihen että ei vieraissa voi..toisaalta anoppi saattaa ihan oikeasti ajatella niin koska ei kotonaankaan päästä ketään ruuan laittoon tai edes jääkaapille. Anopilla ei olla koskaan edes yön yli kyläilty koska hän asuu kaksiossa ja tosiaan ihan samassa kaupungissa. Anoppi vaan ei anna hetken rauhaa, vierashuoneessakin on telkkari mutta esimerkiksi eilen änki meidän makuuhuoneeseen nojatuoliin katsomaan telkkaris kun mentiin miehen kanssa illalla sänkyyn leffailtaa viettämään lasten nukahdettua. Tuli vaan koputtelemaan oveen ja kysyi että mitä me katsotaan ja sitten lässähti tuoliin. Oli aika outoa olla itse yökkärissä miehen kanssa peiton alla siinä vieressä:D muutenkin päivät on samanlaista kyttäystä, anoppi seuraa perässä ja tulee heti utelemaan mitä teen ja jos vaikka istun lukemaan niin tulee siihen viereen höpöttämään. Äsken huuteli jo alhaalta minua iltateen keittoon..tekö ihan oikeasti kestäisitte tyynenä tämmöisen vierailun?Ja anoppi antoi ne liki kaksi vuotta sitten, ei nyt tämän asian yhteydessä..ja ei en minä niitä rahoja myöskään käyttänyt vaan mies maksoi niillä osan uudesta autostaan silloin jonka olisi siis ostanut muutenkin, eli anoppi ei antanut niitä mihinkään tarpeeseen eikä niitä pyydetty. Silti vaan tuntuu että tämä pitää tehdä vähän kuin vastapalveluksena. Ei anopin tarvitse minun puolestani ruokaa maksaa mutta olisi kiva jos vähän osallistuisi, edes sen verran että pesisi ne pyykkinsä ja söisi aamupalat itsenäisesti. Anopin mökille ei voida lähteä koska sinne on parin tunnin matka ja mies ei ole lomalla, anoppi voisi hyvin olla siellä vaikka viikon ja ehdotinkin sitä hänelle mutta ei kuulemma yksin uskalla yöpyä siellä. Olen kyllä anopille näistä asioista sanonut, kohteliaasti kehoittaen mutta tämä vetoaa aina siihen että ei vieraissa voi..toisaalta anoppi saattaa ihan oikeasti ajatella niin koska ei kotonaankaan päästä ketään ruuan laittoon tai edes jääkaapille. Anopilla ei olla koskaan edes yön yli kyläilty koska hän asuu kaksiossa ja tosiaan ihan samassa kaupungissa. Anoppi vaan ei anna hetken rauhaa, vierashuoneessakin on telkkari mutta esimerkiksi eilen änki meidän makuuhuoneeseen nojatuoliin katsomaan telkkaris kun mentiin miehen kanssa illalla sänkyyn leffailtaa viettämään lasten nukahdettua. Tuli vaan koputtelemaan oveen ja kysyi että mitä me katsotaan ja sitten lässähti tuoliin. Oli aika outoa olla itse yökkärissä miehen kanssa peiton alla siinä vieressä:D muutenkin päivät on samanlaista kyttäystä, anoppi seuraa perässä ja tulee heti utelemaan mitä teen ja jos vaikka istun lukemaan niin tulee siihen viereen höpöttämään. Äsken huuteli jo alhaalta minua iltateen keittoon..tekö ihan oikeasti kestäisitte tyynenä tämmöisen vierailun?
Huh huh! Voin vain kuvitella, eikä siinä taida auttaa kuin hammasta purren sitkutella nämä viikot. Mun äitini toimisi aivan päin vastoin, joskaan sekään ei olisi hyvä. Meidän perheen rutiinit tehtäisiin uusiksi. Mummo ottaisi koko asunnon haltuun ja järjestelisi niin, ettei ikinä enää löytäisi mitään. Tonkisi joka paikan ja ohjaisi kaikkea toimintaa... En tiedä kumman mummon ottaisin kotiini kuudeksi viikoksi, mielellään ei kumpaakaan... Jaksamista!!
Koko lomako sulla menee nyt anoppia sietäessä. Keksikää nyt ihmeessä joku keino saada se pois teiltä tai lähtekää itse jonnekin. Tai laita miehesi puhumaan äidilleen.
Olisipa kurjaa. Olet kuitenkin suoraan pyytänyt häntä tekemään itse aamupalansa ja muuutenkin, ja hän kieltäytyy.
Jonkun muun lapsensa on otettava hänet kotiinsa välillä.
Meillä myös anopi ja appi eivtä osaa kyläillä niin kuin olettaisi varakkaiden ihmisten kyläilevän, ostavan ruokansa ja tarjoavan kyläpaikallekin. En usko heidän olevan toivottuja vieraita missään sukulaisillaan, kuten ei ole oma isänikään avovaimonsa kanssa.Äitini on ahkera ja oma-aloitteinen.
ja jätä mies äitinsä kanssa :). Eiköhän nuo aikuiset ihmiset osaa ruokansa laittaa tai hakekoot valmista.
Tuosta raha-asiasta en välittäisi, jos on kerran pyytämättä annettu.
Ärsyttävä asenne anopilla, mutta parempi vain purra hammasta ja koettaa tulla toimeen. Aika pian se on ohi. (Miehen joskus saamalla tahalla ei ole mitään tekemistä tämän vierailun kanssa. Älä ota sitä huomioon.)
Enemmän olisin huolissani, että asuminen teillä on liian mukavaa ja anoppi päättää tulla toistekin. Tai että teidän oletetaan ottavan hänet "tuttuun paikkaan" sitten, kun hän ei enää selviä yksin. Siksi on ihan hyvä, että hän koe olevansa kotonaan ja ettei palvelu teillä ole liian täydellistä.
Mun äitini voisi noin toimiakin.
Mä kyllä pakenisin lasten kanssa edes ihan muutaman päivän reissuun ja jättäisin anopin ja miehen kotiin.
Sanoisin myös tuosta aamiaisesta, että se on katettu 8-9, muuna aikana saa kaivaa jääkaapista. Ruokatoiveita en ottaisi vastaan jos ei ruoanlaittoon/ruokalaskuun osallistu.
Lastenhoidossa olettaisin auttavan jollakin lailla. Menkää miehen kanssa vaikka leffaan joku ilta kaksin.
Itsellä palaisi hermo ennen pitkää. Mutta tiedän, että on varmasti todella vaikeata sanoa anopille suoraan. Olethan jo kohteliaasti sanonut, mutta toinen ei vaan suostu tekemään toisin. Ajatelkaa nyt, ei kai tuosta voi kolmatta maailmansotaa aloittaa. Näyttää kyllä tosiaan siltä, että anoppi on yksinäinen. Eikö hänellä ole omia ystäviä tai menoja? Jos oma kotikin on niin lähellä niin kai sitä voisi omissa menoissaankin olla esim. päivisin. Mutta nyt kökkii miniän perässä koko ajan. Varmuudella käy niin, että kun hän vanhenee, niin te olette hänelle seuraneitejä 24 h.
unohda se rahalahja jo tämän yhteydessä!!! Keskutele miehesi kanssa ja kerro suoraan että et kestä! Kysy mieheltäsi että mitä tehdään, se on sentään hänen äitinsä -häneltä luulisi jonkun ideanpoikasen heruvan! Ei kai miehesi halua vaimonsa kärsivän tällä tavalla? Niin ja ei kait hänelläkään voi olla hauskaa kun äiti änkeää makuuhuoneeseen yhteistä leffailtaa viettämään?
Tai hei, järkätkää tilanne, että seuraavan kerran "olette tositoimissa" kun änkeää makkariin!
Nyt lakkaa sen höösäämisen. Aamupala on teillä siihen aikaa kun asukkaat herää ja syö - anoppi tehköön aamupalansa ihan sieltä kaapista sitten kun herää !
Maassa maan tavalla, pätee myös kotiin. Eli jos hän on teillä vieraana, sillon teillä ollaa teidän sääntöjen ja tottumusten tapaan.
nyt kiinni etkä noudattaisi noita neuvoja. Korkeintaan voit näyttää anopillesi paikat mistä saa ottaa aamiaista, koska et halua jättää ruokaa kesäkuumalla pöydälle! Vierashuoneen siivoamisenkin olisit voinut jättää hänelle sanoen et imuri on tuolla jos haluat välillä siivota huoneesi. Kaikki sanomisesi sanot tietenkin ystävällisesti ja asiallisesti!
Mikä teitä nykynaisia oikein vaivaa kun ei kestetä mitään? Heti ollaan ajamassa ulos tai muuta hullua.
Tässä teille faktaa: Anoppi on luultavasti reilusti yli 60 vuotias ja hormoonit muuttuneet. Kai te nykynaiset tiedätte miten nainen muuttuu tässä iässä? Ei ole tarmoa, ei aina uskallusta ja arastellaan näitä kaikkivoipia miniöitä tai niitten ilmeitä/sanoja mitä ne suusta ulos laskettelee!
Usein juuri miniöiltä puuttuu hyvä käytös ja sydämen sivistys. Käydään kuin piski kiinni jokaiseen mahdolliseen asian tynkään. Räks räks
Ajattelisin et anoppisi antoi sulle lahjan etukäteen et voi tulla teille asumaan! Koittaisit nyt kestää 1,5 kk ihan hengissä ja vieläpä tyynenä sekä ystävällisenä:) Lopussa kiitos aina seisoo.
Terv, anoppi joka tosi tyytyväinen uusiin perheenjäseniinsä:)
Mies on rahat saanut, rahat tuhlannut ja hänen äitinsä se on. Mies saa passata tai ottaa asiakseen selittää äitille talon säännöt niin että menee perille. Mitä helvettiä se ukko illat roikkuu tallissa tai kalassa sillä välin kun vaimo hoitaa lapsia ja anoppia 24/7. Voi saatana vaan.
Antoiko aviomies anopin tulla makuuhuoneeseen???
Tässä tapauksessa pojan kuuluisi sanoa äidilleen ja ystävällisesti työntää äitee pois makuuhuoneesta. On tainnut pojalta jäädä napanuora katkaisematta. Lisäksi mies ei saa pakoilla äitiään autotallissa vaan olla sinun tukenasi. Älä hyväksy tätä!
Juu ap selvittää tilannetta enemmän joten kyllä nyt ihmettelen asiaa. Raha tulikin jo aikoja sitten ja muille sama raha. Sinun kimpussa aina höpöttämässä!
Aviomies apuun ei pakoon! Silti luulen et tykkää juuri sinusta miniänä:)
Otan todellakin osaa tilanteeseesi, itse en kestäisi anoppia saman katon alla sekuntiakaan ja ehkä juuri siksi en ole anoppiani vuosiin edes nähnyt, silti anoppi yrittää jatkuvasti sotkeutua asioihimme, tyhmä on kun ei tajua!
Ei kai kukaan voi tosissaan vetää tällaista vastinetta kärsivän ap:n aloitukseen? Luuletko, että kommenttisi ja lässytyksesi jotenkin auttavat ap:n asiaa? Voi IHANAA kun taas tulin ajatelleeksi kuinka hyvin MINUN asiani ovat voi ihkuuUUu!!!!
paljonko antoi rahaa, se olis tullut teille joka tapauksessa.
Ja anopille kertoisin, että Jumala auttaa niitä jotka auttavat itse itseään ja rouva on hyvä ja ottaa kaapista itse, sulla on pieniä lapsia, omaishoitaja et vielä ole.
Siellä anoppi sitten kokkaa, koska on hänen huushollinsa.
jättäkää anoppi teille keskenään.