Miksi ette pitäneet kirkkohäitä?
Puolet häistä pidetään maistraatissa. Miksi? Miksi kirkko häät ei kelpaa?
Kommentit (42)
Itse kysyisin, miksi maistraattihäät ei kelpaa.
Moni prinsessahörhö jäisi menemättä naimisiin ja ero tulematta jos lopetettaisiin kokonaan "rinsessahäiden" pito. Jos naimisiin pitäisi mennä vain maistraatissa ja ilman juhlia. Näin karsiutuisi joka kesäiset pakkopullahäät pois, joiden hääpari eroaa parin vuoden päästä häistä.
Olisi tuntunut todella kummalta kuunnella hääpäivänämme papin puheita joihin emme itse usko.
Itse kysyisin, miksi maistraattihäät ei kelpaa. Moni prinsessahörhö jäisi menemättä naimisiin ja ero tulematta jos lopetettaisiin kokonaan "rinsessahäiden" pito. Jos naimisiin pitäisi mennä vain maistraatissa ja ilman juhlia. Näin karsiutuisi joka kesäiset pakkopullahäät pois, joiden hääpari eroaa parin vuoden päästä häistä.
Siis että kirkossa naimisiin menneet eroavat useammin kuin maistraatissa naimisiin menneet?
samaan tahtiin kuin kirkkohäät ovat yleistyneet...
ja emme halunneet tuhlata omaisuutta häihin. Molemmilla on isot suvut, joista olisi ollut todella hankala karsia vieraita ilman, että kukaan olisi ottanut nokkiinsa. Säästimme nekin rahat matkaan.
kirkkoon, mies kylläkin. Olisin toki voinut liittyä kirkkoon häiden ajaksi, mutta se olisi sotinut omaa periaatetta vastaan. Meille naimisiinmeno oli lähinnä lakiasioista johtuva (leskeneläke yms. muut perintöasiat). Tokihan siitä sai hyvän syyn juhlia läheisten kanssa =)
No ainakin avioerot ovat lisääntyneet samaan tahtiin kuin kirkkohäät ovat yleistyneet...
Ennenhän lähes kaikki ihmiset kuuluivat kirkkoon ja menivät kirkossa naimisiin. Nyt vähän tuntuu siltä, ettet oikein tiedä, mistä puhut.
Kirkkohäät ovat yleistyneet 1980-luvun lopun jälkeen.
Sitä ennen oli boomina nuo maistraattihäät 1960- ja 1970-luvuilla.
järjestämisen väliin koska koska olisi tuntunut nololta sukulaisilta hakea rahoitusta avioliittoomme.
Itse et tiedä yhtikäs mitään, näköjään... Kirkkohäät ovat yleistyneet 1980-luvun lopun jälkeen.
Sitä ennen oli boomina nuo maistraattihäät 1960- ja 1970-luvuilla.
Mun perspektiivi ulottuu vähän kauemmas kuin 1960- ja 70-lukuihin.
ei kannata mennä kamalan kauas, koska ennen ei ollut sitten taas niitä avioeroja...
on ollut buumina mennä naimisiin maistraatissa 60- ja 70-luvuilla, mutta maalla on kyllä menty naimisiin kirkossa.
ihan maailmanlaajuinen. Osa yleistä murrosta.
jotain linkkiä semmoiseen tietoon, joka todistaisi, että kirkkohäät ovat yleistyneet 80-luvulla? Koska Wikipediassa sanotaan, että siviilivihkimykset ovat yleistyneet tasaisesti 80-luvun puolivälistä alkaen, eli ihan eri tietoa kuin sulla.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Avioliitto
järjestämisen väliin koska koska olisi tuntunut nololta sukulaisilta hakea rahoitusta avioliittoomme.
Siis tyyliin pappi ja kaksi todistajaa. meillä tosiaan oli maistraatti häät, vieraita reilu 40. Enkä kyllä pitänyt niitä minään rahankeruu juhlina, ihan itse maksoimme häät. jos joku toi lahjan, niin kiva mutta eipä se pakollinen ollut. Ja ihan juhlallinen tilaisuus se oli (miehellä smokki, minulla hääpuku, joskaan ei valkoinen koska en tykkää siitä väristä jne.).
Wikipediaan voi laatia kirjoituksia ihan kuka vaan, vaikka sinä...
Kaikki vähänkään mistään mitään tajuavat Wikipedian käyttäjät katsovat artikkelin lopusta lähteet - myös sinä voit tehdä sen.
Kuitenkaan sulla ei ole nyt tarjota mitään muuta tietoa kuin mielipiteesi noista siviilivihkimysten määrästä ja sitä mä en pidä ollenkaan luotettavana tietona. Edelleen toki linkittää tai lainata jostain painetusta sanasta tänne tietoa, joka todistaisi väitteesi oikeaksi.
Sen tietävät kaikki. Sitten on ihmisiä, jotka osaa googlettaa juuri tuon verran ja jotka ovat niin huonosti koulutettuja, etteivät edes tiedä, mitä tarkoittaa lähde- tai mediakritiikki.
ristiäisten yhteydessä, ei haluttu isoja häitä ja niin meni kahdet juhlat kivasti samalla