Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1,5v lasten äidit, kuinka vauhdikkaita ja ikiliikkujia teidän lapset ovat?

Vierailija
16.07.2011 |

Mua alkaa pikkaisen ihmetyttämään tuo meidän 1v5kk poika. Ei ole HETKEÄKÄÄN paikoillaan. Olen nyt viikon sisällä saanut jatkuvaa kommenttia kuinka vilkas poika on. Painaa vain menemään pää kolmantena jalkana, kaiken hereillä olo ajan...

Miten teillä??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta, ja nuorin on nyt 1,5 v. Kaksi vanhempaa ovat mielestäni olleet vähän rauhallisempia tapauksia. Tämä nuorin on kunnon ikiliikkuja. Koko ajan liikkeessä, ei ehdi edes syliin välillä :D Joskus käy ohimennen antamassa halin, ja jatkaa taas matkaa.

Syöminen on välillä hankalaa, kun ei meinaa millään pysyä tuolilla, vaan pitäisi taas päästä leikkimään. Hiljattain oppi kiipeämään omaan syöttötuoliin ja pois. Tätä täytyyy tietysti myös harjoitella vähän väliä :)

Ruokailu sujuu usein niin, että luetaan kirjaa samalla. Harvoin onnistuu ilman.

Meidän poika lähti konttaamaan puolivuotiaana ja käveli 10 kk iässä ilman tukea. Siitä lähtien onkin sitten saanut juosta perässä.

Onneksi on muita lapsia, joista on seuraa tälle ikiliikkujalle, ettei minun tarvitse olla ainoana.

Tällä on myös erittäin voimakas tahto. Minä en saa auttaa missään, kaikki täytyy saada tehdä itse.

Vierailija
2/8 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi kuitenkin joskus jaksaa istua hetken vaikka rattaissa, autossa tai kiikussa, niin mitään syytä huoleen ei ap:lla ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei siis ihan vain keskimääräisen vauhdikas tapaus. Vähän väliä sai myös saman ikäisien vanhemmilta kommenttia, että onpa tuo teidän poika vauhdikas. Ja tutut joille olin joskus huokaillut asiaa ja harvoin nähtiin, naureskelivat, että niinhän ne on, samanlainen meidänkin. Kunnes taas tavattiin ja sitten kaverit kommentoivat, että en mä tajunnut, että se tuollainen on, on se kyllä melkoinen menijä.

Mutta kun pari vuotta alkoi lähestymään, niin kyllä meidänkin lapsi alkoi vihdoin rauhoittumaan leikkeihinsä joskus, vaikka normaalia vauhdikkaampi on yhä. Eli jaksa vielä vähän, todennäköisesti kohta lapsen mielikuvitus kehittyy ja lapsi alkaa keksimään leikkejä, jotka vaativat muutakin kuin päätöntä ravaamista ympäriinsä.

Vierailija
4/8 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkkaaksi sanoo useampi ihminen viikon aikana. Kauhea vauhti päällä, kaikkeen koskee, juoksee koko ajan karkuun, kiipeilee, rikkoo ja räpeltää kaikkea.

Vierailija
5/8 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa vaan malttaako pysyä potalla??? Seuraavaksi aion yrittää (kivittäkää mut) samaa kuin koirilla, onnistuneesta pottaistunnosta suklaarusina... On nimittäin ihan kauhea herkkuperse myös :)

Vierailija
6/8 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myöskään pysy paikoillaan, vaan kävelee, juoksee, kiipeilee ja yrittää hyppiä. Asettuu kyllä harjoittelemaan pukemista, tutkii (ja silloin on paikoilaan), ihmettelee, selaa kirjoja (2min kerrallaan), mutta ei siis koskaan ole parkkeerannut äidin tai isän jalkojen viereen möllöttämään. Ei minkään ikäisenä.

Kun mennään kaupoille, hän ei jaksa kauaa istua rattaissa tai kärryissä, vaan haluaa juosta. Laiha korvike on olkapäillä istuminen, jos äiti leikkii hevosta. Puhuu myös taukoamatta.

Syöttötuolissa istuminen menee, koska syö itse. Keinua jaksaa vaikka 30min putkeen. Kunhan on VAUHTIA! Liukumäki on myös pop. Kaikki, missä mennään lujaa, on hienoa.

Vierailija
7/8 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapseni ei ole kauhean vilkas mutta nyt hänellä on kyllä sellainen kävelemään-vaihe päällä. Ostin valjaat ja kävellään paljon ulkona.

Vierailija
8/8 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hahahahahahaaa XD t: kahden vilkkaan tuplamutsi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme