Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto ko sipuli puuttuu. Voiko nykyaikana lainata naapurista?

Vierailija
15.07.2011 |

Ihan siis kerrostalossa asun enkä yhtään muuten oo tän väen kanssa tekemisissä, moikkaan rappukäytävässä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/19 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman sipulia. Mikä pakko siihen on sipulia saada, jos kaikkea muuta kerran löytyy. Tuohan on nyt vaan pieni kauneusvirhe. Eri asia, jos sulta puuttuisi se lohi.

kuin lohi, sipuli ja peruna. Olis aika köyhää ilman sipulia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskellä päivää ihan ok.

Vierailija
4/19 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(jos uskallan... ehkä edessä on kuitenkin kauppareissu). Mitenkäs valikoin sen, jolla sipulia varmasti on, ettei tarvitse soitella kaikkia ovia? Ehkä jotain vanhempia, mutten tietysti tiedä heidän sukunimiään tai oviaan...

ap

Vierailija
5/19 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kyllä lainattu kananmunia ja leivinpaperia ovat vain jäänet palautamatta!

Vierailija
6/19 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran et nytheti sitä sipulia edes tartte, vaan huomenna vasta..

Vierailija
7/19 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ihmiset olis hiukan välittömämpiä ja tulis spontaanisti vaikka lainaamaan jotain (pientä). Itse asun uudehkolla omakotitaloalueella ja täällä ollaan niiiiin korrekteja ja annetaan toisten olla niin omassa rauhassaan että hyvä jos moikataan. Ärsyttävää. Minä ainakin menisin lainaamaan.

Ja mulla kyllä on varaa antaa sipuli, tai leivinpaperi tai kananmuna ihan ilmaiseksi, en odota palauttamista.

Vierailija
8/19 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää olla sen verran sipulia pakastimessa että pärjää, jos hätä tulee.

Vierailija
9/19 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olen aina käynyt, sitä kautta voi jopa tutustua niihin naapureihin...

Vierailija
10/19 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kyllä lainattu kananmunia ja leivinpaperia ovat vain jäänet palautamatta!

niihin palauttamatta jääneisiin kananmuniin ja leivinpaperiin?

Vierailija
11/19 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä nyt olisi niin tarkkaa muistaako palauttaa. Toki kohteliasta olisi jotenkin muistaa, joko sipulilla, kahvipaketilla tai jotain, varsinkin jos epäilee, että toistekin tarvitsee lainata. Paremmat mahdollisuudet, että naapuri suhtautuu suopeasti lainaamiseen toistekin.

Me autamme mielellämme naapureita, mutta pientä vastavuoroisuutta samalla odottaa. Mies kävi joskus tekemässä parin tunnin nikkarointihommat naapurille. Kovasti lupailtiin korvata jotenkin, mutta eipä ole edes kahvipakettia näkynyt tai vastavuoroista apua. Eipä jakseta seuraavan kerran autella kyseistä naapuria.

Vierailija
12/19 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin lainaisin mielelläni enkä pahastuisi, sanoisin varmaan ettei tarvi palauttaa, mutta itse tuntuu vähän vaikealta mennä...

Siis voin ihan hyvin mennä aamulla kauppaan, mutta yhdellä nöyrtymisellä ja rohkaistumisella voisin siivoilla aamupäivällä ja laittaa lounaan ilman autoilu kaupungilla. Mutta varmaan sisu nousee kaulaan kuitenkin.

ap

Vierailija
13/19 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

iso purkki kaappiin!

Vierailija
14/19 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yöks

muutenkaan en suosi tuollaisia

kiitti silti vinkistä..

Vierailija
15/19 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sipulia, jauhoja jne ja samoin meiltä on käyty lainaamassa. Mutta ollaan muutenkin paljon tekemisissä naapureiden kanssa, joten kynnys ei ole niin korkea.

Vierailija
16/19 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lainannut naapurista mm. leivinpaperia, sipulia ja perunajauhoja, kun autottomana pienen vauvan kanssa se pikainen kauppareissu ei ole niin kovin helppo järjestää.

Olen aina ottanut kolikkokiposta rahaa mukaani ja tarjonnut maksua - niin ei tarvitse muistaa palauttaa...

Vierailija
17/19 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman sipulia. Mikä pakko siihen on sipulia saada, jos kaikkea muuta kerran löytyy. Tuohan on nyt vaan pieni kauneusvirhe. Eri asia, jos sulta puuttuisi se lohi.

Vierailija
18/19 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun en yhtään tykkää tällaisista deklaratiivisista vastauksista, tyyliin "teet sen lohikeiton ilman sipulia"? Jotenkin tungettelevan ja mestaroivan oloista.

Minusta paremmalta tuntuisi nämäkin:

"Mikset sä voi tehdä sitä keittoa ilman sipulia?"

"Kuka urpo laittaa lohikeittoon sipulia?" jne

Vierailija
19/19 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käy huonosti, naapuri ärsyyntyy oman rauhansa rikkomisesta. Jos käy hyvin, saat luotua edes sen pienen suhteen lähellä asuvaan tuntemattomaan ihmiseen.

Varmaankin kaikkia kaupunkilaisia inhottaa arvaamatta soiva ovikello, kaikilla tulee ensin mieleen eteisen siisteys jne... toisaalta varmasti kaikista on mukava tietää, että naapurissa asuu ihan tavallinen ihminen jolle voi halutessaan jutella tai hädän tullen jopa soittaa ovikelloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän