G: Minkä ikäisen lapsen annat hyppiä laiturilta järveen, ettei aikuisellakaan ylety jalka pohjaan?
Kommentit (47)
Molemmat ovat oppineet noin 7-vuotiaana. Sitä ennen kyllä polskivat ja sukelsivat, mutta 7-vuotiaana osasivat oikeasti uida. Eivät ole käyneet vauvauinnissa, mutta uimakoulussa kyllä muutamia kursseja. Nyt jatkavat harrastusta uimaseurassa.
8
Pää kun sukeltaessa osuu pohjaan, se on sitten koko loppuelämä pyörätuolissa.
Osaa uida hyvin, mutta emme anna kenekään lapsen hyppiä laiturilta pääedellä vaikka syvää onkin. Uimahallissa hypimme pääedellä.
kyllä meilläkin tuo 5,5 vuotias on tavis lapsi. Ihan saman ikäisiä lapsia muitakin on ollut sekä uimahyppy- että uintikursseilla, joten en pidä lastani mitenkään erikoistaitoisena. Osa näistä lapsista ui/hyppää paremmin kuin oma lapseni.
Onko tää jotain huonoa huumoria?
Kellukkeillahan ei saisi mennä syväänkään veteen uimaan jos ei osaa uida!
Kellukkeet on VAAN leluja.
Meillä lapset oppi UIMAAN 5- ja 6- vuotiaina mutta toki osasi sukellella ja pysyä pystyssä vedessä ja räpiköidä parivuotiaina. Käsipohjat tuli aika nopeesti.
Uimahallissa hyppivät 5- ja 6- vuotiaina kun alkoi uida ja pääsi pois itsenäisesti vedestä laidalle. Meidän hallilla tämä on rajana hyppimiseen, ettei aikuinen hae lasta vaan vahtii hyppimistä altaan vierestä. Jos lapsi ei pääse altaasta itse sinne hypittyään ei sinne ole menemistä.
Kellukkeiden tai minkään vesikahluulelun kanssa ei saa mennä hyppimään!
joilla lapsi ui jo kolmen kuukauden ikäisenä... No, meillä ihan tavislapset uimataidon suhteen (oletan): 6-vuotias ja 4-vuotias hyppäävät vain sellaiseen veteen, jossa yltää nippanappa pää pinnalle, kun omat jalat maassa. Ja syvemmässä vedessä otan kiinni kädestä. Eivät osaa kumpikaan uida eikä sukeltaa. Eivät pelkää vettä, osaavat käsipohjaa.
opetetaan nykyisin ensin sukeltamaan ja sitten vasta uimaan.
Meillä on sellainen mökkiranta merellä, jossa heti laiturin päässä pohja menee lähes pystysuoraan alaspäin ja siellä on pohjavirtauksia, laivaväylä menee muutamien satojen metrien päässä. Merivesi on tunnetusti suht sameaa Saaristomerellä. Itse olen tietenkin hyppinyt siellä vaikka miten päin kallioilta ja laitureilta kun vaan jotenkin pinnalla pysyin, mutta silloin olikin vähän eri aikakausi :) Toki meilläkin oli pakko olla siinä aikuinen valvoja rannassa ihan teini-ikään saakka.
Meidän nyt 9- ja 8-vuotiaat lapset ovat oppineet kumpikin uimaan 6-vuotiaana niin hyvin, että ovat uimahallissa hyppineet 1 m laudalta ja päädyistä. Silti tuo ranta on mua pelottanut heidän kannaltaan ja ovat saaneet hyppiä aikaisemmin vain pelastusliiveissä. Nyt rohkaisin onneksi mieleni ja lapset saivat hyppiä mielin määrin ja sehän on tietenkin uimisessa ihaninta.
Joku tuolla aikaisemmin kertoi, ettei itse osaa uida kunnolla eikä sukeltaa. Sellaisessa tapauksessa en varmaan antaisi omassa valvonnassani hyppiä ikinä. Mulla on todella hyvä uimataito ja pystyn sukeltamaan syvälle. Silti tajuan mökkirantamme realiteetin, eli hereillä on oltava ja vieressä koko ajan.
KUKAAN kuin pesuvatiin!
t. 42
kyllä ne vanhempana hyppää heti, kun käännät selkäsi. ;-D
heti kun osaa uida takaisin laiturille. Siinähän se taito karttuu kun joka hypyn jälkeen on pakko uida muutama metri.
Itse toki vahdin vieressä.
Pojat oppi yhtäaikaa uimaan riittävästi eli 4 ja 5 vuotiaana ovat saaneet hyppiä.
Eikä siinäkään oo vettä!
No vittu meillä ei saa hyppiä
KUKAAN kuin pesuvatiin!
niin, että portaa joilla pääsee laiturille takaisin on lähellä ja joku on vahtimassa laiturilla.
koska ei itse osaa sukeltamalla pelastaa, ja siksi lapsensa saavat uida vain vedessä jossa ei tarvitse pystyä sukeltamaan saadakseen heidät ylös jos vajoavat pohjaan, ja täällä mammojen mielestä sellainen on väärin! Voi elämä! Ei voi taas muuta sanoa!
Parempi tietysti olisi päästää heidät hyppimään suin päin syvään veteen ja antaa upota jos uppoavat.
Meillä olleet 3- ja 4-vuotiaina jo valmiita. Vauvauinnissa on hypitty aikuisen luo jo pienempänä.
G: Minkä ikäisen lapsen annat hyppiä laiturilta järveen NIIN SYVÄÄN VETEEN, ettei aikuisellakaan ylety jalka pohjaan?
Mun serkku on osannut 4-vuotiaana uida niin hyvin, että kykeni sukeltamaan 2,5m syvästä vedestä kiven pohjasta. Itse kykenin tuohon vasta 10-vuotiaana.
tarvisi kiveltä hyppiä järveen. Meilläpäin onneksi on uimahalleja, niin ei tarvi viedä lapsia minnekän haisevalle järvelle, missä vesi on jotain 21 astetta...