Mikä teitä ISOJEN koirien omistajia vaivaa?
Todella usein kun on pienen koiran kanssa lenkillä, vastaan tulee jonkun lehmän kokoisen mötikän omistaja. Oma pieni koirani ei pidä varsinkaan isoista koirista, vaan todella pelkää niitä, ja näyttää sen myös. Käyttäytyy siis aggressiivisesti ja yrittää paeta.
Todella, TODELLA usein noissa tilanteissa ison ( ja hilpeän&ystävällisen ) koiran omistaja päästää sen ison koiransa suoraan pienen koiran luokse, ja kun sanoo, että älä päästä, niin sieltä tulee iloisesti, että " ei tää tee mitään, tää on tosi kiltti".
Joo, mutta kun ei kiinnosta. Mun koira pelkää, eikä halua tehdä tuttavuutta sun koiraasi, vaikka se olisi itse koirien Dalai Lama, ja syleilisi rakkaudellaan koko maailmaa.
Joten voitteko te isojen koirien omistajat vähän ajatella sitä omaa koiraanne pidemmälle? Ja ei, se ei ole mitenkään söpö ja hauskaa, kun pieni koira yrittää pitää puoliaan ja menee pakoon, yrittää näykkiä isompaa jne.
Kommentit (22)
Mä EN voi sietää pikku fifejä, joita EI kouluteta kunnolla vaan jotka hyökkii lenkillä ja räkyttää hampaat irvessä! Vaikkei vastaan tulisi pelkkä ihminen, ilman koiraa!
T: nöffin ja bassetin omistaja, joka ei voi sietää naapurin terroristi fifiä!
vaan idiootteja ylipäätään.
Mulla taas on isompi koira, jonka kanssa olen käyttänyt hihnakäyttäytymiseen paljon aikaa ja vaivaa, ja muiden koirien kohtaamistilanteet ovat edelleen vaikeita, ellei toinenkin koira ole hihnassa ja kulje selkeästi omaa reittiään.
Silti jatkuvasti törmää näihin idiootteihin, jotka haluavat päästää koiransa vähän haistelemaan, eivätkä joko tee elettäkään hallitakseen koiraansa kun pyydän, että pitäisivät etäisyyttä, ettei tule mitään ikävää tilannetta, tai sitten jopa NAURAVAT.
En voi käsittää tuota käytöstä, enkä sitä, että miksi pitää kerjätä verta nenästään, jos toisen koiran omistaja selkeästi sanoo, että olisi parempi, jos koirat eivät nyt haistele vaan kävellään vaan rauhallisesti ohi.
annetaan iso koira talutettavaksi. Meidän lähellä on yhdessä talossa suurikokoinen kultainen noutaja. Välillä sitä ulkoiluttaa ala-asteikäiset lapset. Meillä oli hoidossa appiväen kääpiösnautseri ja olin sitä ulkoiluttamassa kun tää kultainen noutaja tuli vastaan. Kaksi pientä tyttöä sitä talutti ja eivät todellakaan saaneet yhtään pidettyä sitä koiraa aloillaan, kun se lähti tulemaan kohti. Onneksi ei ollut vihainen tapaus, mutta kieltämättä vitutti kun se hötkysi meidän hoitokoiran päälle koko ajan. En meinannut päästä siitä edes pois, kun se kultainen noutaja päätti vielä seurata ja tytöt vaan "roikkui" siellä hihnan päässä mukana ja kikattelivat. Lopulta kysyin niiltä tytöiltä suoraan, että pitäisikö teistä jommankumman juosta hakemaan isä tai äiti paikalle, jos ette saa sitä koiraa nyt aisoihin? Tilanne loppui onneksi siihen, kun siltä noutajalta lopahti into ja suostui lopulta lähtemään toiseen suuntaan.
Joo, tällaista mä en ollenkaan ymmärrä. Seuraavan kerran, kun vastaavaa tapahtuu, lähden tuon kyseisen kultaisen noutajan kotiovella käymään ja huomautan asiasta. Olipa koira miten kiltti hyvänsä, niin kyllä ulkoiluttajan täytyy olla sellainen henkilö joka saa koiran pidettyä joko sanallisesti tai fyysistä voimaa käyttämällä aloillaan.
mutta aina kun mennään räksyttävän koiran ohi, niin muistan kohtuullisen kovaan ääneen mainita koiralleni "katso kun on vihainen koira, mennään reippaasti ohi".
Mikä siinä on ettei räksyttävien koirien omistajat kouluta koiriaan pois esimerkiksi koirapelosta?
Näin voit olla suuri suojelija ja saat emotionaalista mielihyvää. Jos se Dalai Lama pääsis rauhassa lähelle, niin vois pieni koira kohdata pelkonsa ja päästä sen yli. Sun emotionaalinen tyjjyys jäis täyttymättä.
Ei huolta, meidän lehmä kulkee niin kaukaa agressiivisesti räkyttäviä pieniä koiria kuin vain taitaa. Ei edes vilkaise. Silti tuo naapurikadun isäntä roikottaa kahta räkyttävää rottaa ilmassa valjaistaan. Panikoikaa rauhassa :)
jota tollaset n. 7v ja 9v lapsukaiset ulkoiluttaa... Ovat venakkoja eli tuo voi selittyä silläkin..
Meidän koira (keskikoinen) pelkää vieläkin jotain vieraita koiria (kaksi kertaa tullut toinen koira lenkillä kiinni ja kerran koirapuistossa).
Tuo sharpi siis hyökkii hihnassa ja pitää raivokasta murinaa. Tytöillä on todella pitämistä koirasta ja pari kertaa on käynyt läheltä piti tilanne (menen koiran kanssa ohi ja otan koiran aina toiselle sivulle), kun koira on päässyt tytöiltä pitempään hihnaan.
Olen yrittänyt vanhemmille sanoa asiasta, kun ovat tulleet vastaan, mutta kielimuuri on edessä..
Ja sitten taas meidän talon terroristi pariskunta, joiden koiraa pelkää koko talo. Koira esim. roikkuu parvekkeen kaiteen yli valmiina hyökkäämään, hyökkii nurkan takaa hampaat irvessä jne. Pariskunnan toinen koira lopetettiin, kun se oli jo purrut kolmea ihmistä..
Kyseessä on belgianpaimenkoirat. Ja naapureille on huomautettu asiasta monta kertaa, ei mitään vaikutusta.
Ja mä EN voi sietää pikku räkyttäjiä. Just puhuin yhden puistotutun kanssa, kuinka niiden koiraa meinasi chihu purra. Mies oli ollut isohkon koiransa kanssa lenkillä ja yrittänyt mennä tuon räkyn ohi, koira oli kiltisti hihnassa jne. Tuo toinen omistajapa sitten päästi rakkinsa pitempään hihnaan ja rakki kävi hampaat irvessä hyökkimään. Omistaja ei tehnyt yhtään mitään asialle, kunhan naureskeli!!
Tuo toinen omistajapa sitten päästi rakkinsa pitempään hihnaan ja rakki kävi hampaat irvessä hyökkimään. Omistaja ei tehnyt yhtään mitään asialle, kunhan naureskeli!!
on omistajan ylpeä kommentti, että "näin pienellä koiralla on ison koiran luonto, ei yhtään pelkää tuota ISOA koiraa, kattokaa".
Ikään kuin ISON koiran luontoon kuuluisi vastata jokaiseen räksytykseen... mun ISO koira ei edes vilkaise räyhääviä lamppuharjoja.
Pienten koirien omistajat ainakin täällä kulkee flexit pitkänä ja jos huutaa, että voitko vähän lyhentää narua, niin vastaus: Tää on tosi kiltti ja haluaa tulla tutustumaan!
Joo,o, mutta kun meidän koira ei ole kiltti ja syö sen.. Sitten vasta kun flexin päässä oleva pikkukoira on ihan kohdalla ja oma koira yrittää hyökätä kimppuun, niin ruvetaan paniikissa kelaamaan sitä montametriä pitkää siimaa ja kiljutaan paniikissa, samalla kun se pikkukoira hyppii kuin jojo edes takas.
Nii,in.. Mitä mä just sanoin!
Sama juttu jos kävelet yksinäsi, ollaan aina flexit pitkänä ja koirat hyppii ohikulkijan jaloille.
Itse pidän koiran vieressä ja jos vastaan tulee koira/koiria/pyöräilijä/lapsi/lenkkeilijä tai muuten vaan kävelijä, otan kaulapannasta kiinni ja vedän koiran ihan reiteen kiinni.
Ja niin toimii täällä monet muutkin isojen koirien omistajat. Koirat otetaan sivulle, reiteen kiinni, kun taas pikkukoirat poukkoilee ihan minimissään 1 metrin päässä omistajasta ja räksyttävät niin perkeleesti. Ja useimmiten siis ovat ihan pitkällä narulla/flexillä.
Pienten koirien omistajat ainakin täällä kulkee flexit pitkänä ja jos huutaa, että voitko vähän lyhentää narua, niin vastaus: Tää on tosi kiltti ja haluaa tulla tutustumaan!
Joo,o, mutta kun meidän koira ei ole kiltti ja syö sen.. Sitten vasta kun flexin päässä oleva pikkukoira on ihan kohdalla ja oma koira yrittää hyökätä kimppuun, niin ruvetaan paniikissa kelaamaan sitä montametriä pitkää siimaa ja kiljutaan paniikissa, samalla kun se pikkukoira hyppii kuin jojo edes takas.
Nii,in.. Mitä mä just sanoin!
Sama juttu jos kävelet yksinäsi, ollaan aina flexit pitkänä ja koirat hyppii ohikulkijan jaloille.
Itse pidän koiran vieressä ja jos vastaan tulee koira/koiria/pyöräilijä/lapsi/lenkkeilijä tai muuten vaan kävelijä, otan kaulapannasta kiinni ja vedän koiran ihan reiteen kiinni.
Ja niin toimii täällä monet muutkin isojen koirien omistajat. Koirat otetaan sivulle, reiteen kiinni, kun taas pikkukoirat poukkoilee ihan minimissään 1 metrin päässä omistajasta ja räksyttävät niin perkeleesti. Ja useimmiten siis ovat ihan pitkällä narulla/flexillä.
pikkufifit poukkoilee, räksyttää, murisee ja haastaa riitaa.
Seuraavan kerran kun pieni moppi juoksee vapaana mun koiran luo,niin mä en pidä enää koiraa tiukassa otteessa. Että hauhau vaan
en anna haistella vieraita koiria, vain tuttuja kamuja. Olen opettanut koiraa kulkemaan namujen ja kehujen avulla hiljaa ja suoraan vieressäni ohi, siis sujuva ohitus ilman remmiräyhää. Silti jotkut ihmiset suorastaan työntävät koiraansa, koosta riippumatta koirani luo vaikka näkevät että emme ota kontaktia ja olemme ohittamassa. Sitten pitää sanoa että "ohitamme", sekään ei aina mene perille, ärsyttävää tosiaan !
Meillä oli talvella tällainen tilanne.
Ollaan koiran kanssa opeteltu miten kohdataan vastaantuleva koira (kun muutettiin maalta kaupunkiin). Ja hyvin on vanhakin koira uudet temput oppinu. Vastaan tuli pikku tiibetinspanieli. Minä syrjäsin ihan ojaan jotta pääsemme vaivatta ohi. Koirani hillitsi itsensä hienosti, niin eiköhän tämä vastaan tuleva taulapää anna omalle pikku piskilleen löysiä ja päästä sen mahollisimman lähele minun koiraa. Itse olin raskaana ja pitäminen oli sitten jo haastavaa tämmösessä tilanteessa. Onneksi sain käskyillä hillittyä koirani. Teki mieli kysyä tältä koiranomistajalta että tahtooko oikeasti testata mitä tapahtuu jos nämä kaks pääsee nokasusten.
Ärsyttävää!!!
Todella usein kun on pienen koiran kanssa lenkillä, vastaan tulee jonkun lehmän kokoisen mötikän omistaja. Oma pieni koirani ei pidä varsinkaan isoista koirista, vaan todella pelkää niitä, ja näyttää sen myös. Käyttäytyy siis aggressiivisesti ja yrittää paeta.
Todella, TODELLA usein noissa tilanteissa ison ( ja hilpeän&ystävällisen ) koiran omistaja päästää sen ison koiransa suoraan pienen koiran luokse, ja kun sanoo, että älä päästä, niin sieltä tulee iloisesti, että " ei tää tee mitään, tää on tosi kiltti".
Joo, mutta kun ei kiinnosta. Mun koira pelkää, eikä halua tehdä tuttavuutta sun koiraasi, vaikka se olisi itse koirien Dalai Lama, ja syleilisi rakkaudellaan koko maailmaa.
Joten voitteko te isojen koirien omistajat vähän ajatella sitä omaa koiraanne pidemmälle? Ja ei, se ei ole mitenkään söpö ja hauskaa, kun pieni koira yrittää pitää puoliaan ja menee pakoon, yrittää näykkiä isompaa jne.
Entien ottaa päähän just sun tyyliset pikkupiskien omistajat....kiva kävellä ison koiran kanssa ihan rauhassa se ei räyhää ei räkytä..mulla onkin Borzoi..;)
Kutu se koirakuiskaaja kotiisi teillä on se ongelma ei meillä.
Meillä on erittäin hyväkäytöksinen chihu, ei mikään räksyttävä fifi. Koira on opetettu, ettei se saa moikkailla muita, ihan vain hyvän käytöksen ylläpitämiseksi, konfliktien välttämiseen (ne ihanat hyväkäytöksiset ja kiltit piskit nyt vain sattuu kilahtamaan ja käymään kiinni, näin käynyt kolmesti) ja tartuntatautien ehkäisyyn. Jotkut vain eivät tajua, että meitä ei tulla moikkaamaan koiran kanssa, vaikka koira ei ketään halua hengiltä repiä tai pelkää. Parhaiten tähän toimii, kun sanoo koiralla olevan nenäpunkkihoito päällä :D Ei tarvitse selitellä. Vaikka koira käyttäytyisi miten, ei voida olettaa että tervehtimään pääsisi. Kaikista sattuneista syistä meillä ei moikkailla koiria hihnassa, eikä kyllä vieraita koiria ylipäätään. Chihusta meinasi nimittäin tulla sakun välipalaa, kun vapaana ollut saku äkkiarvaamatta juoksi koiramme kimppuun. Niin miksi chihun omistajat nostavat koiransa syliin... Itse otan, jos näen isomman koiran olevan vapaana tai käyttäytyvän uhkaavasti, vaikka oma koirani käyttäytyykin hyvin.
Vihoviimeisiä räkyttäjiä!!!
Tiedän useammankin chihun, joka yrittää käydä lenkkeilijään kiinni jne.
Oikeita pikku terroristeja! Ja niin helvetin rumiakin!
koirista, jotka aiheuttaa eniten purentavammoja.
Listan kärjessä oli
1. Chihuahua
2. Shih Zu
3. Mäyräkoira
Pittbullit kumppaneineen olivat kaukana takana.
Tutkimus oli julkaistu USAssa ja AKC:n sivuilta pääsi siihen.
Vihoviimeisiä räkyttäjiä!!!
Tiedän useammankin chihun, joka yrittää käydä lenkkeilijään kiinni jne.
Oikeita pikku terroristeja! Ja niin helvetin rumiakin!
Esim. kaverini punttiin on käynyt lenkillä oleessa pari räkyttäjää.
Samoin yks puistotuttu valitteli, että hänen lapsensa kimppuun oli meinannut käydä chihu koulumatkalla.
Eli usko pois, kyllä nuo sekasikiöt pitäisi tappaa!
Harvemmin noita koulutetaan kunnolla, kun ne on muka niin söpöjä!
Sinun kannattaisi (tai olisi kannattanut) yrittää sosiaalistaa koiraasi niin, että se olisi saanut tilaisuuden tutustua muihin koiriin, isoihin ja pieniin, niin että se saisi niistä myönteisiä kokemuksia. On nimittäin aika rasittavaa, kun yhden lenkin aikana vastaan saattaa tulla puoli tusinaa näitä pelkääviä räyhääjiä.
Jokainen koiranomistaja on vastuussa oman koiransa käyttäytymisestä.