Minkä ikäisiä olette, kun asuntolainat maksettu pois??
Jos katsotaan siis nykytilannetta, nykylainat nykymaksuajoilla. (Niin että kaikki maksettu, jos on useampi laina).
Meillä minä olen joku 56-57 ja mies 61-62 v.
Kommentit (108)
Pääkaupunkiseudun ulkopuolella on halvempaa, jää rahaa elämiseenkin.
mutta minä noin 55v ja mies 58v. Jos ei siis oteta lisää lainaa. Nyt ollaan 34v ja 37 v
Olemme silloin ehkä 52v. ja 54v., lainaa on tosi vähän jäljellä, joten enemmän verotussyistä enää pidetään.
Meillä ikää nyt 39v. ja 41v.
Riippuu tietysti noista koroista ja sitten siitä, minkä ikäisenä eläkkeelle edes päästetään parin kymmenen vuoden päästä.
Mutta pysyypähän tulotaso suunnilleen samana. Mikä nyt menee pankille jää sitten eläkkeellä saamatta, mutta käyttövarat ovat vakiot.
39-vuotiaana. Siis minä. Mieheni maksusuunnitelmaa en tiedä. Pidempi se kuitenkin on kuin minulla.
40-45 -vuotiaita, kun tällä hetkellä kaikki asunnot jotka olemme ostaneet on maksettu pois. Tarkoitus olisi kuitenkin lyhentää nopeammin heti, kun saan opiskeluni loppuun.
mutta miehen palkka tulee kolminkertaistumaan, joten maksamme tulevaisuudessa enemmän.
Lyhennyserät ovat niin pieniä, että elo ei mene liian tiukaksi nyt kun lapset tarvitsevat eniten. Lainat: Asunto+auto+korot vievät noin 1000e/kk
Saldona on sitten iso, täysin remontoitu okt lähellä 100 000 asukkaan kaupungin keskustaa.
Minä silloin 30 ja mies 47.
Sitten tarvitaankin heti uusi laina kun pitäisi rempata kylppäri, keittiö ja vessa.
Eli asuntolaina maksettu 3 vuoden ja 1 kuukauden päästä. Minulla silloin ikää 31-vuotta ja miehellä 35-vuotta. Asumme Helsingissä kolmiossa.
Ollaan tosin nostamassa lyhennyserää isommaksi heti kun menen takas töihin.
Silloin laina-aika lyhenee.
Mutta putkiremppa voi vähän pidentää tota :(