Minkä ikäisiä olette, kun asuntolainat maksettu pois??
Jos katsotaan siis nykytilannetta, nykylainat nykymaksuajoilla. (Niin että kaikki maksettu, jos on useampi laina).
Meillä minä olen joku 56-57 ja mies 61-62 v.
Kommentit (108)
Lainan määrä ja asunto Mielenkiintoista olisi tietää myös lainan määrä ja millainen asunto kaupungissa vai maalla.....
Eli jugend-aikakauden kivikerrostalokaksiosta Suomen mittapuulla isosta kaupungista. Alun alkaen lainaa oli 60000,-. Saan siis maksettua pois ennen 40. ikävuotta.
t. 12
Eli 3 vuotta ja laina on kuitattu. Alunperin laina aika oli 10-vuotta eli 7-vuotta jo makseltu. Helsingistä merinäkymällä, hyvät kulkuyhteydet ja palvelut vieressä. kolmio saunalla kerrostalo 81m2. Silloin oli uudiskohde eli valmistui vuonna 2004. hinta oli yli 250 000 ja alle 300 000.
38 ja 39, mutta tarkoitus olisi velkaantua lisää...
asunto 100 m2 rt tre ja laina nyt maksettu
minä 33 ja mies 38.
Ja kyse omakotitalo-lainasta ja talo kaakkois-suomessa.
Ja jossain vaiheessa on päätetty muuttaa isompaan, tai vaihtaa kaupunkia työn takia. Otettu uusi laina. Asuntokauppoja on tehty vuosien varrella 6 x mutta asunnot eivät ole olleet velattomia myyntihetkellä.
Nyt on asuntolainaa 14 vuotta eteenpäin. Olemme tuolloin 56v. ja 58v.
mutta laina-aika tulee venymään roimasti korkojen noustessa, kuten varmaan suurimmalla osalla velallisista.
Asunto on kerrostaloneliö Tampereen keskustan liepeillä.
Viime vuonna maksettiin. Alunperin laina-aika oli 15v, mutta 5 vuodessa maksettiin.
45 v. olisi tarkoitus saada maksettua, mutta voipi olla, että ennen sitä otan jo uutta lainaa.
Asuntolainat on näillä näkymin maksettu 8v päästä eli olen silloin itse 44v ja mies 45v.
Alunperin lainaa oli yhteensä 227 000€
siinä himpun alle 50-vuotiaita, kun saadaan tämän asunnon laina maksettua. Laina on juuri otettu, joten maksettavaa riittää vielä.
jos maksetaan nykyiseen pelkästään vakiolyhennykset. Ollaan kyllä maksettu joka vuosi myös ylimääräisiä lyhennyksiä, joten ehkä vähän aikaisemmin, mikäli ei jouduta ottamaan lisää lainaa remontteihin.
Nyt ollaan 45-v ja meillä on 130m2 rivari pk-seudulla.
Kaksi lainaa, ykkös- ja kakkosasunto.
4:llä eri maksuaikataululla, joista on 3 maksettu pois, mm. mökkilaina. 1400 euron erä on kutistunut 200 euroon. Kiristämme syksyllä maksuaikataulua, kun korot on kerran alhaalla. Veikkaisin että velattomuuteen menee n. 3 vuotta Ollaan silloin max. 44 v. ja 40 v.
eli nelisen vuotta vielä. Asunto 130 neliötä paritalossa Helsingissä.
Mielenkiintoista olisi tietää myös lainan määrä ja millainen asunto kaupungissa vai maalla.....