Minkä ikäisiä olette, kun asuntolainat maksettu pois??
Jos katsotaan siis nykytilannetta, nykylainat nykymaksuajoilla. (Niin että kaikki maksettu, jos on useampi laina).
Meillä minä olen joku 56-57 ja mies 61-62 v.
Kommentit (108)
Lähivuosina, minä olen 46 ja mies 52 tällä hetkellä.
Olimme pitkään velattomia, mutta minä 41v:nä ja mies 44 v:nä otettiin uusi laina, kun muutettiin isompaan asuntoon. Tästä nyt 10v ja laina maksettu viimeistään, kun olemme 53v ja 56v eli 2,5 vuotta maksuja jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
45
Meilläkin siis jo yksi velaton kerrostalo, mutta rakensimme omakotitalon 2012. Ja se on velaton 2019.
Olin 35 ja mies 36. Kolme vuotta sitten.
Ekallakerralla olin n 35, toisella kertaa n 45. Varmaan kakkosasuntoon otamme vielä lainaa.
Hmm. Mulla aika eri tilanne. Avioeron myötä ostin yksin loputkin isosta omakotitalosta Helsingissä. Lainaa piisaa 68-vuotiaaksi asti. Toisaalta lasten muutettua kotoa voin nostaa kuukausittaista lyhennystä tai muuttaa pienempään.
Olin 32. Miehellä on vielä lainaa, joka on kai maksettu joskus vähän alle 50-vuotiaana.
200 m2 kivitalo Kanta-Hämeessä, laina-aikaa jäljellä n. 8 vuotta. Olen siis silloin 48 v.
En tiedä otanko koskaan, vai odotanko vaan perintöä.
Tavoitteeni on maksaa laina loppuun 35,5 vuotiaana.
34 ja mies 37. Vielä n.3-4v jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Olemme silloin ehkä 52v. ja 54v., lainaa on tosi vähän jäljellä, joten enemmän verotussyistä enää pidetään.
Meillä ikää nyt 39v. ja 41v.
Mitäköhän ne verotussyyt ovat? Jos lainaa on vähän jäljellä se asuntolainavähennys on vuodessa ihan mitätön summa.
Minä 50 ja mies 46. Nyt oon 35 ja mies on 31. Jos siis kuvittellaan et asutaan tässä ensiasunnossa sinne saakka/ei tule lisää lainaa/maksusuunnitelma pysyy ennallaan jne.
Aikeissa on kyllä etsiä omakotitalo ja ottaa vähän lisää lainaa, nyt asutaan rivarikolmiossa.
Iät 42 ja 43 jäljellä lainaa toisella 3 vuotta, toisella 6 vuotta.
Ensiasunto yksin ostettuna Tampereelta. Velaton 39-vuotiaana.
Olen 56-vuotias. Lapsi täyttää silloin 18 ja oletettavasti muuttaa pois kotoa opiskelemaan, jos kaikki käy hyvin elämässä. Aion silloin ottaa uuden lainan ja ostaa hänelle kaksion opiskelupaikkakunnalta.
Ollaan 50&52 silloin. Nyt 24&27.
50wee eli wanha :D