Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaako tämä ihminen tahallaan joko miestäni vai koko perhettä

Vierailija
13.07.2011 |

Lastemme mummo:

- soittaa ja kertoo kun toiset lapsenlapset ovat kylässä, perään hihkaa kun ne tulevat seuraavanakin vkonloppunakin..ja tiedetään että ovat viikko siitä lähdössä 3 viikoksi ulkomaille yhdessä.

- kun meidän lapsi on hänen luonaan, muutaman tunnin illalla, kylään tulee heti myös nämä toiset lapsenlapset / vanhemmat..mutta kun heidän lapset on kylässä, meidän lapsia ei koskaan pyydetä silloin kylään. Koen siis että senkin pienen ajan pitää nämä toiset lapset olla mukana kun meidän lapset saisi olla mummon kanssa. Miksi ihminen tekee näin?

- Sitten on nämä toiset vanhemmat ( joiden lapsi siis koko ajan mummon hoidossa ) soittelevat meille ja kertovat kun pääsevät taas viettämään parisuhdeaikaa ( 1-2/ kk ) , ja me kun ollaan miehen kanssa päästy oikein kunnolla kahdestaan koko viikonlopuksi silloin kun lapsia ei vielä ollut. Yhdeksi illaksi / yöksi on päästy viimeksi 2v. sitten.

On paljon asioita, miten tämä kyseinen henkilö / henkilöt ovat minua ja miestä loukanneet, sekä yhdessä että erikseen. Tällä hetkellä elämässämme on vaikeaa, tarvitsisimme tukea, apua lasten hoitoon, mutta sitä emme saa, vaan ilkeilyä ja päsmäröintiä. En jaksa enää, olen masentunut, itkuinen ja väsynyt näihin ihmisiin.

Onko tuo teidän mielestä enää normaalia käytöstä?

Olisiko jo syytä vaan laittaa tiet erisuuntiin ja antaa lasten päättää isompana haluavatko olla kyseisten ihmisten kanssa?? Miestä eivät kyseiset ihmiset enää kiinnosta, näkee niitä vaan pakosta, mutta itse otan kaiken todella henk.koht. ja olen tosi herkkä vatvomaan ja miettimään asioita liiankin paljon.

Kommentit (101)

Vierailija
1/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taidat olla hiukan liian väsynyt ajattelemaan selvästi.

Ilmeisesti muut lapset ovat isompia eikä mummo oikein jaksa/pysty olla noin pienen kanssa kovin pitkään.

Vierailija
2/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerro asianosaisille mikä sinua on loukannut ja miksi. Eivät varmaan lue ajatuksia. Näin pystyvät myös selittämään asiat omasta näkökulmastaan.

Tai kannattaa edes kertoa se, että teillä on rankkaa ja tarvitsisitte tukea. Joskus pitää pyytää sitä mitä tarvitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerro asianosaisille mikä sinua on loukannut ja miksi. Eivät varmaan lue ajatuksia. Näin pystyvät myös selittämään asiat omasta näkökulmastaan. Tai kannattaa edes kertoa se, että teillä on rankkaa ja tarvitsisitte tukea. Joskus pitää pyytää sitä mitä tarvitsee.

Vierailija
4/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei ole tyttären lapsia.

Vierailija
5/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiselvästi kyseessä on tahallista ilkeilyä. Ehkä mummo yrittää vihjailla, että jotkut luottavat häneen lastensa hoidossa. Ehkä hän on saanut sellaisen kuvan, että te ette luota, kun ette pyydä, mangu ja vonkaa häntä hoitamaan lapsianne. Tai sitten hän vain on ilkeä.

Suosittelen ihan avointa ja puhdistavaa keskustelua, jonka jälkeen voitte/miehesi voi päättää, katkotaanko välit sukuun lopullisesti. Keskutelussa siis näiltä ihmisiltä kysytään, miksi käyttäytyvät noin epäreilusti teitä kohtaan. Ihan siis perusteluja. Kysytte myös tältä toiselta perheeltä, miksi mainostavat mummon epäreiluutta ja eikö se enemmänkin hävetä. Kun saatte tietää syyt, voitte miettiä, miten jatkaa siitä eteenpäin. Tärkeää on kuitenkin, että mies pääsee sanomaan äidilleen ja sisarukselleen, miten tilanne häntä loukkaa ja mitä tuntemuksia se on hänessä nostattanut. Kun toiset tietävät tilanteen, ei tule epäselvyyksiä, miksi välit on katkottu.

Apua voitte varmasti saada muualtakin tai sitten ihan suoraan näiltä ihmisiltä pyytämällä. Voitte käyttää myös ihan maksettua apua, naapuria, opiskelijatyttöä jne. Ei sen avun tarvitse aina tulla mummolta tai edes lähisukulaisilta. Tärkeintä on kuitenkin, että osaatte sitä apua pyytää, ettekä jää yksinään vatvomaan huonoa tilannettanne.

Vierailija
6/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuoro työstään silloin kun eniten tarvitaan apua..kun tämä toinen mummo istuu persillään kotona ja hoitaa toisia lapsia..ja siis tietää että tarvitaan apua, ei vaan halua sitä antaa.

Vierailija
7/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ukkos hoitaa suhteet vanhempiinsa, pääset helpommalla.

Vierailija
8/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten siksi tämä toinen mummo olisi tärkeämpi ja haluttais enemmän apua häneltä. Ihan oikeasti musta tuntuu et mun ulkomailla asuva äiti hoitaa lapsia enemmän kun tämä lähimummo..ja silloin asiat on TOSI huonosti

Vierailija
9/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen sijaan että vaatisit miestäsi hoitamaan omaa lastaan, syyllistät anopin. Miksi miehen pitää olla niin kiinni äidissään, että äidin pitää hoitaa teidän lapset?

Miksi lapsesi pitää olla kahden mummon kanssa eikä niin, että on serkkuja seurana? Mukavampi lapselle on lapsiseura kuin mummolle epätoivolla yrittää keksitä riiviölle tekemistä.

Olet masentunut ja itkuinen ja väsynyt, koska et edes halua itse muutosta vaan haluat maailman ympärilläsi muuttuvan. Entä jos kasvaisit aikuiseksi?

Vierailija
11/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tiennyt sen sydämmessäni vuosia..kunhan halusin vielä kysyä ulkopuolisilta..varmistaa asia, itse kun ei aina lähelle näe selvästi ja järkevästi.

Ilmiselvästi kyseessä on tahallista ilkeilyä. Ehkä mummo yrittää vihjailla, että jotkut luottavat häneen lastensa hoidossa. Ehkä hän on saanut sellaisen kuvan, että te ette luota, kun ette pyydä, mangu ja vonkaa häntä hoitamaan lapsianne. Tai sitten hän vain on ilkeä. Suosittelen ihan avointa ja puhdistavaa keskustelua, jonka jälkeen voitte/miehesi voi päättää, katkotaanko välit sukuun lopullisesti. Keskutelussa siis näiltä ihmisiltä kysytään, miksi käyttäytyvät noin epäreilusti teitä kohtaan. Ihan siis perusteluja. Kysytte myös tältä toiselta perheeltä, miksi mainostavat mummon epäreiluutta ja eikö se enemmänkin hävetä. Kun saatte tietää syyt, voitte miettiä, miten jatkaa siitä eteenpäin. Tärkeää on kuitenkin, että mies pääsee sanomaan äidilleen ja sisarukselleen, miten tilanne häntä loukkaa ja mitä tuntemuksia se on hänessä nostattanut. Kun toiset tietävät tilanteen, ei tule epäselvyyksiä, miksi välit on katkottu. Apua voitte varmasti saada muualtakin tai sitten ihan suoraan näiltä ihmisiltä pyytämällä. Voitte käyttää myös ihan maksettua apua, naapuria, opiskelijatyttöä jne. Ei sen avun tarvitse aina tulla mummolta tai edes lähisukulaisilta. Tärkeintä on kuitenkin, että osaatte sitä apua pyytää, ettekä jää yksinään vatvomaan huonoa tilannettanne.

Vierailija
12/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei toiset isovanhemmat ole kiinnostuneet lapsista ollenkaan eli ei edes niistä toisistakaan ole apua.

että en osaa sanoa,muuta kun empatiaa,tiedän miltä tuntuu!

Vierailija
13/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten siksi tämä toinen mummo olisi tärkeämpi ja haluttais enemmän apua häneltä. Ihan oikeasti musta tuntuu et mun ulkomailla asuva äiti hoitaa lapsia enemmän kun tämä lähimummo..ja silloin asiat on TOSI huonosti

Anna osa lapsista pois, jos et niitä jaksa hoitaa, mutta jaksat tehtailla!

Vierailija
14/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvinkasvatettuja lapsia. Heillä on oikeus nauttia ajasta lasten kanssa.

Siksi kukaan ei voi pakottaa ottamaan ilkeitä, riehuvia, tottelemattomia ipanoita hoitoon vain siksi, että nämä sattuvat olemaan sukua.

Kyllä minäkin sinulle kehuisin, miten meidän lapsia hoidetaan ja teidän ei, koska tietäsin, että hirviölapsia ei synny, ne kasvatetaan.

Vierailija
15/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin mieheni ja minä hoidamme lapsemme itse koko ajan, siksihän minä täällä asiaa kerron..koska emme saa apua.

Jos serkut on joka vko mummolla ja meidän lapset 1 x /2kk niin miksi ei lapseni saisi mummon huomiota silloin kokonaan??

Miksi haukut lastani riiviöksi??? Miksi vain LAPSI yksikössä??

Kun osoitat olevasi noin viisas, varmaan tiesit että meillä on 3 lasta, 9v,5v,3v..vanhin syöpäsairas..siksi tarvisemme apua aikaajoin enemmän koska olemme paljon sairaalassa..mutta tämänhän sinä varmaan tiesit, halusit olla vain ilkeä. En halunnut sairaudesta kertoa heti koska halusin neutraalin mielipiteen asiasta..Onko väärin pyytää apua läheltä silloin 5 ja 3v. kuin aina viedä ulkopuoliselle eli vuorotarhaan, että voimme olla esikoisemme luona sairaalassa edes välillä miehen kanssa yhdessä. Muuten hoidamme sairaalan ja kodin keskenään vuorotellen yksin. Ulkomailta äitini tulee onneksi pääsynsä mukaan apuun myös.

Mikä siis sinä ihmisenä olet minulle sanomaan, että maailma pyörii ympärilläni, tai no pyöriihän se, 2 sellaista, sairaalaelämä ja kotielämä..Miksi en saisi olla sen ympärillä..hoitaa rakasta lastani sairaalassa, tukea häntä kun hän oksentaa, pitää kädestä ja hymyillä ja sanoa että kaikki hyvin. Itkeä yksin käytävällä puhelimeen miehelle kun hän hoitaa kodin yksin ja 2 tervettä lasta.

Minulla olisi monta sanaa sanottavana sinunlaisesta ihmisestä..mutta lainaan yhden viisaan kirjoittajan sanoja, hän sanoi minulle nämä: entä jos kasvaisit aikuiseksi?

ja sen sijaan että vaatisit miestäsi hoitamaan omaa lastaan, syyllistät anopin. Miksi miehen pitää olla niin kiinni äidissään, että äidin pitää hoitaa teidän lapset? Miksi lapsesi pitää olla kahden mummon kanssa eikä niin, että on serkkuja seurana? Mukavampi lapselle on lapsiseura kuin mummolle epätoivolla yrittää keksitä riiviölle tekemistä. Olet masentunut ja itkuinen ja väsynyt, koska et edes halua itse muutosta vaan haluat maailman ympärilläsi muuttuvan. Entä jos kasvaisit aikuiseksi?

Vierailija
16/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin ei ole suhteita...ne katkeaa

ja ne katkes. Ja helpommalla olen päässyt. (tän jutun ap.)

Vierailija
17/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kíitos hyvistä kommenteista!

Nyt tiedän, miten toimin kyseisten ihmisten kanssa, eli sinun laltaisen! Kiitos kun olit läsnä!

hyvinkasvatettuja lapsia. Heillä on oikeus nauttia ajasta lasten kanssa. Siksi kukaan ei voi pakottaa ottamaan ilkeitä, riehuvia, tottelemattomia ipanoita hoitoon vain siksi, että nämä sattuvat olemaan sukua. Kyllä minäkin sinulle kehuisin, miten meidän lapsia hoidetaan ja teidän ei, koska tietäsin, että hirviölapsia ei synny, ne kasvatetaan.

Vierailija
18/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä ne toiset lapset on? On eri asia olla koululaisten, kun pienten kanssa on aika raskasta.

Minusta kannattaisi puhua suoraan, että tarvitsette apua ja sitten vasta katkaista välit.

En kyllä ymmärrä ettei hoida lapsianne, kun avuntarve kuitenkin on noin suuri.

Vierailija
19/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kun meidän lapsi on hänen luonaan, muutaman tunnin illalla, kylään tulee heti myös nämä toiset lapsenlapset / vanhemmat..mutta kun heidän lapset on kylässä, meidän lapsia ei koskaan pyydetä silloin kylään."

Ettehän tekään kutsu näitä toisia lapsia mummolaan, kun teidän lapsi on mummolassa. Miksi teidän lapsi kutsuttaisiin kun nämä toiset ovat mummolassa? Mummola on mummola. Sinne saa mennä ketkä vain, jos mummolle sopii. Ei mummolaa voi omia. Meillä parhaimmillaan "pahimmillaan" oli 5 serkkua lisänä mummolassa, kun olimme siellä hoidossa lapsena.

Mä en ymmärrä, mitä ilkeyttä tässä mielestäsi on. Sinuna olisin onnellinen, että teillä ylipäätään on mummola lastenhoitoapuna. Itselläni on kaksi erityislasta, eikä meillä ole mummolaa apuna, ei edes silloin kun toinen lapsi on sairaalassa.

Vierailija
20/101 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai siis isoäitikö systemaattisesti kieltäytyy hoitamasta sinun lapsiasi pyynnöistä huolimatta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi