Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ruokkia 5 henkeä 15 eurolla ensi sunnuntaihin????

Vierailija
13.07.2011 |

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hernekeittoa, puuroa ja näkkileipää kehiin. Ylimääräisistä puuroista voi tehdä rieskaa. Onko kaapissa valmiiksi jauhoja tai puurohiutaleita? Minkä ikäinen on nuorin?



Itsetehty hernekeitto on parasta, mitä tiedän. Teet mielettömän kattilallisen ja sitä perhe syö pari päivää vain parilla eurolla. Meillä oli joulukinkusta jäänyttä lihaa pakkasessa ja sitä sitten pilkoin sekaan, niin tuli tosi ruokaisaa.



Onko teillä marjoja pakkasessa? Voi tehdä välipalaksi tai jälkiruoaksi tai jopa iltapalaksi marjakaurapaistosta. Erilaisia marjoja vuokaan (itse olen tehnyt omenasta ja mustikasta tätä samaa), sitten vähän sokeria päälle ja kaura-voi-sokeriseosta ja uuniin hetkeksi. Mustikat ovat nyt tosi hyviä, niitä vaan keräilemään metsistä koko perhe! Maistuu hyvältä myös puuron seassa aamupalalla.

Vierailija
2/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jauheliha-makaronikeittoa

(perunaa, porkkanaa ja sipulia, vettä, lihalientä (tai suolaa), pippruia ja jauhelihaa. Tee runsaaseen liemeen (vettä ja suolaa / lihalientä) ja lisää loppuvaiheessa makaronia ja halutessa tomaattipyrettä. On täyttävää. Tee iso satsi ja aina muutaman päivän välein uudestaan. aamulla jokaisella kaurapuuro ja illalla vaikka itse leivottuja sämpylöitä. jos sulla vaikka olis esim. öljyä ja kuivahiivaa jo ennestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ jäätelöä jälkkäriksi



Makaroni 1,5€

Kananmunat 1€

Maito 1€

Jauheliha 6€



Porkkanat 2€



Jäätelö 3€



Jää vielä 1€ yli.

Vierailija
4/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sunnuntaihin on vielä pitkä matka

Vierailija
5/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat sellaisen kilon makaronipaketin ja pari tonnikalapurkkia ja teet tonnikalakastikkeen makaroneille. Siitäkin tulee useampi ateria.



Vielä jää rahaa perunoihin. Suosittelen kesäkeittoa. Pakasteherneet eivät ainakaan maksa paljoa, jos tuoreita ei raaski ostaa. Kesäkeiton ongelmana on se, että siitä tulee usein nopeasti nälkä.



Niin, maitoa kyllä tarvitset ainakin tilkka kesäkeittoon, jos ei muuten. Voitteko kutsua itsenne kylään isovanhemmille viikonlopuksi? Hernekeittoa ja tonnikalapastaa riittää ainakin perjantaille, lauantaina sitten kesäkeittoa ja vaikka isovanhemmille syömään illaksi...

Vierailija
6/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jaksaa hämmentää, miten rahatilanne pääsee isossa perheessä tällaiseksi..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta halvimpia perunoita ja lisäksi osta halvinta lihaa mitä löydät kaupasta, tee siitä kastike.

Syö terveellisemmin sunnuntain jälkeen :)

Vierailija
8/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillesi? Siskollesi? Anopillesi? Heille voi hyvin kertoa totuuden ja kysyä, että voisitteko mennä heille syömään päivän pääateriat.



Jos sulla on luottokorttia tai Stokkan korttia tms. joka veloitetaan vasta myöhemmin, käytä sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ilmaista kun käy mustikassa.

Vierailija
10/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on S-etukortti ja pyrin keskittämään ostokset mahdollisimman pitkälle. Säästän bonukset pahan päivän varalle, yleensä ehtii kertyä kymmeniä ellei satojakin euroja! Jos "pahaa päivää" ei tule, niin bonuksilla voi tehdä vaikkapa jouluostoksia tai vaikkapa vanhempien hotelliyöreissun johonkin isompaan kaupunkiin. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jaksaa hämmentää, miten rahatilanne pääsee isossa perheessä tällaiseksi..?

myös oman maailmankuvasi ulkopuolta, niin saatat ehkä alkaa tajuta.

Vierailija
12/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai nakki/makkarakastike ja perunat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin jos pieniä lapsia jotka tarvitsee maitoa.no jos sulla on puurohiutaleita ja jauhoja+hiivaa+öljyä niin sitten ehkä onnistuu että saat aamu-ja iltapalat "ilmaiseksi" eli ei tarvi sis. tuohon 15egeen

Vierailija
14/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kallista ruoka on:O Vajaa sata markkaa ei nykyään riitä mihinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 4

Vierailija
16/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillesi? Siskollesi? Anopillesi? Heille voi hyvin kertoa totuuden ja kysyä, että voisitteko mennä heille syömään päivän pääateriat.

Jos sulla on luottokorttia tai Stokkan korttia tms. joka veloitetaan vasta myöhemmin, käytä sitä.

t.ohis, jonka omat sukulaiset 600km ja miehen 850km:n päässä

Vierailija
17/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidillesi? Siskollesi? Anopillesi? Heille voi hyvin kertoa totuuden ja kysyä, että voisitteko mennä heille syömään päivän pääateriat.

Jos sulla on luottokorttia tai Stokkan korttia tms. joka veloitetaan vasta myöhemmin, käytä sitä.

t.ohis, jonka omat sukulaiset 600km ja miehen 850km:n päässä

Vierailija
18/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

peruselintarvikkeita. Meillä tuollaisessa tilanteessa kuivakaapin sisältö säilykkeineen riittäisi perheelle monen moneksi päiväksi ruoaksi. Pakastimesta ja kasvimaalta täydennystä.

Vierailija
19/19 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paketti voita, pari sipulia, kaurahiutaleita ja maitoa.



Pottuja kuppikastikkeen kera (eli silputtua sipulia kuppiin ja kaadetaan päälle kuumaa voisulaa) tästä pääruuat.



Puuroa aamuin illoin. Lapsille maitoa.



Toivottavasti kahvia löytyy kaapista :)



Tsemppiä!



Ehkä kyläily jonnekin auttaisi...