Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukulaiseni kasvattaa pojastaan syrjäytyjän (pitkä juttu)

Vierailija
13.07.2011 |

Lapsi on 8v, hänellä on heikko karkeamotoriikka tutkitusti, ja on ikätasoaan jonkin verran jäljessä. Ei kuitenkaan kehitysvammainen. Eskarin ja koulunaloitusta koitettiin asiantuntijoiden toimesta siirtää.

Äiti vaati että pojan pitää päästä eskariin omanikäisten kanssa samana vuonna. Aloitti eskarin lopulta kesken vuotta. 1-luokalle laitettiin asiantuntijoiden toimesta erityisluokalle.

Nyt äiti sai senkin kumottua ja siirtyy normaalille luokalle 2:lle.

Lapsi on arka, ei uskalla puhua vieraille, eikä edes katsoa päin. Ei leiki ikäisten kanssa, vain äiti kelpaa leikkiseuraksi. Ja mikä pahinta, äiti ei anna lapsen yrittää mitään, ettei vaan satu mitään ikävää. Ei saa kiivetä, ei keikkua eikä oikein mitään. Ettei vaan satu jotain. Ettei vaan toiset lapset sano jotain ikävää jne.

Lapsi on täysin syrjäytynyt ikäistensä jutuista.

Äiti yrittää kovasti tehdä lapsesta ns. normaalia. Harrastuttaa väkisin liikuntaharrastuksia joissa poika ei pärjää, tätä vuodesta toiseen.

Pahoin pelkään että tuo 2-luokka ei tule normaaliluokassa sujumaan, tuntuu että poika on sosiaalisilta taidoiltaan taantunut ihan kokonaan. Mutta saihan äiti tahtonsa läpi. En vain ymmärrä kuka tuosta hyötyy. Ei poika ainakaan.

Oikeasti säälittää se lapsi, viedään viimeisetkin mahdollisuudet.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä pitää tulla luokan paras, lätkänpelaaja, futaaja jne.

Mikä vika on soittotunneissa, luontokerhossa tai partiossa? Tai siinä että jos ei pärjää toisten mukana, on erityisluokalla?

Miksi vanhemmat ei hyväksy lapsensa tilannetta?

Kauheinta lapselle on se, että hänestä yritetään tehdä jotain muuta kuin mihin pystyy.

Vierailija
2/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pojan on Päästävä tavalliseen luokkaan. Poika on käynyt kaikki tutkimukset läpi, ei ole mikään LTO:n mielipide tässä kyseessä.

Jos ei uskalla katsoa päin, ei puhua muille, eikä sitten taidollisestikaan pärjää ikäisellä tasolla, niin miten normaalitasoiseksi pakottaminen auttaa lasta? Hirveät paineet lapsella ja kun ei parempaan pysty:(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on "5:nen"??

Vierailija
4/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapsi onkin ikäisellään tasolla? Huvikseen laitettiin erityisluokalle?

Vierailija
5/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. vastaaja, got it?

Vierailija
6/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta kuin ehkä joku lukivikainen peruskoulun keskenjättänyt luuseri...

Taitaa olla niin, että ap:n omat lapset on äitinsä älyn perineitä riehujia.

Kerro jo, mitä sukua olet tälle parjaamallesi perheelle.

Vierailija
7/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi. Oma lapseni on karkeamotorisesti ikäryhmänsä häntäpäässä, ei mua hävetä yhtään. Aktivoin ja kannustan, mutta en estä elämästä enkä liikkumasta. Yrittämällä oppii.

Ei hänestä tule lätkänpelaajaa eikä telinejumpparia, miksi ei voi antaa jokaisen olla sellainen kuin on? Miksi pitäisi yrittää tehdä lapsesta jotain ihan muuta kuin mihin edellytykset viittaavat?

t. ohis

Vierailija
8/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äiti+poika ovat "perhe".

Ja kyllä se sukulaissuhteen laatu taitaa olla tässä ratkaiseva seikka, kun sitä niin kovasti salaillaan.

Vierailija
11/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on itsellään selkeästi huono koulutus ja oma lapsi on hidas tahvo.

Nyt sitten kadehtii tätä sukulaisnaista kybällä.

Mitä sukua olet hänelle?

Vierailija
12/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi yrittää nyt saada selville sukulaisuutta. Se ei kuulu tähän keskusteluun mitenkään.

Vierailija
13/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on itsellään selkeästi huono koulutus ja oma lapsi on hidas tahvo.

Nyt sitten kadehtii tätä sukulaisnaista kybällä.

Mitä sukua olet hänelle?

Vierailija
14/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tiedän nyt että palstailet täällä. Lankaan menitte.

Vierailija
15/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisluokilla ei ole NAISIA. Oletko itse entinen erityisluokkalainen, kun tuo lukeminen noin aiheuttaa ongelmaa?

Vierailija
16/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin erityiskoulusta ei pääse pois vanhempien vaatiessa.

Erityiskoulusta pääsee pois vain, jos myös ammattilaiset puoltaa sitä.

Ujo ja kömpelökin lapsi voi pärjätä tavallisessa koulussa, koska minä olin sellainen.

Olen muuten työskennellyt erityiskoulussa, niin en ihan mutu tuntumalla puhu.

Erityiskouluista siirretään lapsia tavalliseen kouluun, kun virhearviointejakin tulee.

Tosin kömpelön lapsen pitää saada kiivetä ja mennä normaalisti.

Oma kehitysvammainen lapsemme menee tukka pitkällä muiden lasten kanssa.

Uimakoulua lapsi käy niin kauan, kun on tarpeen.

Se on perheen asia. Lapsi tuskin pääsee kehitysvammaisten ja dysfaatikon uintiryhmiin.

Vierailija
17/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyl oikeen ymmärrä ap:a vaikka luin pari kertaa jutun.

Kyl se varmemmin syrjäytyy siellä erityisluokalla. Mun mielestä äiti tekee oikein että vie lapsen urheiluharrastuksiin, vaikka vähän "pakolla" jos on ujo, usein ovat tyytyväisiä sit jälkeenpäin. Ja kolmatta kertaa uimakouluun, en oikein ymmärtänyt?? Niin kauan käydään uimakoulussa että opitaan uimaan. 8 vuotiaalla on muuten herkkyyskausi vielä motoriikassa hyvin päällä, urheiluharrastuksen aloittamisesta saa vielä hyviä tuloksia.

Usein vanhemmat tietää parhaiten, onko lapsi koulukypsä, täytyy muistaa, että opeille on aina haittaa jos luokalla on joku hitaampi oppija, näistä opet mielellään haluu eroon että pääsee helpommalla.

Vierailija
18/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet joku omasta itsestäsi ihan turhan vaikuttunut kaikkitietäväinen pikku pyrkyri. Luulet itsestäsi nyt selkeästi liikoja, ihan sama mikä olet ammatiltasi tai olet olematta. Luulet muiden ihmisten lasten olevan jotakin sinun koekappaleitasi, mitä he eivät ole, ja käyttäydyt hyvin ämmämäisen ikävästi siltä pohjalta. Inhosin sinua itseasiassa heti tekstisi luettuani ihan vain siksi, koska minä olen myötätuntoinen ihminen. Ja vaikkei asia minua edes mitenkään henkilökohtaisesti kosketakaan, omatkin lapseni kun ovat jo paljon vanhempia.

Sympatiani ovat sen pienen pojan ja hänen huolehtivaisen äitinsä puolella. Anna heidän olla! Miten esimerkiksi LUULET tietäväsi noin tarkasti, kuinka poika käyttäytyy koulussa? Istutko siellä kyttäämässä koko päivän ja joka päivä jonkun toisen perheen lasta? Niin, et edes tiedä kaikkea mitä väität muka tietäväsi. Ujous tai kömpelöys ei ketään haittaisi, eikä todella monia fiksuja ja tuntevia ihmisiä haittaakaan, jollei osa _aikuisista_ olisi tuollaisia tunteettomia ja ahdasmielisiä pikkunatseja kuten sinä asenteinesi! :( Vaikuttaa tämän juoruilualoituksesi perusteella todellakin siltä, että se äiti kyllä tekee kaikkensa pojan vuoksi, ja on huolehtivainen, ehkä vähän liikaakin mutta monethan ovat, kun poikahan ON vasta lapsi. Sä näet omasta ilkeydestäsi katsottuna kaiken niin vääristyneesti kuin itse haluat nähdä. Mä arvelen että sä olet jostakin kateellinen heille tai sitten olet muuten vaan syntymäilkeä ihminen.

Sun olisi syytä keskittyä vaan omien lastesi asioihin, mutta pätemisinnostasi päätellen sulla ei niitä ole? Yrität päteä muiden ihmisten lapsien asioissa? Poikkeuksellisen tympäisevä aloitus jopa av:lla ja voin vaan ihmetellä kuinka alhaisia jotkut naiset voivatkin olla. Menisit kuule vaikka johonkin terapiaan, kun et näköjään tiedä mihin sinä itse loput ja mistä muut alkavat.

Tunnen parikin erittäin älykästä ihmistä, jotka ovat olleet lapsena varmasti hyvinkin tuontyyppisiä. Siihen aikaan oli onneksi vähemmän tuollaisia kapeakatseisia tasapäistäjänaisia pätemisenhaluissaan sorkkimassa. Saivat nekin lapset kasvaa rauhassa sellaisiksi kuin olivat sisimmässään tarkoitettukin, eli niissä tapauksissa älyköiksi.

Vierailija
19/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5. vastaaja, got it?

mikset sitten kirjoita sitä oikein? Häh?

Kirjoitat varmasti myös 'enään' 'kuuleppa' 'ompa'

Lyön vaikka vetoa.

Vierailija
20/80 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet joku omasta itsestäsi ihan turhan vaikuttunut kaikkitietäväinen pikku pyrkyri. Luulet itsestäsi nyt selkeästi liikoja, ihan sama mikä olet ammatiltasi tai olet olematta. Luulet muiden ihmisten lasten olevan jotakin sinun koekappaleitasi, mitä he eivät ole, ja käyttäydyt hyvin ämmämäisen ikävästi siltä pohjalta. Inhosin sinua itseasiassa heti tekstisi luettuani ihan vain siksi, koska minä olen myötätuntoinen ihminen. Ja vaikkei asia minua edes mitenkään henkilökohtaisesti kosketakaan, omatkin lapseni kun ovat jo paljon vanhempia.

Sympatiani ovat sen pienen pojan ja hänen huolehtivaisen äitinsä puolella. Anna heidän olla! Miten esimerkiksi LUULET tietäväsi noin tarkasti, kuinka poika käyttäytyy koulussa? Istutko siellä kyttäämässä koko päivän ja joka päivä jonkun toisen perheen lasta? Niin, et edes tiedä kaikkea mitä väität muka tietäväsi. Ujous tai kömpelöys ei ketään haittaisi, eikä todella monia fiksuja ja tuntevia ihmisiä haittaakaan, jollei osa _aikuisista_ olisi tuollaisia tunteettomia ja ahdasmielisiä pikkunatseja kuten sinä asenteinesi! :( Vaikuttaa tämän juoruilualoituksesi perusteella todellakin siltä, että se äiti kyllä tekee kaikkensa pojan vuoksi, ja on huolehtivainen, ehkä vähän liikaakin mutta monethan ovat, kun poikahan ON vasta lapsi. Sä näet omasta ilkeydestäsi katsottuna kaiken niin vääristyneesti kuin itse haluat nähdä. Mä arvelen että sä olet jostakin kateellinen heille tai sitten olet muuten vaan syntymäilkeä ihminen.

Sun olisi syytä keskittyä vaan omien lastesi asioihin, mutta pätemisinnostasi päätellen sulla ei niitä ole? Yrität päteä muiden ihmisten lapsien asioissa? Poikkeuksellisen tympäisevä aloitus jopa av:lla ja voin vaan ihmetellä kuinka alhaisia jotkut naiset voivatkin olla. Menisit kuule vaikka johonkin terapiaan, kun et näköjään tiedä mihin sinä itse loput ja mistä muut alkavat.

Tunnen parikin erittäin älykästä ihmistä, jotka ovat olleet lapsena varmasti hyvinkin tuontyyppisiä. Siihen aikaan oli onneksi vähemmän tuollaisia kapeakatseisia tasapäistäjänaisia pätemisenhaluissaan sorkkimassa. Saivat nekin lapset kasvaa rauhassa sellaisiksi kuin olivat sisimmässään tarkoitettukin, eli niissä tapauksissa älyköiksi.

hyvin kirjoitettu!