Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

10-kuisen nukahtamisongelma

12.07.2011 |

Mikä avuksi iltoihin, kun 10 kk ikäinen tyttö oppi jokin aika sitten nousemaan tukea vasten, mikä tuo mahdottomasti levottomuutta nukahtamisaikaan..eli tyttö nousee jatkuvasti seisomaan ja huutaa vain, vaikka väsy olisi kuinka.. Yöt menee kyllä sitten aamuun saakka, kunhan vain saa siitä unen päästä kiinni. Ja ennen näitä uusia oppeja nukahti monestikin itsekseen, mutta nyt kun uusia taitoja on tullut kehiin niin niitä sitten harrastetaan jatkuvasti. Pariin kertaan olen nyt syliin nukuttanut, kun en jaksa arvata kuinka kauan vauva jaksaisi seisoskella, jos niin antaisi...ja kun ei se ole pelkkää seisoskelua vaan kitisee myös väsyään, mutta kun ei malta olla seisomattakaan. Päiväunillekin laitto on nykyään hankalampaa. Mitä neuvoja/nukahtamiskoulua suosittelisitte pikkuneidille, joka muuten kyllä nukkuu yöt hyvin aamuun saakka..?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut vähän samantyyppistä ongelmaa suht. samanikäisellä ja kieltämättä korostuu viä kun ollaan vieraassa paikassa reissussa tms. Tuntuu olevan näitä "vaiheita". Meillä ainakin hiukan auttanut isän aktiivisuus, eli mies laittaa sänkyyn ja yöllä mies antaa pullosta maitoa. Äitinä tuppaan jäädä seisoskelemaan viereen ja murehtimaan just tuota kauanko se siinä seisoo ja millon alkaa nukkuun. Välillä kun tuo tuolla vaan seisoo ja huutelee välillä jotain, niin mies käy aina välillä morjestamassa vauvan huoneessa ja laittaa sänkyyn selälleen. Sieltähän ukko tosin nousee taas pystyyn, mutta sit jossain vaiheessa laskeutuu alas ja alkaa nukkumaan. Meillä oli aiemmin unipussi käytössä, mutta nyt otettu pois ku ollu niin kuuma. Unilelua ollaan alettu käyttään ja se aina vaan sängyssä. Nyt muutaman viikon käytön jälkeen paijaa sitä sängyssä ja tullut tärkeäksi. Toki meillä välillä meno mennyt niin hurjaksi, että olen mennyt itse imettämään vauvanhuoneeseen ja vauva nukahtanut syliin. Eli mun vinkki olis yrittää käyttää isää apuna ja sit jos hirmu hermostunut vauva niin sit syliin ja mahdollisesti imetystä/ maitoa pullosta. Toivottavasti olis apua näistä meidän kokemuksista :)

Vierailija
2/2 |
16.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 10kk ja samanlaista touhottamista täälläkin. Tosin poika on oppinut nousemaan tukea vasten 1-2kk sitten, mutta sama meno jatkuu. Mä teen niin, kun nukutan, että oon siinä vauvan lähellä koko ajan (kädet siellä pinniksen patjalla) ja kun vauva menee konttausasentoon, niin käännän sen heti takaisin. Ei siis pääse seisomaan missään vaiheessa. Kun tätä toistoa aikansa jatkuu, niin jäbä luovuttaa ja alkaa nukkumaan. Ihan levottomuudesta ja väsymyksestä riippuen se rumba kestää yleensä 5-10min. Välillä on niin väsy, ettei jaksa pistää vastaan yhtään.

Nyt kun oon tota alkanut tekemään, niin en oo stressannut tota nukkuttamista niin kuin aikasemmin. Selkä ja takareidet on siinä vähän koetuksella, mutta kyllä sen 10 minsaa hyvin jaksaa.

Tsemppiä nukuttamisiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla