Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpaan suuntaan näet tanssijan pyörivän?

Vierailija
12.07.2011 |

Ja pitääkö tulkinta omalla kohdallasi paikkansa?

http://www.teknolelu.fi/tiede/kumpi-aivopuolisko-hallitsee-sinua/

Mulla näyttää vaihtavan suuntaa vähän väliä ja kyllähän noissa molemmissa listoissa on tuttuja piirteitä.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enimmäkseen, vaikka olen todella tunteellinen ihminen.

Vierailija
2/35 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin myötäpäivään ja tunnistan piirteet, sitten vastapäivään ja tunnistan nekin piirteet...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on filimi joka aina välillä vaihtaa suuntaa, aina kun suunta vaihtuu niin pikkasen pätkäsee

Miten aina löytyy joku joka näkee kaikkialla vain salaliittoteorioita? Onko suvussasi skitsofreniaa?

:D

Vierailija
4/35 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten tuo muka voisi tanssahdella myötäpäivään? Vaikuttaakohan psykoottisuus yms mielenterveysongelmat tuohon? Koska multa niitä löytyy!

Vierailija
5/35 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja voiko vahva psyykolääkitys vaikuttaa tuohon että kummalla aivopuoliskolla työskentelee enemmän?

Vierailija
6/35 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on niin huuhaata, että toinen aivopuolisko vain toimisi tai hallitsisi. Aivopuoliskot toimivat koko ajan yhdessä, jos tieto ei siirtyisi niiden välillä, niin ette voisi ajatella tai ylipäätään tehdä mitään. Hengittäminen ja muut alkeelliset toiminnot onnistuisivat. Ihminen käyttää molempia aivopuoliskojaan suunnilleen yhtä paljon eikä ihmisiä voida luokitella esimerkiksi luoviksi tai vähemmän luoviksi sen perusteella :D Luulin, että tämä on ihan yleisesti tiedossa nykyään, mutta näköjään ei...

Vierailija
7/35 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on niin huuhaata, että toinen aivopuolisko vain toimisi tai hallitsisi. Aivopuoliskot toimivat koko ajan yhdessä, jos tieto ei siirtyisi niiden välillä, niin ette voisi ajatella tai ylipäätään tehdä mitään. Hengittäminen ja muut alkeelliset toiminnot onnistuisivat. Ihminen käyttää molempia aivopuoliskojaan suunnilleen yhtä paljon eikä ihmisiä voida luokitella esimerkiksi luoviksi tai vähemmän luoviksi sen perusteella :D Luulin, että tämä on ihan yleisesti tiedossa nykyään, mutta näköjään ei...

Tosiaan toi suunta voi vaihdella kaikilla ihan miten sattuu, eikä mitkään lääkitykset siihen voi vaikuttaa.

Lukaiskaa vaikka tämä, ja erityisesti se vika kappale sieltä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Aivopuolisko

Vierailija
8/35 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tuossa luokiteltiin logiikka "vasemmalle" ja filosofia "oikealle", mikä ei ihan hirveästi lisännyt luottamustani :D

Vierailija
9/35 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se mitään suuntaa edes vaihda. tasaisesti myötäpäivään. miten tossa voi vastapäivää nähdä, tai suunnan vaihtoa? saati pysähtymistä? ihan tottako joku sen niin hahmottaa?

Vierailija
10/35 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pyöri koko ajan eri suuntiin. Nyt se pyörii pelkästään myötäpäivää. Teen tällä hetkellä luovaa työtä, uskon sen vaikuttavan siihen, etten näe nyt kuin myötäpäivän.

Näin empiirisesti siis totean, että ihminen pystyy valinnoillaan ja teoillaan vaikuttamaan siihen, kumpi aivopuolisko hallitsee.

Vierailija
11/35 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se mitään suuntaa edes vaihda. tasaisesti myötäpäivään. miten tossa voi vastapäivää nähdä, tai suunnan vaihtoa? saati pysähtymistä? ihan tottako joku sen niin hahmottaa?

vaihtaa suuntaa jos katsoja niin haluaa.. Itse näen tuon pääsääntöisesti aina ensin vastapäivään pyörivänä mutta saan sen muuttamaan suuntaa halutessani ja taas takaisin.. niin monta kertaa kuin haluan, muuttaa tanssija pyörimissuuntaa. Vaatii vaan vähän keskittymistä ja aivotreeniä.

Että kyllä, on mahdollista.

Vierailija
12/35 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mene edes jakeluun,että voisi pyöriä muuten. ja pitää paikkansa.

Vierailija
13/35 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaukset täsmää.

Vierailija
14/35 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ainakin pyörii. Ihan kuin jokunen vuosi sitten, kun tämän viimeksi näin.

Vierailija
15/35 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on filimi joka aina välillä vaihtaa suuntaa, aina kun suunta vaihtuu niin pikkasen pätkäsee

Vierailija
16/35 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä en voi ymmärtää, miten joku näkee myötäpäivään!! Olen toljottanut vaikka kuinka kauna!! :)

Vierailija
17/35 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä näen sen menevän vain vastapäivään ja mieheni samalla hetkellä näkee sen menevän myötäpäivään.

Ei vaihda suuntaa kummallakaan.

Kun mä näen tanssijan olevan selin meihin, mieheni näkee sillä sekunnilla, että tanssija on kasvot meihin päin.

Tuijotettiin tuota yhdessä kymmeniä minuutteja tänään aiemmin.

Vierailija
18/35 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn "kääntämään" suuntaa katsomalla vähän aikaa tanssijan "ohi"

Näin se vain pyörivän vasemmalle. Sit tuijotin balleriinan ohi vasemmalle ja yhtäkkiä se lähti pyörii oikealle.

Vierailija
19/35 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähtelee kyllä hetkittäin mutta jatkaa sitten taas myötäpäivään. Eikä kyllä vaihtanut suuntaa ainakaan sen 3 minuutin aikana kun tuijotin.

Vierailija
20/35 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ajan, mutta olen sen joskus saanut kääntymään toisinkin päin.