Kumpaan suuntaan näet tanssijan pyörivän?
Ja pitääkö tulkinta omalla kohdallasi paikkansa?
http://www.teknolelu.fi/tiede/kumpi-aivopuolisko-hallitsee-sinua/
Mulla näyttää vaihtavan suuntaa vähän väliä ja kyllähän noissa molemmissa listoissa on tuttuja piirteitä.
Kommentit (35)
vastapäivään, sitten aloin ajattelemaan toiseen suuntaa ja alkoikin menemään myötäpäivään, nyt en saa enää vaihdettua takaisin :D
laskekaa mielessänne kertolaskuja tai miettikää vaikka välillä menneitä tapahtumia. Vaihtuuko suunta sen mukaan kumpaa ajattelette? Mulla vaihtuu!
laskekaa mielessänne kertolaskuja tai miettikää vaikka välillä menneitä tapahtumia. Vaihtuuko suunta sen mukaan kumpaa ajattelette? Mulla vaihtuu!
selvästi vastapäivään mut sit sain kääntymään myötäpäivään.. :)
ei edes ole toista vaihtoehtoa mun mielestä.
Pystyn "kääntämään" suuntaa katsomalla vähän aikaa tanssijan "ohi"
Näin se vain pyörivän vasemmalle. Sit tuijotin balleriinan ohi vasemmalle ja yhtäkkiä se lähti pyörii oikealle.
Pystyn "kääntämään" suuntaa katsomalla vähän aikaa tanssijan "ohi"
Mutta kun aloitin katsomisen, pyöri myötäpäivään.
Ensin pyöri vastapäivään varmaan 1/2-1 minuuttia ja sen jälkeen vaihtoi suuntaa myötäpäivään, eikä suostu enää kääntämään suuntaa. Samallalailla kävi viimeksikin, ku tätä kuvaa katsottiin joskus kuukausia sitten.
Tarkoittaako tämä että ensin ajattelen järjellä, mutta lopulta tunteet saa voiton.
Myötäpäivään tottakai. Yritin jopa katsella tuota siten, että se pyörisi vastapäivään, mutta en onnistunut.
laskin katseen niihin tunnusmerkkeihin, niin silloin se pyöri selvästi myötäpäivään. Ja vähän ajan päästä vaihtui taas!
niin se kääntyy selvästi noin minuutin kohdalla
silloin muutama vuosi sitten tuijottelin tätä niin pitkään että sain sen vaihtamaan suuntaa miten halusin. Nyt se pyörii vastapäivään - mutta kun hetkeksi suljin silmäni ja muistelin lapsuuden kauneinta maisemaa, se alkoikin pyöriä myötäpäivään:)
ei edes ole toista vaihtoehtoa mun mielestä.
En saa millään kääntymään vastapäivään, menee vaan myötäpäivään.
Sain kerran suunnan vaihtumaan kun katsoin tanssijan vasemmalle puolelle melko läheltä. Sitten suljin silmät ja kun avasin niin pyöri taas vastapäivään ja enää en onnistunut suuntaa vaihtamaan.
saan sen vaihtamaan suuntaa niin, että katson tanssijan ohi, samoin kuin taikakuvia katsotaan, eli niin että tarkennat katseesi hetkeksi kauemmas kuin tanssijaan.