Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverin eronneiden vanhempien kesälomat vietetty.

Vierailija
12.07.2011 |

Lapsi ja hänen vanhempansa olettavat nyt, että lapsemme kaveri voi tulla luoksemme ihan joka ikinen arkipäivä hoitoon ja että ruokimme hänet omamme ohella...

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mikä ettei. Mutta ehkä saisitte sovittua kuitenkin jotkut pelisäännöt lapsen vanhempien kanssa.

Minua ei haittaisi, jos meillä olisi koululaisen kaverina joku kaveri joka päivä. Ollaan alkukesä lomalla kotona ja kaikki kaverit ties missä. Vähän on kaveriseuraa vailla tuo meidän lapsi. Onneksi kohta lähdetään itsekin kotimaisemista pois.

Vierailija
2/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni muutaman kaverin vanhemmat ovat tässä viime tai toissa vuonna eronneet ja kyllä tekee todella pahaa seurata tilannetta. Kyllä aikuiset ihmiset ovat sitten perhanan itsekkäitä... Pidetään kynsin ja hampain kiinni omista "eduista" ja se etu on näissä tapauksissa se, että lapset on toisella hoidossa, että saa olla rauhassa. Ja toki jo osalla on sitten uusi rakkaus jo kuvioissa ja silloin tuo itsekkyys vaan pahenee. Lapset kyllä unohtuu aika pahasti välillä. Mutta muista, että lapsi on tuohon aika syytön eikä voi tilanteelle mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole puhunut sanallakaan hoitojärjestelyistä vaan lapseni kaveri varmistaa itse joka ikinen arkipäivä, että saahan hän tulla huomenna luoksemme leikkimään lapsemme kanssa. Olen tehnyt sellaisen havainnon, että me olemme sellainen kiva perhe, jonka luona lapsemme kaverit viihtyvät, mutta vastavuoroisuus ei pelaa kovinkaan hyvin.

Vierailija
4/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kaveri tuli juuri meille. Näin tiesimme, että meidän ainokainen ei ainakaan ole muita häiritsemässä. Varsinkaan perheissä, joissa ei tykätä, että kavereita tulee ja monilapsisissa perheissä, joissa näyttää olevan tekemistä omankin katraan kanssa.

Vierailija
5/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et suoraan kehtaa sanoa niin sano että teillä on oman perheen kesken menoa. Ole aikuinen ja puolusta omaa lastasi. Kurjaahan se on jos lapsesi joutuu sietämään änkeävää kaveria koko kesän.

Vierailija
6/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole puhunut sanallakaan hoitojärjestelyistä vaan lapseni kaveri varmistaa itse joka ikinen arkipäivä, että saahan hän tulla huomenna luoksemme leikkimään lapsemme kanssa. Olen tehnyt sellaisen havainnon, että me olemme sellainen kiva perhe, jonka luona lapsemme kaverit viihtyvät, mutta vastavuoroisuus ei pelaa kovinkaan hyvin.

Mitäpä jos leikkisivät joku toinen päivä jonkun muun kaverin kanssa? Voisko sinun lapsesi mennä jonnekin muulle lapselle leikkimään?

Mua hieman rasittaisi tuollainen.

Vierailija
7/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on pääasia että mun lapsella on seuraa. Mä en oo sopinut mitää lapsien vanhempien kanssa. Meille saa tulla, mutta mä myös ajan kotiin tai ulos jos meillä on menoa. Saatan tarjota syötävää, mutta en ota asennetta että mun on aina ruokittava ne lapset. Mä uskon ja luotan myös siihen että osaavat mennä kotiinsä syömään jos oikein kova nälkä tulee.

Itse olen kotona koska olen äitiyslomalla.

Vierailija
8/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on pääasia että mun lapsella on seuraa. Mä en oo sopinut mitää lapsien vanhempien kanssa. Meille saa tulla, mutta mä myös ajan kotiin tai ulos jos meillä on menoa. Saatan tarjota syötävää, mutta en ota asennetta että mun on aina ruokittava ne lapset. Mä uskon ja luotan myös siihen että osaavat mennä kotiinsä syömään jos oikein kova nälkä tulee. Itse olen kotona koska olen äitiyslomalla.

Vierailija
9/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on se kiva että lapsellasi on kaveri jonka kanssa leikkiä. Kuitenkin kannattaa vaalia myös muita ystävyyssuhteita. Sellaisia joissa kyläily on tasapuolisempaa. Nyt kun lapsen vanhemmat on eroneet niin voi olla todennäköistä ett muuttavat muualle asumaaan. Löytyy uusi kumppani tms... Siinä mielessä on hyvä että lapsella on muutakin seuraa. Yhden kaverin kanssa olo ei ole muutenkaan hyvä, monipuolinen seura on jotenkin kasvattavampaa.

Vierailija
10/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne ei ole lapsmme kaverin vika, mutta Lapsemme kaverin vanhemmat pitivät kesälomansa yhtäaikaa vaikka olisivat voineet ihan hyvin pitää erikseen ja sillä tavoin hoitaa itse lapsensa 8 viikon ajan. AP.

Vierailija
11/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on pääasia että mun lapsella on seuraa. Mä en oo sopinut mitää lapsien vanhempien kanssa. Meille saa tulla, mutta mä myös ajan kotiin tai ulos jos meillä on menoa. Saatan tarjota syötävää, mutta en ota asennetta että mun on aina ruokittava ne lapset. Mä uskon ja luotan myös siihen että osaavat mennä kotiinsä syömään jos oikein kova nälkä tulee. Itse olen kotona koska olen äitiyslomalla.

5 lasta, eikä yhtään haittaa vaikka lapsiluku tuplaantuu lähes joka päivä lasten kavereiden vuoksi. Tykkään lapsista ja meillä viihdytään. Olen oikein mainostanut monille lasten kesähoito-ongelmien kanssa kamppaileville, että aina kun ollaan kotona voi meille tulla. Olen kyllä huomannut, että osa vanhemmista itse ajattelee, että heidän lapsistaan on meille vaivaa, kun omia lapsiakin on paljon ja olen saanut todella vakuutella ettei näin ole. Pitää vain osata avata oma suunsa, jos joku asia vaivaa. Turha niitä on takana päin puhua, kun siitä ei mitään apua ole.

Vierailija
12/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta on kielletty änkeämästä ilman lupaa kavereille ja hän luonnollisesti kysyy aina luvan. Ap. valehtelee lapselle päivittäin että hän on tervetullut leikkimään, koska ei kykene olemaan rehellinen. Kokeneenpi ihminen varmasti osaisi tulkita että ap. valehtelee, lapseen valheet vaan uppoaa kuin voihin.

Lapsen vanhemmat eivät ole tehneet mitään hoitojärjestelyjä koululaiselle, koska koululainen ei niitä tarvitse. Kyllä siellä kotona on jääkaapissa ruokaa tai leikkipuistosta saa aterian.

Minua ärsyttää ap:n henkinen epärehellisyys, se saa hänet itsensäkin voimaan pahoin, mutta sen sijaan että katsoisi peiliin hän syyttää viatonta lasta.

Vierailija
13/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä asioista pitää pystyä keskustelemaan aikuisten kesken ja sopimaan selkeät pelisäännöt.

Se saako lapsin kaveri tulla joka päivä ja syötetäänkö on jokaisen omassa valinnassa, siihen ota kantaa.

Vierailija
14/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kaverin isän hoitaessa lapsen kotona lasta isä ei tehnyt elettäkään tehdäkseen jotain kivaa oman ja meidän lapsemme kanssa. Me "saamme" viedä lapsia uimaan ihan urakalla. Huomenna luoksemme on tulossa lapseni toinen kaveri pienemmän sisaruksensa kanssa ja tämä "hoitolapsemme" kysyi, että saako hänkin myös tulla huomenna meille... AP

Vierailija
15/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on esim. 12 v, niin voi hyvinkin olla välillä kotona yksinkin. Sanokaa hänelle, että meillä on esim. huomenna menoja, ettei teille voi tulla. Ja hänelle voi toki sanoa, että nyt sun pitää mennä kotiin välillä. Kun sen sanoo nätisti, niin ei siinä mitään. Jos kyse on paljon nuoremmasta, niin ehkä sanoisin vahemmille suoraan, että miksi ovat tilanteen antaneet mennä tällaiseksi. Lapsi ei asiaa osaa kritisoida. Ja todella älyvapaata, että eronneet vanhemmat ovat samaa aikaan lomalla. Pitää olla kyllä ihan hemmetin hyvä selitys asialle, tai sitten tuo lapsi on jos todella iso lapsi.

Vierailija
16/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kaverin isän hoitaessa lapsen kotona lasta isä ei tehnyt elettäkään tehdäkseen jotain kivaa oman ja meidän lapsemme kanssa. Me "saamme" viedä lapsia uimaan ihan urakalla. Huomenna luoksemme on tulossa lapseni toinen kaveri pienemmän sisaruksensa kanssa ja tämä "hoitolapsemme" kysyi, että saako hänkin myös tulla huomenna meille... AP

Vierailija
17/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta on kielletty änkeämästä ilman lupaa kavereille ja hän luonnollisesti kysyy aina luvan. Ap. valehtelee lapselle päivittäin että hän on tervetullut leikkimään, koska ei kykene olemaan rehellinen. Kokeneenpi ihminen varmasti osaisi tulkita että ap. valehtelee, lapseen valheet vaan uppoaa kuin voihin. Lapsen vanhemmat eivät ole tehneet mitään hoitojärjestelyjä koululaiselle, koska koululainen ei niitä tarvitse. Kyllä siellä kotona on jääkaapissa ruokaa tai leikkipuistosta saa aterian. Minua ärsyttää ap:n henkinen epärehellisyys, se saa hänet itsensäkin voimaan pahoin, mutta sen sijaan että katsoisi peiliin hän syyttää viatonta lasta.

Aion kannustaa lastani viettämään aikaa muidenkin kavereiden kanssa ja lähdemme enemmän liikekannalle kotoa, joten ongelma ratkeaa enemmän sitä kautta. Miksi lapseni kaveri änkeää luoksemme sitten joka ikinen arkipäivä, jos hän kerran mielestäsi pärjää loistavasti ihan yksin kotonaan ? Mielestäni ei 8-vuotiaan tulisi itse jäjestää itselleen hoitopaikkaa vaan lapsen vanhempien tulisi avata suunsa ja tiedustella mitä me olemme suunnitelleet tekevämme lomamme aikana...

Vierailija
18/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko oikeasti joku ajatella noin, että 8-vuotias on tarpeeksi iso olemaan päivät yksin? Onko tuo parka nyt koko loppukesän siellä yksinään arkipäivät.... voi ei. Olet kyllä ap. hankalassa asemassa, mulla ei olisi ehkä sydäntä jättää häntä yksinään...

Siis mun lapseni on 12-vuotias ja on nyt ollut ekaa kesää ja vain kesäkuun siten, että on ollut 2 päivää viikossa yksinään. Nyt olen minä lomalla koulujen alkuun saakka ja kyllä mun tyttöni ystävillä on myös joku aikuinen lähes aina kotona, ovat korkeintaan yksittäisiä päiviä yksinään.

Vierailija
19/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan leikkimään lapsesi kanssa. Sanot, että lapsi kysyy päivittäin luvan saako tulla. Joku hänelle päivittäin valehtelee että saa, koska en usko että lapsi tulee teille jos olisi saanut kieltävän vastauksen.

Minulle tulee ap:sta mieleen että hän ei kykene sanomaan omalle kaveria kaipaavalle lapseellen ei, joten antaa kaverin tulla hammasta purren.

Eikä sun tarvitse kotoasi paeta naapurin takia, senkun avaat suusi ja sanot ettei lapsi voi tulla tai jos oma lapsesi kaipaa sitä kaveria niin käsket heidän leikkiä pihalla tänään. Helppoa!

Vierailija
20/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyläili lapsen kaveri säännöllisesti koko kouluvuoden ilman vastavuoroisuutta. Olisi tulossa nyt kesälläkin, mutta olemme niin vähän kotona, ettei ole järjestynyt... Omia lapsia on useampi enkä taatusti ota yhtä vahdittavaa lisää johonkin uimarannalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä