Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kaverin eronneiden vanhempien kesälomat vietetty.

Vierailija
12.07.2011 |

Lapsi ja hänen vanhempansa olettavat nyt, että lapsemme kaveri voi tulla luoksemme ihan joka ikinen arkipäivä hoitoon ja että ruokimme hänet omamme ohella...

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaluokka takana ja syksyllä toinen luokka alkamassa. Vanhemmat ovat lomansa viettäneet, joten kyseinen lapsi on omillaan koulun alkuun asti arkisin vanhempien ollessa töissä. Olisin mahdollisesti suopemapi ajatukselle, jos lapsen vanhemmat olisivat edes keskustelleet minun ja mieheni kanssa lapsensa tilanteesta. Lomien pitämistä samaan aikaan en myöskään ymmärrä, kun lapsen yksinäisyyttä olisi voitu estää lomien erikseen pitämisellä jopa 8 viikkoa.

Vierailija
22/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan leikkimään lapsesi kanssa. Sanot, että lapsi kysyy päivittäin luvan saako tulla. Joku hänelle päivittäin valehtelee että saa, koska en usko että lapsi tulee teille jos olisi saanut kieltävän vastauksen. Minulle tulee ap:sta mieleen että hän ei kykene sanomaan omalle kaveria kaipaavalle lapseellen ei, joten antaa kaverin tulla hammasta purren. Eikä sun tarvitse kotoasi paeta naapurin takia, senkun avaat suusi ja sanot ettei lapsi voi tulla tai jos oma lapsesi kaipaa sitä kaveria niin käsket heidän leikkiä pihalla tänään. Helppoa![/]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellät vain omaa lasta leikkimästä kyseisen hyypiön kanssa. Alkupäivinä kannattaa kutsua omalle lapselle muita kavereita niin homma soljuu sujuvammin.

Vierailija
24/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellät vain omaa lasta leikkimästä kyseisen hyypiön kanssa. Alkupäivinä kannattaa kutsua omalle lapselle muita kavereita niin homma soljuu sujuvammin.

En vain halua olla automaattinen ilmainen lastenvahti ilman minkäänlaista "sopimusta" lapsen vanhempien kanssa. En ikinä kehtaisi itse kehottamaan lastani menemään jollekin kaverillensa leikkimään joka ikinen päivä, jolloin olisin itse töissä. Kesäloma on ihmisillä kuitenkin vain kerran vuodessa...

Vierailija
25/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se seikka että kaikki vanhemmat eivät välttämättä pysty vaikuttamaan itse siihen, mihin aikaan kesälomansa pitävät. Jos työnantaja tarkkaan määrää kesäloman pitokohdan niin paha siihen on mennä sanomaan ettei onnistu... Ja jos toisella vastaava työpaikka niin silloinhan käy juuri noin!

Tokihan voi miettiä voiko sitten sen lapsen ottaa työpaikalle mukaan jos työnantaja ei jousta loma-ajoissa ;-)

Vierailija
26/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysymään että voitko olla? Mä teen yleensä aina niins olin sitten lomalla tai en.

Meilläkin saa olla tai meille saa tulla. Kysymys on siitä että soittaa ja kysyy ja sopivat asiasta. Tänään yks kaveri soitti mun lapselle, mun kysyi voiko se tulla meille? no, voi tulla.

Mua tekee kyllä pahaa kun ajattelen että jos joku pitää esim. meitä törppöinä sen takia että mun lapsi itse soittaa ja kysyy kaveria itselleen. Kyseessä on siis 9-vuotias. Mä olen aina luottanut siihen että kaveri tai sen vanhemmat tajuaa sanoa että ei käy, jos siltä tuntuu ja niin tosiaan on.

Vierailija
27/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysymään että voitko olla? Mä teen yleensä aina niins olin sitten lomalla tai en. Meilläkin saa olla tai meille saa tulla. Kysymys on siitä että soittaa ja kysyy ja sopivat asiasta. Tänään yks kaveri soitti mun lapselle, mun kysyi voiko se tulla meille? no, voi tulla. Mua tekee kyllä pahaa kun ajattelen että jos joku pitää esim. meitä törppöinä sen takia että mun lapsi itse soittaa ja kysyy kaveria itselleen. Kyseessä on siis 9-vuotias. Mä olen aina luottanut siihen että kaveri tai sen vanhemmat tajuaa sanoa että ei käy, jos siltä tuntuu ja niin tosiaan on.

Missä on oman perheen OMA kesäloma ?

Vierailija
28/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se seikka että kaikki vanhemmat eivät välttämättä pysty vaikuttamaan itse siihen, mihin aikaan kesälomansa pitävät. Jos työnantaja tarkkaan määrää kesäloman pitokohdan niin paha siihen on mennä sanomaan ettei onnistu... Ja jos toisella vastaava työpaikka niin silloinhan käy juuri noin!

Tokihan voi miettiä voiko sitten sen lapsen ottaa työpaikalle mukaan jos työnantaja ei jousta loma-ajoissa ;-)

Vierailija
29/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sovit jonkun kanssa jonkun tapaamisen tai yhteisen asian niin muista että se kyllä ei välttämättä tarkoitakkaan kyllää vaan sitä ettei toinen osaa sanoa EI.

Vierailija
30/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kysymään että voitko olla? Mä teen yleensä aina niins olin sitten lomalla tai en. Meilläkin saa olla tai meille saa tulla. Kysymys on siitä että soittaa ja kysyy ja sopivat asiasta. Tänään yks kaveri soitti mun lapselle, mun kysyi voiko se tulla meille? no, voi tulla. Mua tekee kyllä pahaa kun ajattelen että jos joku pitää esim. meitä törppöinä sen takia että mun lapsi itse soittaa ja kysyy kaveria itselleen. Kyseessä on siis 9-vuotias. Mä olen aina luottanut siihen että kaveri tai sen vanhemmat tajuaa sanoa että ei käy, jos siltä tuntuu ja niin tosiaan on.

En mä rupea kenenkään takia rustaamaan omia menojani. Mutta on kumma jos ensin otetaan vastaan ja sitten jälkeenpäin sanotaan että "se soittelee ja tulee tänne joka päivä"

Mä ymmärtäisin että jos toinen vaan paukahtaisi oven taakse ja olisi sisään pyrkimässä, mutta en siinä tapauksessa että lapsi ensin soittaa ja kysyy sopiiko tulla ja olla?

Vierailija
31/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä rupea kenenkään takia rustaamaan omia menojani. Mutta on kumma jos ensin otetaan vastaan ja sitten jälkeenpäin sanotaan että "se soittelee ja tulee tänne joka päivä" Mä ymmärtäisin että jos toinen vaan paukahtaisi oven taakse ja olisi sisään pyrkimässä, mutta en siinä tapauksessa että lapsi ensin soittaa ja kysyy sopiiko tulla ja olla?

Vierailija
32/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän outo suhtautumistapa tähän lapseen: "miksi lapsen kaveri sitten änkäytyy meille yms..."

No ehkä hän änkäytyy, kun on lapsesi kaveri ja viihtyvät keskenään? Mikset seuraavalla kerralla kysy, jospa leikkisivät lapsen kotona vuorostaan, jos yksi lapsesi kaveri on noin kova taakka.

Vierailija
33/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän outo suhtautumistapa tähän lapseen: "miksi lapsen kaveri sitten änkäytyy meille yms..." No ehkä hän änkäytyy, kun on lapsesi kaveri ja viihtyvät keskenään? Mikset seuraavalla kerralla kysy, jospa leikkisivät lapsen kotona vuorostaan, jos yksi lapsesi kaveri on noin kova taakka.

Lapseni ei ehdi nähdä muita kavereita kovinkaan pljon kun tämä kyseinen kaveri omii hänet itselleen. Kyseisellä lapsella ei ole muita kavereita kuin oma lapseni.

Vierailija
34/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka olisi soittanut puhelimitse eikä sopinut kasvokkain niin yleensä on ihan normaalia käytöstä soittaa ovikelloa, ei huudella postilaatikosta eikä koputella ikkunoita.

Meillä ekaluokan oma opettaja kannusti lapsia sopimaan kaverisuhteistaan ja tapaamisistaan. Vanhemmilta kysyttiin ekaluokan alussa lupa saako luokasta tulostaa kaverilistan lapsen nimi ja puhelinumero sisältäen. Ja kyllä meillä pienetkin koululaiset ovat sopineet tapaamisensa ja leikkinsä keskenään. Vanhemmat ovat olleet mukana sopimisessa jos on kyse yökyläilystä tai automatkan päähän retkelle menosta.

Vierailija
35/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista ei voi olettaa, ei lapsen vanhemmat eikä lapsi itse. Perheellämme on myös oma elämä emmekä me ole mikään ilmainen lapsiparkki, joka vääntää ohjelmia ja ruokkii joka päivä lapsen saman kaverin.

Vierailija
36/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole puhunut sanallakaan hoitojärjestelyistä vaan lapseni kaveri varmistaa itse joka ikinen arkipäivä, että saahan hän tulla huomenna luoksemme leikkimään lapsemme kanssa. Olen tehnyt sellaisen havainnon, että me olemme sellainen kiva perhe, jonka luona lapsemme kaverit viihtyvät, mutta vastavuoroisuus ei pelaa kovinkaan hyvin.

Ihan sen voi naamatustenkin sanoa jos se ei käy.

Vierailija
37/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän outo suhtautumistapa tähän lapseen: "miksi lapsen kaveri sitten änkäytyy meille yms..." No ehkä hän änkäytyy, kun on lapsesi kaveri ja viihtyvät keskenään? Mikset seuraavalla kerralla kysy, jospa leikkisivät lapsen kotona vuorostaan, jos yksi lapsesi kaveri on noin kova taakka.

Lapseni ei ehdi nähdä muita kavereita kovinkaan pljon kun tämä kyseinen kaveri omii hänet itselleen. Kyseisellä lapsella ei ole muita kavereita kuin oma lapseni.

mulla nyt on vain yksi lapsi, että ehkä en ymmärrä ongelmaasi siksi. Minulle on paljon helpompaa, jos lapsella on kaveri kylässä kuin alkaa keksimällä keksimään viihdykettä lapselle... Että sikäli olen mielelläni lapsiparkkina. Ei noita koululaisia tarvitse edes vahtia.

Vierailija
38/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin ihan rehellisesti sanoa jälleen tämänkin ketjun perusteella, että tykkään eniten siitä kun kaikki ovat meillä, sillä silloin ei tarvitse stressata sitä, mitä joku naapurin tiukkapipo on mieltä.

Niin, ja minä annan sapuskatkin kaikille, eikä tunnu missään.

Vierailija
39/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin ihan rehellisesti sanoa jälleen tämänkin ketjun perusteella, että tykkään eniten siitä kun kaikki ovat meillä, sillä silloin ei tarvitse stressata sitä, mitä joku naapurin tiukkapipo on mieltä. Niin, ja minä annan sapuskatkin kaikille, eikä tunnu missään.

Itse toivoisin edes, että jos jonkun lapsen vanhempi olettaa lapsensa voivan olla kotonamme hoidossa arkisin kuuden viikon ajan, että lapsen vanhempi keskustelisi asiasta meidän kanssamme. En halua enkä ole sidoksissa kesälomani ajan kotiini jonkun lapsen kaverin vuoksi.

Vierailija
40/74 |
12.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voin ihan rehellisesti sanoa jälleen tämänkin ketjun perusteella, että tykkään eniten siitä kun kaikki ovat meillä, sillä silloin ei tarvitse stressata sitä, mitä joku naapurin tiukkapipo on mieltä. Niin, ja minä annan sapuskatkin kaikille, eikä tunnu missään.

Itse toivoisin edes, että jos jonkun lapsen vanhempi olettaa lapsensa voivan olla kotonamme hoidossa arkisin kuuden viikon ajan, että lapsen vanhempi keskustelisi asiasta meidän kanssamme. En halua enkä ole sidoksissa kesälomani ajan kotiini jonkun lapsen kaverin vuoksi.

teillä on nyt vaan katkos kommunikaatiossa. En todellakaan usko, että tämän lapsen äiti olettaa, että sinä huolehdit lapsesta. Pitää vaan osata avata suunsa. En usko alkuunsakaan, että lapselle ei olisi valmis ruoka kotona, sinä olet vain nyt ottanut sen taakaksesi. Sano seuraavan kerran, että käys kotona syömässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän