Lapsen kaverin eronneiden vanhempien kesälomat vietetty.
Lapsi ja hänen vanhempansa olettavat nyt, että lapsemme kaveri voi tulla luoksemme ihan joka ikinen arkipäivä hoitoon ja että ruokimme hänet omamme ohella...
Kommentit (74)
Minä olen ainakin sanonut, että jos ei voi olla tai tulla, laittakaa lapset kotiin. Simple as that.
Sinulla on toki oikeus omaan mielipiteeseesi.
ja voin ihan rehellisesti sanoa jälleen tämänkin ketjun perusteella, että tykkään eniten siitä kun kaikki ovat meillä, sillä silloin ei tarvitse stressata sitä, mitä joku naapurin tiukkapipo on mieltä. Niin, ja minä annan sapuskatkin kaikille, eikä tunnu missään.
Itse toivoisin edes, että jos jonkun lapsen vanhempi olettaa lapsensa voivan olla kotonamme hoidossa arkisin kuuden viikon ajan, että lapsen vanhempi keskustelisi asiasta meidän kanssamme. En halua enkä ole sidoksissa kesälomani ajan kotiini jonkun lapsen kaverin vuoksi.
Minä olen ainakin sanonut, että jos ei voi olla tai tulla, laittakaa lapset kotiin. Simple as that.
Sinulla on toki oikeus omaan mielipiteeseesi.
ja voin ihan rehellisesti sanoa jälleen tämänkin ketjun perusteella, että tykkään eniten siitä kun kaikki ovat meillä, sillä silloin ei tarvitse stressata sitä, mitä joku naapurin tiukkapipo on mieltä. Niin, ja minä annan sapuskatkin kaikille, eikä tunnu missään.
Itse toivoisin edes, että jos jonkun lapsen vanhempi olettaa lapsensa voivan olla kotonamme hoidossa arkisin kuuden viikon ajan, että lapsen vanhempi keskustelisi asiasta meidän kanssamme. En halua enkä ole sidoksissa kesälomani ajan kotiini jonkun lapsen kaverin vuoksi.
lapsi on yksin arkisin kotona ja se aika loppuu vasta, kun koulut alkavat.
Kuulostat perinteiseltä naiselta jolla on kiltin tytön syndrooma ja olet vasta kasvamassa siitä ulos. Haluat pitää rajasi ja perheesi rajat mutta et vielä osaa.
Kaikista pahin skenaario on , että nyt kun lietsot itsesi raivon partaalla kaikista menneistä vääryyksistä napsahdat ihan syyttömälle lapselle pienelle.
Lapsi on yrittänyt kommunikaatiota ikäisekseen ihan hyvin. Hän on kysynyt kohteliaasti luvan kyläilyyn aina uudestaan. Se että lapsi osaa kysyä luvan tarkoittaa mielestäni ettei häntä ole kasvatettu olemaan toisten riesana.
Nyt rauhassa itseksi harjoittelet tilanteita miten kieltäydyt pojan vierailuista..
- Huomenna kyläily ei valitettavasti sovi, katsotaan ensi viikolla joku päivä uudestaan
- Menepäs välillä kotiin syömään.
-Tänään on niin kaunispäivä että leikkikää molemmat pihalla.
- Nyt on vieraiden aika lähteä jo omaan kotiin.
Tsemppiä! Rajojen pitämisen opettelemen ei ole helppoa, mutta on sen arvoista. Joskus tulevaisuudessa vielä mietit mikset vain ottanut puhelinta käteesi ja soittanut kaverin isälle tai äidille ja kertonut miten koet tilanteen.
P.S. Muista että pienipoika on syytön pahaanoloosi.
ilman vastavuoroisuutta. Väsyin ja nyt mua ei voi enään käyttää hyväksi. Olen hyvin varovainen.
Aion ensi vuonna pitää loman mieheni kanssa samaan aikaan ja järjestetään hoitaja meidän 8v. pojallemme.
Sun tehtävä on tehdä stoppi.
Panosta faktoihin, ei omiin arvailuihin.
ja käy asia läpi ystävällisessä hengessä.
Voit myös järjestää omaa ohjelmaa omalle perheellesi eli lähdette johonkin reissuun tai rannalle tai mihin vain. Ei omalla lapsellakaan tarvitse aina olla seuraa.
Sääliksi käy tuo lapsi. Mielestäni pitäisi ottaa lastensuojeluun yhteyttä, jos noin pieni on yksin kotona.
Tiedän todella hyvin itse kuka kyläilee kotonamme päivittäin. Lapsi on sanonut olevansa yksin kotona heinäkuun alusta reilut 6 viikkoa koulun alkuun asti. Lapsi pyrkii kotiimme päivittäin.
Mistä sinä tunnet kyseisen perheen, kun tunnet tietävän faktat ?
ja käy asia läpi ystävällisessä hengessä. Voit myös järjestää omaa ohjelmaa omalle perheellesi eli lähdette johonkin reissuun tai rannalle tai mihin vain. Ei omalla lapsellakaan tarvitse aina olla seuraa. Sääliksi käy tuo lapsi. Mielestäni pitäisi ottaa lastensuojeluun yhteyttä, jos noin pieni on yksin kotona.
Kyseinen lapsi haluaa lähteä mukaamme aina kun mahdollista !
et voi tulla kylään.
Asia olisi sillä ratkaistu.
Kyllä elämä on joillakin vaikeaa:D
et voi tulla kylään. Asia olisi sillä ratkaistu. Kyllä elämä on joillakin vaikeaa:D
Edelleen ihmettelen, kuinka ap.n elämä voi todellakin olla noin vaikeaa:D
Tulee mieleen, onko ap jonkinsortin asperger, kenellä on ongelmia sosiaalisissa jutuissa, koska kommunikointi ja tulkinnat ovat näin hankalia.
niin anna lapsesi hoitaa asia. Sanot omalle lapsellesi, että tällä viikolla ei enää kutsuta vieraita vaan ollaan omalla porukalla lomalla ja kyläilyt eivät nyt sovi. Kun kaveri kysyy voiko tulla huomenna niin lapsesi osaa vastata ettei voi.
Menee ihan luontevasti koska lapsihan on lapsesi vieras ei sinun. Voivat vaikka sitten sopia soittelevansa seuraavalla viikolla ja sopivan leikkimisestä pihalla.
Edelleen ihmettelen, kuinka ap.n elämä voi todellakin olla noin vaikeaa:D Tulee mieleen, onko ap jonkinsortin asperger, kenellä on ongelmia sosiaalisissa jutuissa, koska kommunikointi ja tulkinnat ovat näin hankalia.
Aika monella on ongelmia lapsiensa kavereiden kanssa, kun vanhemmat laittavat lapsensa itsenäistynään liian varhain ja lapset ovat sitten toisten perheiden hyväntahtoisuuden varassa...
jota ruvettiin jo eskari-ikäisenä opettamaan olemaan yksin. Vanhemmilla niin hirveesti harrastuksia ett pitää osata illat olla yksin. Oli yhdessä vaiheessa runsaasti meillä, sitten alkoi tulla ongelmia käytöksen suhteen. Musta nuo ongelmat johtu pitkälle siitä ettei vanhemmat valvoneet yhtään tekemisiä. En anna lapseni olla enää kyseisen tytön kanssa. Mitäs sitten kun on teini-ikäinen. Mitähän sillon alkaa tapahtua kun vanhemmat vaan on omissa menoissaan?
Edelleen ihmettelen, kuinka ap.n elämä voi todellakin olla noin vaikeaa:D
Tulee mieleen, onko ap jonkinsortin asperger, kenellä on ongelmia sosiaalisissa jutuissa, koska kommunikointi ja tulkinnat ovat näin hankalia.
Onko niiden suunnitelma tosiaan se ett lapsi on kavereillaan loppukesän? Ketään ei siis ole kotona auttamassa. 8v pitäs yksin pärjätä loppukesä. Musta toi on jo ihan lapsen hylkäämistä. En ymmärrä enkä hyväksy tollasta vanhemmuutta.
Et ole luvannut huolehtia, eivätkä vanhemmat ole kysyneet apuasi. Lähetä lapsi kotiin ja asia on ratkaistu.
Tiedän todella hyvin itse kuka kyläilee kotonamme päivittäin. Lapsi on sanonut olevansa yksin kotona heinäkuun alusta reilut 6 viikkoa koulun alkuun asti. Lapsi pyrkii kotiimme päivittäin.
Mistä sinä tunnet kyseisen perheen, kun tunnet tietävän faktat ?
Riittää, kun huolehdit omasta jaksamisestasi ja omasta perheestäsi.
ja käy asia läpi ystävällisessä hengessä. Voit myös järjestää omaa ohjelmaa omalle perheellesi eli lähdette johonkin reissuun tai rannalle tai mihin vain. Ei omalla lapsellakaan tarvitse aina olla seuraa. Sääliksi käy tuo lapsi. Mielestäni pitäisi ottaa lastensuojeluun yhteyttä, jos noin pieni on yksin kotona.
Kyseinen lapsi haluaa lähteä mukaamme aina kun mahdollista !