Muita jotka on koko kesän "vaan" kotona??
Meillä sellainen tilanne, ettei nyt ole oikein varaa lähteä mihinkään.
Ei oikeastaan mielellään edes uimarannalle, kun sinne on matkaa sen verran, että bensaa pitäisi kuluttaa - ja ostaa jotain "herkku"eväitä (ettei tartte siellä ostaa). KOtona helpmpi syödä vaan puuroa / makaronia / leipä maistuu paahdettuan ilman päällisiä joita eväsleipiin tarttis.
Polkupyöriäkään meillä ei ole.
Ihan kivaa kotonakin on, mutta vähän tylsää tietty välillä... hommaa täällä toki riittää, kaikenlaista laittamista ja puuhastelua, ja kirjastosta on haettu kirjoja ja leffojakin ois boxi täys.
Vai pitäiskö sitä tehdä jotain kuitenkin, vaikka luotolla - kai tää rahatilanne pikkaisen paranee oletettavasti syksyllä kun palaan töihin.
Kommentit (32)
Lasten lomat ovat niin pitkät että mies ja minä joudumme pitämään kokonaan eri aikoihin.
Miksi te koiranoksennukset syötte eplkkää hillaria. Itse syön takuulla edullisemmin enköä syö lainkaan hiilaria, kasviksiakaan unohtamatta
mutta esim. makaroni nyt vaan on edullista. On syöty myös makkaraa, possua, kanaa, kasviksia. Mutta esim. salaatit on melko kalliita suhteessa "täyttävyyteen". Mitään omia kasvimaita tms. meillä ei ole. Yritin ruukkuviljellä yrttejä mutta ei se onnistunut. Viime kuussa esim. käytimme ruokaan 57,50 eur/henk. (Kun normaalitaso mihin ollaan "totuttu" on tuplasti tuo.) Ainoa mistä en ole oikein voinut karsia on lasten maito. ap
Makkara, puuro, makarooni on kaikki hiilaria. En usko että tuolla sontaruualla pääsee noin alhaiseen ruokalaskuun, tai sitten teillä on paljon lapsia jotka elää maidolla. Luettelepa mitä syöt päivässä. Kaikki mitä syöt
Kuka voi olla noin kiinnostunut vieraan ihmisen syömisestä:D????
miten se rahatilanne on muuttunut yht äkkiä niin dramaattsesti, että jos ennen oli varaa käydä vaikka missä ulkomaita myöten, niin nyt ei ole varaa suunnilleen ajaa uimarannalle eikä muutenkaan voi käydä kertakaikkiaan missään. Olisiko kuitenkin kyse jonkinlaisesta lamaantumisesta/masentumisesta?
miten se rahatilanne on muuttunut yht äkkiä niin dramaattsesti, että jos ennen oli varaa käydä vaikka missä ulkomaita myöten, niin nyt ei ole varaa suunnilleen ajaa uimarannalle eikä muutenkaan voi käydä kertakaikkiaan missään. Olisiko kuitenkin kyse jonkinlaisesta lamaantumisesta/masentumisesta?
varautuvat nyt etukäteen johonkin tuleviin isoihin menoihin, mikä on ihan fiksua.
pakko minunkin vielä jankata tuosta uimareissusta, että kai teillä on kylmälaukku ja muutama kylmäkalle? ja leipää teillä varmaankin syödään ihan normaalisti, tai jos ei niin ei tule kovin kalliiksi ostaa pussi leipää ja tehdä voikkarit evääksi sinne rannalle? päälle ei tarvitse kummoisia, jos kaapista löytyy juustoa ja kurkkua niin nehän riittää muksuille vallan mainiosti, ei tarvitse aina makkaroita ja leikkeleitä. juomaksi jotain edullista tiivistemehua (laimennettuna tietty ;)). kyllä sen 6-10e voi varmaan edes kerran kesässä uhrata bensaan että lapset pääsee päiväksi rannalle? ja sinnehän voi mennä vähän illemmastakin kun ei ole niin kamala ryysis, eikä ainakaan lapset kärähdä keskipäivän auringossa.
anteeksi, luin huonosti ja ymmärsin ensin väärin tekstisi, sen takia lainasin.
mitään vikaa. Ei tarvitse aina olla jotain ohjelmaa. Ja tämä ohis, mutta niinhän se oli aikaisemmiltakin; te jotak aina oksentelette toisten syömisiä perusteenanne HIILARIT, niin laittakaa nyt jo paperit vetämään johonkin terapiaan.
mekin ollaan koko kesä vaan kotona. :) miehellä ei ole lomaa, mutta eipä kyllä muutenkaan mihinkään reissuun lähdettäisi. rannalle mennään jos jaksetaan, poika 1,5v ei vielä ymmärrä rantahuveista niin ei hänen takiaan ole mikään pakko mennä kun ei itse olla mitään rantaleijonia..
27
että ei raaski oikeen tehdä enää mitään, kun bensa on niin kallista. Eikä tosiaan riitä pari euroa 30 kilsan matkaan, kyllä se 6 euroa on vähimmilläänkin.
Onneksi meillä on vaan muutama sata metri rannalle niin voidaan mennä ihan kävellenkin sinne. Joskus on jotain evästäkin mukana, mutta ei ole kyllä ikinä mitään kallista. Voihan sinne ottaa ihan normiruokaakin mukaan, vaikka makaronilaatikkoa tai jotkut makkarat? Maistuu varmasti luonnon helmassa. Ja sitten vaikka pillimehuja, 20 senttiä purkki ja suolatikkuja, alle euron.
Kauheeta sanoa, mutta mulle tuli oikeestaan ihan hyvä mieli ap:n tekstistä kun tajusin että ei me nyt niin köyhiä ollakaan. Vaikkei kauheasti rahaa olekaan, niin ei tarvitse olla pelksästään vaan kotona. Paljon ollaan kotona, mutta sentään muutama reissu pystytty tänä kesänä tekemään.
luulen, että ap on jonkinlaisessa "sokkitilassa", kun taloustilanne on dramaattisesti muuttunut. Silloin on aika lamaantunut ja masentunutkin olo.
On todella kurjaa, että osa kommentoi noin epäasiallisesti. Ei kenelläkään ole oikeutta arvostella toisten tekemisiä tai tekemättä jättämisiä, vaikka ne omasta minä-minä-näkövinkkelistä näyttäisikin hullunkuriselta. Ja vaikka näin anonyymisti täällä keskustellaankin.
Tsemppiä ap:lle! Päättäkää vaikka edellisenä iltana yksi pienikin asia, mitä seuraavana päivänä haluatte tehdä, ja toteuttakaa se, tuntui miltä tuntui! Huomaat kuinka se virkistää mieltä ja saatat jaksaa tehdä vielä muutakin mukavaa. Yritä olla ajattelematta raha-asioita ja muiden reissuja - tiedän että se ei ole helppoa. Keskity perheeseesi ja nauttikaa kesästä yhdessä!
että olen kai vähän "lamaantunut", kun en ole pystynyt kaikkea tapani mukaan kontrolloimaan.
Ja sitten lyön "kurjuuden yli", eli varaudun jo valmiiksi pahimpaan ja lasken rahat tarkkaan että tämän enempää ei voi käyttää normielämiseen, ja nämä rahat on varattu vain siihen ja siihen ja näihin ei uskalla koskea eikä niistä lainata, ja luotolla ei voi enää maksaa jne. jne.
Mutta tottahan on silti, että meidän pitää nyt kulutusta vähentää, ja se kai mua tässä ärsyttää. Vaikka onkin toisaalta ihan tervettäkin.
Asennemuutos siis tässä pitää toteuttaa ja hetkittäin hankalaa, kun seuraa toisten matkasuunnitelmia...
ap
Eli itse olen pienipalkkainen ja ei miehenkään palkka mikään kovin suuri ole.Ei meilläkään ole varaa lähteä tänä kesänä minnekään "lomailemaan".Yksi sukulaisreissu tehdään muutaman sadan kilometrin päähän ja siinäpä se.Bensa on kallista ja senkin reissun olisimme jättaneet tekemättä jos ei oltais ehditty luvata mennä.Ollaan nautittu auringosta ihan omalla pihalla,syöty terassilla ja vaan oltu.välillä käyn kirjastosta pinon lehtiä ja kirjoja ja luen.Lapsi on jo sen verran iso,että käy kavereiden kanssa yksin rannalla ja oli muutaman viikon mummoloissa.
vaan ap:n asenne. "Kun ei ole varaa mennä Mallorcalle niin ei tehdä sitten mitään, ikkunasta ulos katsominenkin on niin vaivalloista."
Teet asioista vain liian vaikeita, ap.