Vauva tai ero!
Alan olemaan paata myoten taynna tata ns.vuvakuumetta, toisinaan poden enemman, toisinaan poden vahemman. No joka tapauksessa olen nyt reilu kolme vuotta haaveillut vauvasta, eika mies vielakaan halua. Meilla on kaksi lasta, 7 ja 4-vuotiaat. (7vee biologisesti vain minun)
Se mika on pahinta on se, etten ns.kelpaa mieheni lasten aidiksi. (niin 4-vee oli vahinko, mies kylla rakastaa lastaan ja on hyva isa molemmille lapsille) Aina kun otan lapsiasin puheeksi mies sanoo, etta odotellaan viela, ja etta en ole viela tarpeeksi vahva ihmisena , ja minun pitaisi olla varmempi itsestani, han ei esim.voi tietaa jos paattaisinkin erota.
Ja nyt olen alkanut saamaan tasta kaikesta tarpeekseni. Olen aina huolehtinut lapset hyvin, voin sanoa olevani hyva aiti ja kylla mieskin sen on useasti sanonut, etta olen hyva ja rakastava aiti. On niin vaarin, etten voisi saada enempaa lapsia, mina ihan tosissaan jopa karsin tasta. Enka nyt tarkoita etta eroaisin ja santaisin tekemaan lapsia jonkun toisen kanssa, en missaan nimessa, itse asiassa en haluasi siina tilanteessa lapsia ainakaan ennekuin nama lapset ovat jo teini-ian ylittaneet.
Ehka eniten tassa rassaa tuo etten miehen mielesta ole tarpeeksi hyva aidiksi??!!
Kommentit (13)
(...)Aina kun otan lapsiasin puheeksi mies sanoo, etta odotellaan viela, ja etta en ole viela tarpeeksi vahva ihmisena , ja minun pitaisi olla varmempi itsestani, han ei esim.voi tietaa jos paattaisinkin erota.
Etkö itse kirjoituksessasi jo totea miehesi huolen todeksi. Eihän hän tosiaankaan voi tietää, että jos päättäisitkin erota (itse sain kuvan, että se mahdollisuus on koko ajan läsnä ja olemassa..?). Näin lapsettomana tämä kuulostaa aikamoiselta jeesustelulta, mutta eikö lapsen "hankkimiseen" tulisi olla muitakin syitä kuin hormonimyrsky ja pakonomainen tarve. Itsessään jo tuo ukaasi, että vauva tai ero, saattaa kuulostaa miehestäsi epäkypsältä ja ei-niin-vahvan ihmisen toteamukselta?
Millä tavalla miehesi osoittaa sen, ettet ole hänen mielestään tarpeeksi hyvä äidiksi?
han tietaa etta olen tosi hyva aiti, annan lapsille aikaa ja rakkautta ja pidan heista huolta ja tata piiretta han arvostaa minussa hyvin paljon. Kokee etta olen jotenkin liian ailahtelevainen, muutan jatkuvasti mieltani jne.mutta minun mielestani taas mies vois olla rennompi ja impulsiivisempi. Mies sanoi etta loppuvuodesta voitais yrittaa vauvaa
niin saat sen vauvan, koska miehesi varmasti rakastaa sinua paljon
niin saat sen vauvan, koska miehesi varmasti rakastaa sinua paljon
miehel oikeus olla haluamatta lapsia
Onhan se parempi lapsille , että jos äiti nyt ei saa kolmatta lasta niin erotetaan sitten lapset isästä...säälittävää
itsekin ajattelin, etta en mina vois erota, koska on niin hyva isa lapsille, mutta koen taman asian tosi vaikeana. Olen toki onnellinen lapsistani ja kuten kirjoitin en missaan nimessa halauaisi eron tullessa yhtaan lasta ennen kuin lapset olisivat jo teini-ian ylittaneet.
Miehen pitais olla reilu ja sanoa suoraan jos ei enaa lapsia halua, saisinpa itsekin silta asialta edes jonkunlaisen rauhan.
sanoa ääneen, että ei haluakkaan enempää lapsia, koska itsekkin jo mietit , että vauva vai ero? ihan oikeesti, ketään ei voi pakottaa tekemään lapsia ja kuitenkaan tässä tapauksessa ei ole kyse siitä, että lapsia ei olisi ollenkaan. Siinä tapauksessa ymmärtäisin tuon eron jos sinulla ei olisi lapsia ollenkaan mutta mies ei haluaisi.
kolmas? Sinulla on ihana perhe koossa kaksi lasta ja rakastava mies/isä lapsillasi. Unohda asia vähäksi aikaa ja kysy mieheltäsi myöhemmin uudestaan. Voihan se olla, että miehesi vain pelkää uutta vauvaa ja sen myötä tulvaa... On miehiä, jolle riittää se yksi oma bioloogisesti lapsi. Meneekö tuo uusi vauva niin tärkeäksi että todella harkitset eroa??? Mielestäni se on huolestuttavaa ja kertooko se teidän tilanteesta ja suhteestanne jotakin, minkä mies jo vaistoaa??
on ihan onnellinen perheestaan ja haluaa antaa meidan lapsille kaiken mahdollisen ja on joskus sanonut, ettei hanen tuloillaan enempaa lapsia kannata "hankkia". En oikeasti halua erota, tuli vain tunnekuohu kun luulin jo olevani raskaana ja aamulla alkoikin menkat.. paha pettymys. Olen onnellinen itsekin perheestani, ihanat lpset ja kaikki sinsansa kunnossa
kun sanboin jo aamulla miehelle, etta en ole raskaana ja nyt onkin helppo erota.. tiedan, etta han tietaa etten tarkoita mitan, mutta ehapa se ja hanen mieleen kummittelemaan. Meilla on aina ollut niin etta mies rakastaa enemman. Voin sanoa etta mua ei yhtaan pelota etta mies jattais mut, ois jopa helpotus, ite en voi jattaa koska en vois teha sita lapsille, etta joutuisivat kokemaan eron
Teidän suhde ei ole vakaalla pohjalla jos mies epäilee äitiyttäsi ja sitä että haluat mahdollisesti erota tulevaisuudessa.. Minusta kannattaisi ekaksi hoitaa suhde kuntoon ja sitten vasta vauvaa yrittämään, mikäli mies suostuu.