Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko IT-alalla olevat dippainssit tienaa?

Vierailija
11.07.2011 |

Haluaisin tietää onko mieheni palkkakuopassa. Hänellä brutto 3450€/kk.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on vastavalmistunut niin palkka on ok, mutta perushommissa saa yleensä lähemmäs neljätonnia. Jos esimiesasemassa, niin luonnollisesti enemmän. Eli nousun varaa tuossa varmasti on.

Missä asutte? Tämä vaikuttaa ennen kaikkea siihen, millaisia hommia ylipäätää on tarjolla.

Eli ollut samalla työnantajalla siitä lähtien, kokopäivätöissä. Valmistui vuonna 2008.

Ap

Vierailija
2/17 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin vuonna 2000, nyt neljännellä työnantajalla. Palkka 4800. Olen kyllä vaihtamassa työpaikkaa palkan vuoksi, nykyisellä työnantajalla se ei tuosta juuri nouse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asutte pk-seudulla, palkka on aika huono, mutta riippuu paljon työnantajasta ja työtehtävistä.

Vierailija
4/17 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen rakennusalalla, jolla on tavallisesti matalat palkat verrattuna esim. IT-alaan. Palkkani on 3500 €/kk, ja työkokemusta vuodesta 2005 lähtien.

t. yksi di

Aloitti työt vuonna 2004

Jos miehesi on vastavalmistunut niin palkka on ok, mutta perushommissa saa yleensä lähemmäs neljätonnia. Jos esimiesasemassa, niin luonnollisesti enemmän. Eli nousun varaa tuossa varmasti on. Missä asutte? Tämä vaikuttaa ennen kaikkea siihen, millaisia hommia ylipäätää on tarjolla.

Eli ollut samalla työnantajalla siitä lähtien, kokopäivätöissä. Valmistui vuonna 2008. Ap

Vierailija
5/17 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika tavallinen. Av-mammojen miehethän tienaa mitä vaan, mutta itse näen diplomi-insinöörien palkkoja it-alalla päivittäin. 2008 valmistuneelle 3450 on aika tavallinen palkka. Moni saa vähemmänkin. Aika paljon se on firmastakin kiinni. Tällä hetkellä palkan vedättäminen on vaikeaa, kun Nokia on potkimassa porukkaa ja alihankkijat myös. Ilman erityistaitoja ja noinkin ohuella kokemuksella, tuskin ap:n mies pystyisi mistään vedättämään kummoisempaa palkkaa. Veljeni on 2006 valmistunut, saanut palkintoja hyvänä työntekijänä jne. On tiimin tekninen vastaava. Palkka 3500 ja lisää ei tipu. Pomo oli pikemminkin kertonut, että työpaikka on "varma", koska arvostavat, mutta tässä tilanteessa se on jo "lottovoitto", kun heilläkin alkaa Nokia-duunit vähetä ja porukkaa lentää ulos.

Vierailija
6/17 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä työkokemuksesta. Minä olen ERP-konsultti, ollut alalla 15 vuotta ja vuositulot tänä aikana vaihdelleet 105 000 - 115 000 euron välillä. Olin ollut työelämässä lisäksi jo vuosia ennen tätä nykyistä hommaani. Mielestäni miehesi palkka on jopa rutiiniluontoisiin ohjelmointitöihin nähden varsin alhainen, jopa vastavalmistuneelle DI:lle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se veljen työpaikalla fudujen antaminen on ihan fakta. On mukana työryhmässä teknisenä asiantuntijana, joka tekee suunnitelmia tulevaisuudesta.



Kätevää kiristää ne hyvätkin hiljaiseksi, kun ne tajuaa, että työpaikan pitäminen on jo saavutus ja palkasta ei kannata edes puhua.

Vierailija
8/17 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä työkokemuksesta. Minä olen ERP-konsultti, ollut alalla 15 vuotta ja vuositulot tänä aikana vaihdelleet 105 000 - 115 000 euron välillä. Olin ollut työelämässä lisäksi jo vuosia ennen tätä nykyistä hommaani. Mielestäni miehesi palkka on jopa rutiiniluontoisiin ohjelmointitöihin nähden varsin alhainen, jopa vastavalmistuneelle DI:lle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko projektivastaava, esimiestehtäviä, budjettivastuu...



Samassa talossa on samalla koulutuksella ihmisiä töissä eri palkoilla- ihan työtehtävistä riippuen. Kovien palkkojen aloilla ei mene samalla tavalla kun esim. sairaanhoitajilla: kaikki saa tasan sen tes:n alimman hyväksytyn.

Vierailija
10/17 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on työkokemusta it-alalta 10 vuotta, suosittelijoita ja kaikkea. On DI. Ei millään meinaa 4000 Euron yli päästä tällä hetkellä. Haki useita työpaikkoja ja tarjosivat 3600-3900.Tämä siis ei pk-seudulla. Nyt ei ole parhaat markkinat vedättää palkkoja.

Useimmat dippainssit aloittaa edelleen alle 3000 palkalla. Pienet firmat maksaa varmaan enemmän, mutta isoissa firmoissa lähtöpalkka on poikkeuksetta märkäkorva DI:lle (ei siis mikään kokenut inssi, joka lisäopiskellut) alle 3 tonnia tai ihan siinä pinnassa.

Sekä työkokemuksesta. Minä olen ERP-konsultti, ollut alalla 15 vuotta ja vuositulot tänä aikana vaihdelleet 105 000 - 115 000 euron välillä. Olin ollut työelämässä lisäksi jo vuosia ennen tätä nykyistä hommaani. Mielestäni miehesi palkka on jopa rutiiniluontoisiin ohjelmointitöihin nähden varsin alhainen, jopa vastavalmistuneelle DI:lle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. se rakentaja

Itse olen rakennusalalla, jolla on tavallisesti matalat palkat verrattuna esim. IT-alaan. Palkkani on 3500 €/kk, ja työkokemusta vuodesta 2005 lähtien. t. yksi di

Aloitti työt vuonna 2004

Jos miehesi on vastavalmistunut niin palkka on ok, mutta perushommissa saa yleensä lähemmäs neljätonnia. Jos esimiesasemassa, niin luonnollisesti enemmän. Eli nousun varaa tuossa varmasti on. Missä asutte? Tämä vaikuttaa ennen kaikkea siihen, millaisia hommia ylipäätää on tarjolla.

Eli ollut samalla työnantajalla siitä lähtien, kokopäivätöissä. Valmistui vuonna 2008. Ap

Vierailija
12/17 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin hän ei ole valmistunut DI:ksi (opinnot edelleen kesken - varmaan ikuisesti...), mutta ohjelmointialan työkokemusta hänellä on yli kymmenen vuotta. Hän ei ole tietoisesti halunnut lähteä projektinvetäjäksi, tiimipäälliköksi tms. vaan keskittyy ihan puhtaasti koodirivin kirjoittamiseen. Asumme suuressa kaupungissa, mutta emme Helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on vastavalmistunut niin palkka on ok, mutta perushommissa saa yleensä lähemmäs neljätonnia. Jos esimiesasemassa, niin luonnollisesti enemmän. Eli nousun varaa tuossa varmasti on.



Missä asutte? Tämä vaikuttaa ennen kaikkea siihen, millaisia hommia ylipäätää on tarjolla.

Vierailija
14/17 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuvittelisin työpaikkojen ja työtehtävien kirjon olevan niin laaja, ettei kaikkia voi verrata toisiinsa. Mun mies on vaan AMK-koulutuksella, mutta saa parisen tonnia enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljääkymppiä ja ollut työelämässä 15 vuotta, mutta tunnen kyllä nuorempiakin samaan päässeitä.



Ja tosiaan ihan samoista lähtöpalkoista me mieheni kanssa aloiteltiin, hänellä vaan on kehitys ollut parempaa. Tällä hetkellä saa yli kaksinkertaisesti mun palkkani.

Vierailija
16/17 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tietoala.fi/tietoala-tiedottaa/uutiset/palkkaerojen-kaventum…



parhammisto tienaa 5000e paikkeilla ja siitä yli. Mutta esimerkiksi testaja ei tuollaisiin palkkoihin pääse kovinkaan helposti.



IT-alalla naisetkin tienaavat keskimääräistä paremmin.

Vierailija
17/17 |
11.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on datanomeja (vanha ja uusi), AMK, AMK-ylempi, kadeja, maistereita, insinööriä, diplomi-insinööriä jne. Ja osalla ei ole mitään alan tutkintoa, mutta saattaa olle muun alan tutkinto.



palkka nousee tuonne 40 ikävuoteen asti ja sen jälkeen tyssää palkan nousu yleensä, jos ei pääse esimiesasemaan. Näin on muillakin aloilla Ja it-alalla esimies voi tienata vähemmän kuin asiantuntija.