Muita opettajia, jotka tekevät kesällä suunnittelutyötä ilman korvausta?
Kommentit (6)
Tosin en ihan vielä, mutta kohta täytyy aloittaa kurssisuunnitelmien teko...
Ja palkkaa ei tule ennen kuin koulu alkaa - sitä se on tämä sijaisopettajan arki... Työttömyyskorvauksiakin saanee sitten joskus syyskuussa...
luen ja vastaan sähköposteihin, tarkastan pari gradua ja lisäksi teen omaa tutkimusta. Ihan normaali loma. Mulla on vuosityöaika, joten voin sitten hyvällä omalla tunnolla pitää talvella muutaman päivän vapaata.
Minäkin suunnittelen nyt kesällä tulevaa lukuvuotta. Teen kausi- js jaksosuunnitelmat sekä aikataulutan kokeet. Työtäni teen alakoulussa.
Lomaa minulla on vuodessa viisi viikkoa, jonka lisäksi minulla on opetuksetonta aikaa, jona en ole velvollinen tekemään työtä. Opetuksettoman ajan palkka pidätetään minun palkastani vuoden varrella, jotta saan koko vuoden palkkaa tasaisesti. En valita palkkani pienuudesta, koska nautin myös opetuksettomasta ajasta rauhassa perheeni kanssa.
Tehän saatte kesän ajalta palkkaa.
Palkka loppui 4.6 ja uusi jakso alkaa 1.8. (ja jatkuu 12 kk, jee!!). Eli olen tuntiope, minulla ei ole virkaa. Täydet tunnit kuitenkin ja suunnitteluvastuu. Pakko on kesällä suunnitella syksyä (ja kevättäkin), tehdä aikataulua ja kerätä materiaalia jne.. Minulle tulee uutta opetettavaa, joten ei ole mitään vanhoja materiaaleja, joita voisi kierrättää. Muutenkin, ellei edellisen vuoden materiaaleilla ja suunnitelmilla pysty menemään, niin pakkohan tuota suunnittelutyötä on tehdä kesällä. Kun koulu alkaa alkaa opetuskin.
Tein kesän uusinnat valmiiksi lakkiaisten jälkeen lauantaina, lähdin maanantaina reissuun, kotiuduin eilen ja nyt lomailen suunnittelupäivään saakka. En ole edes vilkaissut työsähköpostia enkä vilkaise ennen suunnittelupäivää.
Opetus alkaa täydellä höngällä heti (lukiossa siis olen, ekassa jaksossa 5 kurssia), mutta ehdin kyllä ekat tunnit miettiä suunnittelupäivänä ja ekan viikon aikana saada kurssisuunnitelmat valmiiksi ekalle jaksolle. Muut jaksot mietin sitten myöhemmin.
Lomailu on ihanaa ja tiedä, että menen rentoutuneena, levänneenä ja innoissani töihin elokuussa.
ap