Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten aviovaimolle voi myydä/antaa

Vierailija
20.07.2011 |

miehen talosta puolet mahdollisimman pienillä veroseuraamuksilla?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseessä siis ei ole ensiasunnon ostaja.

Vierailija
2/6 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun ei tee avioehtoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvin tapa antaa on erota ja tehdä ositus... Aika laitonta, mut on nuo Nokiaoptioita saaneetkin siirrelleet aikanaan noin omaisuutta toisen nimiin...



Vähän tavallisemmin asia menee niin, ett myy asunnon lievään alihintaan puolisolle. Verottaja yleensä hyväksyy, et asunto maksaa 75% käyvästä hinnasta - tämä kannattaa kuitenkin tarkistaa sitten vaikka ennakkopäätöksellä verottajalta, että mikä on ok hinta. Tästä summasta pitäisi kuitenkin maksaa se varainsiirtovero, joka on sit aika paljon, jos kyseessä on talo eli kiinteistö. Asunto-osakeyhtiössä on tietty vähemmän.



Kannattaa miettiä myös myyjän mahdolliset veroseuraumukset, jos asuntoa ei ole käytetty 2 v hänen kotinaan.



Itse olen noita asuntoja puljaillut useampaankin kertaan ja on siis kokemusta kyllä.

Vierailija
4/6 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän kyseessä olisi nimenomaan tuo myynti tai talon puoliskon siirto nimiini. Ostaisin mieheltä puolet talosta, että hän saisi lainansa maksettua. Minulla olisi rahat valmiina, koska myin oman asuntoni pois. Nyt ei vain todellakaan kiinnosta maksaa varainsiirtoveroja, ainakaan täysiä, niitä on tullut makseltua tässä vuosien varrella jo ihan liikaa muutenkin...Mutta mistä se verottoja käyvän arvon määrittää, kun on 30 vuotta vanha talo, pitääkö hommata kiinteistönvälittäjältä joku paperi että on käynyt arvioimassa?

Vierailija
5/6 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan juuri menty naimisiin. Avioehtoa ei ole vielä tehty, mutta on sovittu että tehdään, koska minulla on oma yritys. Erota ei todellakaan aiota!!

Vierailija
6/6 |
20.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korotonta lainaa saa puolisolleen antaa ihan laillisesti.



Eli teette paperit, että lainaat miehellesi rahaa xx summan, joka maksetaan takaisin asunnon myynnin yhteydessä. Tällöin ei tule mitään veroseuraamuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä